Probe GT Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Lurer på hvor jeg kan få tak i 3M window weld, eller vindu sveis her til lands... For de som ikke vet det, et slags bly lignende matriale som jeg har tenkt å støpe om mitt ene gamle motor feste. Så lurer altså på om noen vet hvor jeg kan få tak i sånt? Og lurer på om andre har prøvd det før her på forumet..... Vet om andre som det har fungert bra med, men er fortsatt interessert i å høre flere meninger om dette.......... Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cooorsaen Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Vil du har det stivt, bruk noen hockeypucker å fantasien din;) Siter Ønsker meg en ny bil jeg (a) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 En bit med aluminium? :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 En bit med aluminium? :D Vil du har det stivt, bruk noen hockeypucker å fantasien din;) Hehe, ikke dumt men dette skal jo holde mer en 1uke med litt heftig kjøring... hvis du skjønner =) Jeg har poly nå og det går helt greit, men ikke til en hverdags bil... Tenkte på å støpe om de gamle festene med noe som er litt mykere en poly men fortsatt stivt nok til mitt bruk. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Aluminium holder, men det er stivt som faen! Hva slags motor er det du har siden originale fester ikke holder? hvordan ser festene ut? har du bilde? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Nei, alu er vel helt utelukket. Det er en 2.2 turbo er det som skal holdes fast, den yter ikke så mye helt enda men:) Ble tipset om vindu sveis fra 3M som jeg kan 'støpe' de gamle med.... Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Du kan jo bruke braketten til poly-foringa til vanlig motorfestegummi, den har mindre diameter,og vil bli såpass stiv at den kommer til å takle de ekstra hestrekreftene du får. Hvis det da er mulig å få tak i slik gummi i blokk/stav. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Det går nok ikke.... :) Festene er helt støpt... Se bildene.. Tenkte jeg bruke det gamle der om igjen og teste ut noe lignende jeg kan støpe med. Også ligger resten av bildene på denne siden http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=66548&page=23 Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 hvis du banker ut senter-røret, kan du dra ut poly'en, det er 2 halvdeler som dras hver sin veg... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Du kan ta med det gamle der på Dekkmann å få de til å vulke de åpningene i foringen med hardeste vulken de har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 hvis du banker ut senter-røret, kan du dra ut poly'en, det er 2 halvdeler som dras hver sin veg... Tror ikke det blir løsning ettersom jeg vil fortsatt ha poly foringene så jeg kan bare bytte når jeg behøver det. Du kan ta med det gamle der på Dekkmann å få de til å vulke de åpningene i foringen med hardeste vulken de har. boXer:D Det var noe lignende jeg hadde tenkt det! Men hva er vulk? hehe... Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Vulkaniserende gummi, eller noe sånt bruker de. De sprøyter inn noe gummi som vulkaniserer og fyller tomrommet i foringen. Har ikke noe bra forklaring på det egentlig :) Liknende selvvulkaniserende tape, som 'smelter' sammen når du taper den stramt rundt ledninger feks. Skal ta med egene motorfester på Dekkmann imorra eller fredag tenkte jeg så får vi se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 I Ski? Du får gi meg en tilbake melding på hvordan det går :) Window weld fra 3M som jeg ble anbefalt er hard gummi.. Ser ut som hardt tyggis, bare tåler og bli brukt som motor feste. Hel støper du dem? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Dekkmann i Ski hadde ikke vært borti detta. Og de mente bare de ble dyrt. Kanskje hvis du skal ta litt flere foringer på en gang. Men for bare 1-2 foringer ble det bare dyrere enn å kjøpe noe skikkelig. Ikke umulig Window Weld eller noe liknende er en idè. Jeg har 2 like motorfester liggende så skal hvertfall teste noe liknende på et av de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Ok... Finner jeg bare ut hvor dem selger window weld så kommer jeg og støpe med engang også kommer dere høre fra meg. Hvor kan dem selge dette? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg