Gå til innhold

Hvilken merker anbefalles ?

Ranger emnet


oledeg

Anbefalte innlegg

Pioneer (unntatt forsterkerne som gir lite for pengene).

Kicker

Alpine

MTX

Infinity

dynaBel

Autotek

Phoenix Gold

Soundmagus! :D

Soundsplinter! :D

Generelt alt laget av TC Sounds (dyrere Ground Zero, Soundstream XXX m.m.).

DD (men de er ikke så udødelige som folk skal ha det til, fins mye annet som tåler like mye).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pioneer P88RS-spilleren min er jeg helt perfekt fornøyd med! Har ikke behov for dvd og tull og lyden i denne er helt nydelig! Alt mulig kan stilles inn og kåles med og den ser jo i tillegg nydelig ut ;)

 

Sammen med pioneeren har jeg en Genesis 4-kanaler og lyden er som en drøm, i allefall sammen med en relativt dyr cd-spiller kan ikke dette slå feil!

<33 true love <33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 5 months later...

Kanskje noen kan hjelpe meg litt her. (Trenger ikke merkenavndropping og produsentlister, men mer konkret og utfyllende veiledning):

 

Trenger råd om hva jeg bør gjøre først:

 

Har en 98 SEAT Toledo. Skrangler bittelitt, men noe er ppga l;s plast som skal skrus fast. Det er speakers lavt i fordørene og på dashbordet.) Har Blaupunkt Kiel MP32 og standard tokomponent høytalersett.

Det låter greit nok, men jeg er litt glad i godlyd (volum og dybde, ikke høyt og flatt)

 

Kikket på et 13cm 2+komp sett m-delefiltere fra Pioneer ca 1.900 (tilbud 1.500 + 500 for Ipod-kabel) og disse mellomtone-bass elementene skal passe bilens originalhull.

-Er disse gode, og er dette lett å innstallere?

 

Ønsker også benytte Ipod og Mp3-spiller og gjerne Bluetooth HF i bilen, men min spiller har ikke innebygd mic og kun ISO inn/utganger og slike adaptere koster en god del. (I tillegg er det begrenset til kun Ipod og BT -ikke USB, og det suger skvettlapp altså!) 500,- Ipodkabel, 800,- BT+adapter m/mic

 

-Bør jeg da heller bruke 2.000 på en ny spiller med integrert usb-mini+jack aux og BT, og vil en slik spiller være OK til å drive de ovenfornevnte Pioneer-speakerne uten ekstern forsterker?

 

Kom gjerne med gode råd og tips for meg. Vil helst bare bruke 1.500 på spiller og 1.500-2.000 på speakers. (tynn og liten aktiv sub-woofer kan komme senere.)

 

PS! Har sett litt etter en slik USB-BT og Ipod/Mp3/Mobiltlf kompatibel spiller på nett, men ser ut som de fine er litt dyrere enn jeg liker. (Kan riktignok klare meg uten CD-spiller og kun med minnekort/harddisk/Ipod og radio - så skrik ut om du vet hva jeg trenger!!!)

 

Eks på SONY spiller til 1490,-)

 

http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1653

 

 

Eks på Emphaser speakers til 1890,- (veil. 2890,-)

 

http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1860

 

 

Fins også Infinty og JBL til mindre penger, men er disse jeg har foreslått her f.eks en bra combo?

Endret av Toledotulling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får forøvrig også et USB-interface m/iPodstyring fra Blaupunkt til spilleren din... 7607541500_HI.jpg

Pris 1095,-. En ny spiller vil du høre marginal forskjell i vanlig bruk... kanskje kunne spille brøkdelene høyere, men ikke nødvendigvis bedre.

 

Forøvrig, i dashbordet trenger du egentlig et par gode 3,5" høyttalere, og et par 5,25" midbasser i fordørene, men et 5,25" komponentsett med diskantene på dashbordet er nok det enkleste i innkjøp og montering for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår