Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilken motor som står i nå da? Er det en org M70 eller er det den endelige motoren?

 

det er en org. M70 som står i enda siden det blir får kort tid til å montere den andre denne sesongen... får ta det i høst når kjøringa er over... nå vil jeg kjøre litt med bilen :)

 

Hvordan er noe sånt å kjøre med på gata, egentlig? (har sett andre forsøke, og mener de har slitt ganske mye med "rask slitasje på pusekjøring"? :)

 

 

Ja vet jo ingen tingen om slitasje enda får har jo knapt nok kjørt med den.. men den er fin å slure med å god å bruke i alle fall

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:worshipbm: Tror jeg må ta meg en tur til hovedstaden i dala på inspeksjon snart. Detta bynda å ser gromt ut!!

 

He He.... da får du jaggu få opp farten før e rekk å kjøre i filler dritten ;)

 

:puke:

 

3 tanken med E85 på full gass nå å det turer å går fortsatt.... ikke verst.. bli 2 helger på rudskogen etter di nan nå så da får`n sjå kå mange sylindre som æ att ette det...

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du ut av tenningsproblemet?

 

 

 

 

 

 

 

http://www.wetterhusracing.no

 

Jada... det var ikke noe problem egentlig men kraftverket mitt som er montert over ventideksla på begge sider slo ut og forstyrte den digitale tennings lampa til min mester tuner christer ;)

Så det var en lett å billig reprasjon... bare å ta en gammel god analog lampe så var det løst..

 

ellers så har vi vert i bremse benken igjen!!!

 

det enda med SPRENKT innsug så det er sveisa å montert i løpet av natten.....

 

Dritten ga 841HK v/5800 da benken slapp men kurva står jo brattere en holmenkollen på 6500 så det er potensiale nå.. dette er på moderate 1.3 BAR i boost... det er jo nesten ikke trykk ;)

Var foresten nesten 900nm (898 nm) på 4725 o/min så nå skyter det fart fra kjeller`n

 

Låver bra får spinning dette ;):worshipbm:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada... det var ikke noe problem egentlig men kraftverket mitt som er montert over ventideksla på begge sider slo ut og forstyrte den digitale tennings lampa til min mester tuner christer ;)

Så det var en lett å billig reprasjon... bare å ta en gammel god analog lampe så var det løst..

 

ellers så har vi vert i bremse benken igjen!!!

 

det enda med SPRENKT innsug så det er sveisa å montert i løpet av natten.....

 

Dritten ga 841HK v/5800 da benken slapp men kurva står jo brattere en holmenkollen på 6500 så det er potensiale nå.. dette er på moderate 1.3 BAR i boost... det er jo nesten ikke trykk ;)

Var foresten nesten 900nm (898 nm) på 4725 o/min så nå skyter det fart fra kjeller`n

 

Låver bra får spinning dette ;):worshipbm:

 

 

Hmmm....med 518 kw på hjula blir det 16% drivverkstap...

 

Har du sement i girkassa?:flushit: :D

Normality is the death of personality

 

Prosjekttråder:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....med 518 kw på hjula blir det 16% drivverkstap...

 

Har du sement i girkassa?:flushit: :D

 

 

He He... betong ja ! høres kansje slik ut når`n girer men.. nei christer regna 12 % på den kassa med den grove innmaten... og kom til 841hk.. husker ikke va det var i Kw eller jeg.. men så dopa i sprit dunst som han var etter en hel dag med bremsing kan nok kalkulatoren stå opp ned uten att han merker det ;)

 

 

er uansett så er det ikke riktig i å med att det slipper... å HK skal måles på hjula å ikke i gledes rus på tappen ;)

men nok til spinning skal det i alle fall bli :volvsmile

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, over 800 hk på "hviletrykk", sannelig ikke værst.

 

Et tips til neste gang du skal bremse: Kjøp sånn "dekk på boks", eller dekkklister, å spray på hjul å rulle. Det funker STRØKENT.

 

Er målt på rotortest dette vet du... skrur av hjula og monterer direkte på nava da :)

 

ikke noe tull oppe hos Autokvikk på Furusett nei takk!

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår