Gå til innhold

Quicksilver Bremset

Ranger emnet


LilleGud

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ajay

 

Klarte han ikke bedre enn 13.7 med 744 hk ????????????????????????????? LOL!! Vi snakker 402 m her nå ikke sant ?

 

Det var vel første gangen Reidar testet bilen på stripa, og han (som mange andre med turbobiler) hadde ganske store problemer med å komme i gang. Jeg husker ikke sluttfarten, men den imponerer ganske så mye mer enn tida.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jo ha noe med hvordan han bruker bilen å gjøre. Kunne sikkert kjørt fortere hvis han hadde vært litt "slemmere" mot den. jeg skjønner i hvert fall at han ikke "Puler" bilen fullstendig for å kjøre et par sek fortere i de første forsøkende. La Quicksilver få prøve noen striper til før han dømmes!! Koster jo tross i alt noen kroner denne bilen....

 

PS: De som var på en dag på Strippen på Gardermoen så sikkert hvordan Stian sleit med å gjøre en bra start med supra`n sin (eks supramannen supra`n) Denne bilen har jo Svensken kjørt 10,41 med.

Med andre ord. Det er sikkert ikke så lett med så brutale krefter som det kan se ut.

 

 

 

Originally posted by Ajay

 

Klarte han ikke bedre enn 13.7 med 744 hk ????????????????????????????? LOL!! Vi snakker 402 m her nå ikke sant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau, oppsett har jo drit mye å si i drag da. Nytter ikke kommer med gatedekkk og møkkastiv ræv på strippen vett! :D (RWD)

 

Men da jeg kjørte 12.8 kunne jeg faktisk kjørt fortere, jeg så at jeg lå foran han andre og visste at jeg hadde satt tiden min litt høyt så jeg slakka litt av inn mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ajay

 

Klarte han ikke bedre enn 13.7 med 744 hk ????????????????????????????? LOL!! Vi snakker 402 m her nå ikke sant ?

 

Nei, han hadde ikke 744hk når han kjørte 13.7 ca. 450hk er det vel han sier han hadde.

Ikke at 13.7 er bra med over 400hk, men det er tross alt ikke bare å trykke på gassen og vipps så har man beste mulige tid :)

 

Og ja, han er på forumet, og ofte innom #bilforumet.net på EFnet hvis du skal utfordre han :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by raboc

 

Hva slags bil kjører du?

 

400+ hk rs2, skal visst være bremset til 550 på hjula. men tviler litt på det, jeg har iallefall aldri fått noe papirer eller bevis på det.

Men tror jeg skal klare ned mot 11 tallet. kjørte 12.8 i fjord, men alt for tunge og små felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbokano

jepp:) tallen ble ifølge quick. 555kw på hjula,880nm på hjula.>Q_silver> men fikk ikke over 2 bar pga slapp WG fjær.:)

 

jeg vil ikke påstå at jeg er noen rakettforsker men jeg skjønner ikke helt hvorfor folk som skal bremse bilene sine ikke har alt i orden til bremsingen.

han har jo drevet så mye med denne bilen og kostet på den astronomiske summer så hvorfor ikke ha det essensielle i orden når man skal ha bilen målt.f.eks wastegate fjær????

 

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speedy9

Med andre ord. Det er sikkert ikke så lett med så brutale krefter som det kan se ut.

 

WORD!!!!

 

Folk tror hvis dem kjøper de kammene og den turboen og de stempla osv osv så kjører dem 10ere på stripa....

 

Dette beviser jo en gang for alle at det ikke er tilfelle. Det kan være 7832146876518945196837167 andre biler med NØYAKTIG samme oppsett.... så vil fortsatt noen vær rasker enn andre..... hvorfor?? pga sjåføren....

 

Bare mine 10,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

 

Jo bilen overlevde bremsingen :) og den går greit nå :D

men fikk bare opp 2.1 bar stabilt trykk pga at det satt en 0.8-1.2 bar fjær i WG. i fjor fikk jeg ikke opp mere en 1.8 bar men har skiftet til en annen boostkontroller (HKS EVC) som var mye flinkere og justerte trykket på en helt annen måte, jeg var ikke sikker på hvor mye denne klarte å holde. grunnen til at det ikke satt en stivere fjær er at det ble laget et nytt map og med en stivere fjær ville jeg ikke kunne skrudd ned trykket til der man må begynne når man lager et map. Jeg kommer til å bremse en gang med høyere trykk i forbinelse med en Dyno dag vi skal ha om en mnds tid.

 

13.6 og 185.xkm/t var med ca 400hk, er det noen som tror de fikser å ta en bil som kun har kjørt den tiden så ta med et par høvdinger så kan vi teste det, eller er det kun snakk på dere??

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Han kjørte i alle fall på Rudskogen med den i juli, han kjørte ganske pent det jeg så, men den gikk som fyyyy på strekket - ser faktisk ut som det er vettige kjøreegenskaper også på den bilen :D

 

på Rudskogen hadde jeg ca 400-450hk på hjula:D :D i følge bremsingen når jeg kom til rulla i går.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye effekt blir det til slutt da mon tro? du har jo påkostet en god del siden i fjor med 805 eller hva det var av hk.. Dog, det var vel rett på motoren (Ref. lenger opp i tråden) så at det blir å samenligne epler med bananer er jo åpenbart.. :)

 

Hadde vært søtt med 4 siffra tall hk på hjula da ;) ;)

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår