Gå til innhold

Etterlyser: Alternativ til motor feste

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor jeg kan få tak i 3M window weld, eller vindu sveis her til lands... For de som ikke vet det, et slags bly lignende matriale som jeg har tenkt å støpe om mitt ene gamle motor feste.

Så lurer altså på om noen vet hvor jeg kan få tak i sånt? Og lurer på om andre har prøvd det før her på forumet..... Vet om andre som det har fungert bra med, men er fortsatt interessert i å høre flere meninger om dette..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
En bit med aluminium? :D

Vil du har det stivt, bruk noen hockeypucker å fantasien din;)

Hehe, ikke dumt men dette skal jo holde mer en 1uke med litt heftig kjøring... hvis du skjønner =)

Jeg har poly nå og det går helt greit, men ikke til en hverdags bil... Tenkte på å støpe om de gamle festene med noe som er litt mykere en poly men fortsatt stivt nok til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke braketten til poly-foringa til vanlig motorfestegummi, den har mindre diameter,og vil bli såpass stiv at den kommer til å takle de ekstra hestrekreftene du får. Hvis det da er mulig å få tak i slik gummi i blokk/stav.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du banker ut senter-røret, kan du dra ut poly'en, det er 2 halvdeler som dras hver sin veg...
Tror ikke det blir løsning ettersom jeg vil fortsatt ha poly foringene så jeg kan bare bytte når jeg behøver det.

Du kan ta med det gamle der på Dekkmann å få de til å vulke de åpningene i foringen med hardeste vulken de har.

boXer:D

Det var noe lignende jeg hadde tenkt det! Men hva er vulk? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Vulkaniserende gummi, eller noe sånt bruker de. De sprøyter inn noe gummi som vulkaniserer og fyller tomrommet i foringen. Har ikke noe bra forklaring på det egentlig :)

Liknende selvvulkaniserende tape, som 'smelter' sammen når du taper den stramt rundt ledninger feks.

Skal ta med egene motorfester på Dekkmann imorra eller fredag tenkte jeg så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkmann i Ski hadde ikke vært borti detta. Og de mente bare de ble dyrt. Kanskje hvis du skal ta litt flere foringer på en gang. Men for bare 1-2 foringer ble det bare dyrere enn å kjøpe noe skikkelig.

Ikke umulig Window Weld eller noe liknende er en idè.

Jeg har 2 like motorfester liggende så skal hvertfall teste noe liknende på et av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider