Gå til innhold

100 år gamme mann fikk fornyet førerkortet!

Ranger emnet


|Massern|

Anbefalte innlegg

Jeg kan aldri bli noen Otto. Verken den originale eller bilforumets originale. Den originale kunne forutse at første verdenskrig ville utløses av "some damned silly thing in the Balcans", og han døde 14 år før den første verdenskrig, om jeg husker rett.

 

Det kan ikke jeg.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har faktisk avlagt prøve så i teorien skal han være like god/dårlig til å kjøre som de fleste på forumet her...ihvertfall til det motsatte er bevist.... noe å tenke på :bump

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget ligger vel heller i det at når man er 100 år gammel, så er det enkelte funksjoner i kroppen som tar lengre tid enn vanlig. For eksempel tiden fra oppfatting til reaksjon, og fra reaksjon til handling. Det vil gå vesentlig treigere hos en 100-åring enn hos en 18-åring.

 

Selv om han har tatt en test hos biltilsynet, så vil det ikke si at han er kvalifisert til å møte alle de situasjoner som kan komme i trafikken. Jeg vil påstå en 18-åring er bedre skikket til det. Og vær så snill, ikke kom med sånt piss om at alle nybakte førerkortinnehavere er helt elendige bak rattet, det vet dere selv at ikke stemmer. Syns det er merkelig at han fikk lappen fornyet, men det er nå meg. Som DR S sier, jeg vedder stortåa mi på at han ikke hadde takla oslo sentrum i en liten stressperiode. Og man kan ikke si det at han bare skal kjøre frem og tilbake til butikken, fordi et sertifikat er et sertifikat. Han har lov til å kjøre hvor som helst, og det er det som er skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så dere ikke innslaget på TV, nesten helt på slutten da han kjørte sakte over et gangfelt.. Han slapp ikke fotgjengeren over, det er stryk på førerprøven. Forgjenger var vel 1 meter unna bilen når han passerte. Ikke bra.

 

Og når han skulle inn på BT sitt område, så "hoppet" han jo over fartsdumpen, og sa "de er skumle de der", han hadde vel bare 40 eller no over dumpen. Heller ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår