Gå til innhold

Feil på S90/V90

Ranger emnet


Mad-Ass

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det hørtes ut som en veldig bra pris - til tross for litt høy km-stand, må dette være et superkjøp hvis det ikke er noe alvorlig galt. Når det gjelder denne motortypen, sies det vel at det første året eller drøyt det kan være problematisk, men en 97-98 burde i prinsippet kunne være en "gullbil".

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket litt med selgeren igjen i dag. Han hadde sagt feil, det var ikke en S90, men en 960, 95- modell. Litt dumt det da, siden det da er en 2,5 liter som står i. :shake Noen som vet hvor godt B6254 motoren går?

 

Selgeren trodde han ville klare å presse prisen ned til under 50000 kr også, så jeg tror nok det vil være et godt kjøp likevel. Bilen har for det meste blitt brukt til langkjøring.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går helt greit.. men litt dårligere enn min standard 940 turbo.. har en 95mod 960 (2,5) og en 94 mod 940 turbo...

 

men 960 2.5 går bedre enn feks s70 2.5 5'er... går helt greit.. men ikke noe helt spesielt...

 

synd det ikke var en 3.0.. 50 000 er billig det.. ligger i mellom 80 og 100 ettersom hvor langt de har gått... ett fint eksemplar er hvertfall verdt endel ekstra..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket litt med selgeren igjen i dag. Han hadde sagt feil, det var ikke en S90, men en 960, 95- modell. Litt dumt det da, siden det da er en 2,5 liter som står i. :shake Noen som vet hvor godt B6254 motoren går?

 

Selgeren trodde han ville klare å presse prisen ned til under 50000 kr også, så jeg tror nok det vil være et godt kjøp likevel. Bilen har for det meste blitt brukt til langkjøring.

 

Hadde kjøpt den med en gang til den prisen der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det selvfølgelig ikke like flott ut, men hvis det ikke er noe betydelig galt med bilen, er rådet fortsatt: Løp og kjøp!

 

Satser på det ja :)

Skal ta takst på den så fort den kommer inn. Etter flere feil jeg finner, etter mer kan jeg få selgeren til å presse ned prisen. Innprisen på innbyttebiler blir jo selfølgelig lavere enn vanlige biler til salgs. Så det vil jo egentlig lønne seg uansett å kjøpe når jeg får bilen til inn-pris..

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Var vel 50000 da men:p

 

Jeg blir bare mer og mer forvirret jeg..:

Først kom selgeren på volvo bort til meg og spurte om jeg vart interessert i en volvo S90 med manuel gir. Det var det jeg fikk vite, og han kunne ta inn bilen som innbyttebil for en kunde VISS JEG ville ha den. Prisen for bilen skulle ligge på rundt 50-60000 kr. Da fikk seg selfølgelig ikke garanti eller noe lignende.

 

Så, jeg godsnakket litt med min far om jeg evt kunne få låne 50000 kr av han til å kjøpe denne såkalte "S90en". Og en slik bil til den prisen kunne vel han ikke akkurat si nei til.

Dagen etterpå snakket jeg med selgeren igjen og sa at jeg var svært interessert i bilen, dersom jeg fikk den til den tidligere nevnte prisen.

Det var jo helt greit, men nå hadde selgeren funnet ut at det ikke var en S90, men en 95- 960 med 2,5 liters motor. Dette ble jo ikke helt det samme, men prisen var fortsatt god og selgeren mente at han skulle klare å presse prisen ned til under 50 000 kr. Så jeg fant ut at å trekke seg ut ville være dumt.

 

Men etter som selgeren pratet med kunden, har han nå ombestemt seg. Han er redd for å ødelegge kundeforholdet og vil at bilkjøpet skal skje privat mellom meg og han som eier bilen. Det er jo synd, for en bil til innbyttepris vil jo være ganske mye billigere enn et privatkjøp. Selgeren kan da heller ikke presse noe på prisen siden det skal skje privat, så nå er jeg veldig usikker på om det kommer til å bli noe handel i det hele tatt. Får vite det morgen.

 

Selv om jeg kanskje utgir selgeren for å være useriøs, så er nå han absolutt ikke det. Det er en veldig hyggelig fyr, som faktisk har jobbet sammen med far min også - men han fant vel ut at det ble litt for dumt å lyve til en så pass stor kunde. Men blir det kjøp i morgen, så er det volvoselgeren sin takk til det - for ellers ville jeg aldri visst om denne bilen.

Har nå også fått en liten trøst siden selgeren ikke ville ta inn bilen alikevel: Dersom det er mye deler som må skiftes på bilen, kan han ta den innom salgsavdelingen på volvo og så ut igjen. Da får jeg alle delene jeg trenger til å fikse den opp igjen momsfritt! i tillegg til at jeg har 30% avslag på alle originaldeler :fingers:

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S90 har en 3 liter istedet for 2.5, og går en del bedre. I tillegg til litt mer ustyr som standard..

 

Ble dessverre ikke noe bil på meg. Eieren skulle ha 70000 for den. Han hadde visst fått tilbud om 69000 som innbyttebil hos en annen forhandler. Det blir iallefall tap for den forhandleren - blir over 10000 kr i rep viss alt skal gjøres på verksted.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår