Stingher Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Har akkurat montert nye senkefjærer foran på bilen min, men settet inkluderer fjørene foran og bak. Får jeg det godkjent hvis jeg lar være å senke bak, bare foran? Syns det passer best med linjene på bilen å bare ha foran ettersom jeg har flate buer bak og at det kommer til å ta i skjermen. Skal sies at bilen blei sinnsykt mye bedre på veien etter senk :) Siter Toyota MR-S [X] - Mazda Mx-5 NB 1,8 [X] - Audi 100 2,2E [X] - Peugeot 405 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Dette var egentlig ett godt spørsmål, da det er veldig vanlig og senke mer bak\fremme enn andre siden, men om du kan når du rett og slett driter i ene siden? :wonder: Kommer vel en gluping og svarer her også skal du se ;) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Znip Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 da det er veldig vanlig og senke mer bak\fremme enn andre siden, men om du kan når du rett og slett driter i ene siden? :wonder: kjøper du et sett med senkefjører med 50/40 senkt f.eks, er det lovlig.. det er samme type fjører. Men senkefjører foran, og orginale bak, og omvendt, er ikke lovlig Siter - 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK] X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt! X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK] Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Muligens kan du senke både framme og bak for så å shimse opp at bak etter godkjenning. Eg synst at min såg baksegen ut med 40/35 senk og dreiet meg skiver av 8 mm aluminium som eg plasserte over fjøra etter godkjenning. Men om dette går avhenger av konstruksjonen på fjørfesta. Ulempa er at du kanskje bør ha ny hjulstillingskontroll etter montering av shims. Det dreit eg i sidan bilen min kun har justering av toe framme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Om du finner ett senkesett med godkjenningspapirer der det står at du bare trenger å senke fremme, og kan bruke originaldempere bak, så er det lov. Om du bruker et senkesett som består av 4 fjærer/dempere, men kun bruker 2stk, så er det ikke lov. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Ja du får jo godkjente senkesett med null senk bak da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingher Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Tenkte meg bort på biltilsynet og høre med de etterpå. Man får jo senkesett som bare senker foran ja. Hvis jeg skal montere bak så må jeg sannsynligvis få bredda bakskjermene litt, eller så får jeg bare få det godkjent og pelle de av igjen bak. Siter Toyota MR-S [X] - Mazda Mx-5 NB 1,8 [X] - Audi 100 2,2E [X] - Peugeot 405 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Hva med å bare senke foran å ikke bry seg med godkjenning.. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 eller kjøpe to godkjente sett og sette på den komboen du ønske etter godkjenning.. liten sjans for at noen finner ut det da.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Hva med å bare senke foran å ikke bry seg med godkjenning.. er litt kjipern når du skal ha bilen på eu-godkjenning da :( Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 er litt kjipern når du skal ha bilen på eu-godkjenning da :( Det er jo ikke bare i den situasjonen det er kjipern heller da. Hva om man kolliderer med en bil verdt en usannsynlig haug med penger og forsikringselskapet vil ha regress fordi bilen din egentlig ikke var "godkjent"... Hi hi.. Da sitter du der med postkassa full av skjegg. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiniHansen Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Nemlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 eller kjøpe to godkjente sett og sette på den komboen du ønske etter godkjenning.. liten sjans for at noen finner ut det da.. :) Eller bare kjøpe et godkjent sett som senker xx forran og 0 bak. Da vil du få korrekt stivhet forran vs bak. Med senkefjærer forran og originale bak, vil den være mye mykere bak enn forran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 er litt kjipern når du skal ha bilen på eu-godkjenning da :( hm....jeg fikk godkjent hos naf med kappete forfjærer:win Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Det er jo ikke bare i den situasjonen det er kjipern heller da. Hva om man kolliderer med en bil verdt en usannsynlig haug med penger og forsikringselskapet vil ha regress fordi bilen din egentlig ikke var "godkjent"... Hi hi.. Da sitter du der med postkassa full av skjegg.Da må det kunne bevises at den mangelen, dvs manglende senkefjærer bak, var årsaken til ulykken. Og det skal vel litt til. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.