Gå til innhold

Noen forslag til mods til vinterdrifter?

Ranger emnet


Ok`n

Anbefalte innlegg

Har kjøpt inn ein Taunus 72`mod,som skal få større motor og sperre!men kva andre ting er det eg kan gjere for å få denne stiv eller meir kurrant for drifting?Tenkte på å mekke stabstag til framme men vil dette skape understyring sida det kun blir framme?

 

Ok`n

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan kappe fjærene forran :) en kammerat av meg har det på en taunus, er litt understyrt men når det først slepper så slepper det som juling :happyhappy:

det er uten sperre og med 2.0 sierra is motor uten is toppen :)

1993 volvo 245 (rånebrakka!)

1982 møørch s123(ein to tri) 300tdt vraka:(

1977 ford capri 2.0 S (prosjekt)

formann i bamblebøgda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tenkt å sladde på snø'n så trenger du ikke stort mere enn hjelm og et forståelsesfult forsikringselskap... hehe.

 

Er en fordel med meget gode piggdekk framme, og gode piggfrie bak. Da blir det mere kontrollerbar sladd. P

Ellers så trenger du nok et slepetau liggendes i bilen...

 

Til bane, så er kortstyring er en fin invenstering. (økonomi tips, rattkule)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,det skal eg gjera så snart så mulig!Får litt amcar stuk over bilen og da:)

Taunusen slipper ganske bra når den først slipper,så eit mindre ratt eller rattkule på til tenker eg! åssen topp bruker han på is motoren da?Blir snø/våt asfalt sladding, piggdekk er vel lurt ja nå som vinteren snart er her. men sånn sett med drivverk og karosseri kan eg gjera for å få optimal kontroll på sladden?

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sveisa sperre, standard bil og noen brukte rallypigg er en god resept. ikke senk den, kjedelig å sitte fast overalt. ¨

 

 

driftfun-2006-03-05-sigdal.jpg

http://filmer.driftfun.com/2006/driftfun-2006-03-05-sigdal.wmv

 

Film som kan inspirere litt. De to BMWene våre, og nissanen hadde standard fjærer og dempere og rallypigg. sveisa sperre på den ene bmwen.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trening, trening og trening...

 

Har forsåvidt litt erfaring ifra før av,har allerde vraka ein laurel 2 ganger og rulla på taket med ein justy pga for høy satsing på vinterføret! :P Men tenkte å ta det til "the next level" med å fin justere det som kans med bilen..

understyring er jo helst noe du vil ha.

 

Doh!!så klart,meinte øverstyring...;)

 

sveisa sperre, standard bil og noen brukte rallypigg er en god resept. ikke senk den, kjedelig å sitte fast overalt.

Film som kan inspirere litt. De to BMWene våre, og nissanen hadde standard fjærer og dempere og rallypigg. sveisa sperre på den ene bmwen

 

Kva ligger prisen på 13tommere rallypigg på ca?rekner med kollevold kan skaffe slike.Litt senking må nok til for den er ganske høg,litt ustabil i stor fart!Bra kjøyring og film:)

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsåvidt litt erfaring ifra før av,har allerde vraka ein laurel 2 ganger og rulla på taket med ein justy pga for høy satsing på vinterføret! :P Men tenkte å ta det til "the next level" med å fin justere det som kans med bilen..

 

 

Doh!!så klart,meinte øverstyring...;)

 

 

 

Kva ligger prisen på 13tommere rallypigg på ca?rekner med kollevold kan skaffe slike.Litt senking må nok til for den er ganske høg,litt ustabil i stor fart!Bra kjøyring og film:)

 

har aldri kjøpt nye rallypigg før, men tipper 2000 pr dekk ca? brukte er fra 500-1000 for 4 stk.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SieRRa-rollercam

Har hatt en del taunuser ,og min anbefaling er å bytte til gode dempere foran.

Kjør med smale dekk foran feks 155-165og 185 dekk bak. Kapper du fjærene får du feil hjulvinkel og da slipper bilen foran ganske så fort.

Og etter min mening IKKE styrkule, det skjønner du etter en del kjøring med kule på.

Skal du sveise sperre så bruk pinneapparat og sett jordingskabelen i differensialen der du sveiser, da du kan ødlegge kronhjulet (tennene)dersom jordingen står på det når du sveiser på motgående tannhjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en del taunuser ,og min anbefaling er å bytte til gode dempere foran.

Kjør med smale dekk foran feks 155-165og 185 dekk bak. Kapper du fjærene får du feil hjulvinkel og da slipper bilen foran ganske så fort.

Og etter min mening IKKE styrkule, det skjønner du etter en del kjøring med kule på.

Skal du sveise sperre så bruk pinneapparat og sett jordingskabelen i differensialen der du sveiser, da du kan ødlegge kronhjulet (tennene)dersom jordingen står på det når du sveiser på motgående tannhjul!

 

Ok,tenker du da på nye eller noe aftermarked dempere da?Ok,takk for det tipset!:) Han som eg kjøpte bilen av sa at sveisa sperre på taunus bakaksling ikkje var noko særligt holdbart,har du erfart det?

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har kjøpt inn ein Taunus 72`mod,som skal få større motor og sperre!men kva andre ting er det eg kan gjere for å få denne stiv eller meir kurrant for drifting?Tenkte på å mekke stabstag til framme men vil dette skape understyring sida det kun blir framme?

 

Ok`n

 

sveisa diff

HØY og MYK bil!

litt vekt i ræva

snøskuffe og slepetau

 

lykke til :)

 

skal du ha noe stabstag skal du ha det bak ;)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår