Gå til innhold

Senke hiace 96->

Ranger emnet


Spirit_of_åsen

Anbefalte innlegg

Er en fjærfabrikk i Oslo som selger håndlagde fjærer som senker 45mm (tror jeg) til Hiace. Uten papirerer. Fyren var dog usikker på om det var til 4wd eller rwd, og Toyota i Trondheim kunne ikke gi meg noe godt svar på hvordan forskjellene var på disse to bilene. Om fjærene gikk omhverandre altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

Bak er det vel bare å kappe fjørene og ha et sett med originalfjører til eu kontrollen. Vanskelig å finne plasser som selger godkjente senkesett til hiace.

 

Foran er det skamenkelt! Du klarer deg med en skralle og en litt stor pipe (litt usikker på dimmen). Det er torsjonsfjæring foran, slik som de gamle boblene og transporter T4 har.

Du ser et stag på hver side som går fra forstillingen og bakover. Så ser du at de er avsluttet i et gjengestag ca midt på skyvedøren sett fra siden. Hvor mye du skrur her er avgjør hvor mye du senker :)

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en Do It Yourself (DIY) på Transporter T4.

Det er ganske likt som på Hiace fra 96 og nyere. På bildet ser dere torsjonsstaget, justeringsbolten med mutteren under:)

 

http://www.brick-yard.co.uk/forum/t4-lowering-thread_topic18663_post191130.html

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... litt skeptisk. :)

 

Kjører for det meste med tom bil (litt ballast om vinteren), men hender av og til at jeg kjører lengre turer med mye last. Altså 3000kg bil pluss 12-1300kg på slep.

 

Så jeg er jo avhenging av at bilen ikke henger nedpå asfalten når jeg får såpass med last... ;)

02 Toyota Hiace

05 Yamaha R1 - banesykkel

08 Honda CBR1000RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår