Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

syns det ser ut som det er 3 stk forsterkninger der jeg men.. se på bildene med reklame på så ser du det på midten

 

hehe, jeg så dem, og kan ikke si annet enn at : I rest my case...;-p

 

Vi får vente til sveisern sjøl kommenterer om godstykkelser og sine syn på saken, han har nok tenkt litt(må gi han såpass) når han lagde dette! =)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, jeg så dem, og kan ikke si annet enn at : I rest my case...;-p

 

Vi får vente til sveisern sjøl kommenterer om godstykkelser og sine syn på saken, han har nok tenkt litt(må gi han såpass) når han lagde dette! =)

 

 

He He... er nok 3 stk alu staver i 18mm inni der serru...

Tror uansett ikke det hadde blåst siden alt er gjort i 5mm men tar ingen sjanser..

Lengden bort til radien er 550mm + radien (37.5x2) 75mm = 625 total lengde.. bredden er 280mm + radien (fortsatt 37.5x2) 75mm =355mm total bredde å da har vel di fleste gjetta att høyden er 75mm får dem som vil regne volum.... hint hint:hellothere:

 

Huske å trekke fra 5mm på utv. mål da;) (blir gøy å se om noen kommer fram til samme liter volum som det jeg gjorde)

 

Innløpet gjorde jeg i 100mm x 3mm så det blir passe med 4" spjell hus... noen som vet om spjellhus som bygger lite og er bra?

 

Ellers håper jeg intercooleren dukker opp i slutten av uka så rørene ut fra lillegutt (GT47) og inn til pleniumet blir ferdig..

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He He... er nok 3 stk alu staver i 18mm inni der serru...

Tror uansett ikke det hadde blåst siden alt er gjort i 5mm men tar ingen sjanser..

Lengden bort til radien er 550mm + radien (37.5x2) 75mm = 625 total lengde.. bredden er 280mm + radien (fortsatt 37.5x2) 75mm =355mm total bredde å da har vel di fleste gjetta att høyden er 75mm får dem som vil regne volum.... hint hint:hellothere:

 

Huske å trekke fra 5mm på utv. mål da;) (blir gøy å se om noen kommer fram til samme liter volum som det jeg gjorde)

 

Innløpet gjorde jeg i 100mm x 3mm så det blir passe med 4" spjell hus... noen som vet om spjellhus som bygger lite og er bra?

 

Ellers håper jeg intercooleren dukker opp i slutten av uka så rørene ut fra lillegutt (GT47) og inn til pleniumet blir ferdig..

 

Puuh, Høres bra ut :D

 

Apropos intercooler - her har du noe å strekke deg etter, 17cm tykk og dekker hele fronten, har gjort om endel på den siden bildet ble tatt, men du får et visst intrykk ;P

 

Denne viste seg for liten for mydlands 12 litersmotor, men ser etter alle beregninger temmelig spot on ut, til min lille 5 liter.

 

intercoolerjpg-1.jpg

intercooler2jpg.jpg

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuh, Høres bra ut :D

 

Apropos intercooler - her har du noe å strekke deg etter, 17cm tykk og dekker hele fronten, har gjort om endel på den siden bildet ble tatt, men du får et visst intrykk ;P

 

Denne viste seg for liten for mydlands 12 litersmotor, men ser etter alle beregninger temmelig spot on ut, til min lille 5 liter.

 

intercoolerjpg-1.jpg

intercooler2jpg.jpg

 

Kjører han inn lufta oppe får så å snu nede og ut i pleniumet oppe igjen da eller?

 

Har bestilt cooler som er ganske stor.. 4" register tror jeg det var.. men skal få den til å passe... denne VET jeg er bremsa over 1300hk med fine tempraturer og det funcka fint så da holder den vel til bimmeren min også:happyhappy:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører han inn lufta oppe får så å snu nede og ut i pleniumet oppe igjen da eller?

 

Har bestilt cooler som er ganske stor.. 4" register tror jeg det var.. men skal få den til å passe... denne VET jeg er bremsa over 1300hk med fine tempraturer og det funcka fint så da holder den vel til bimmeren min også:happyhappy:

 

inn/utløp er endra på nå , samt at hele enhenten er flytta lengra bak.

 

Aahhh, høres bra ut! er nok ikke like stø på alu sveisinga som du...enda ;-P

Blir gromt dette ,ser ut som du ligger godt ann med å bli ferdig i god tid :)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vel ut som det var to innløp nede, å to utløp oppe, eller hur Joel? Var det Magnor som hadde den bygd slik oppe? Ser jo nesten ut som den er integrert i frontstykket, hehe.

 

Får dere plass til radiator nå da gutter? Kjølevifter?

 

sorry offtopic

Slik den er på bildene er slik den var da han bygde den ja, nydelig arbeid og den erstatter frontstykket.

Men det stemmer som du ser det jan, to innløp nede og to utløp oppe.

 

Er ikke helt lik idag :)

 

 

 

Vifter og radiator, kan bare svare for meg selv, men jaaa, det er plass, tro det eller ei :)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry offtopic

Slik den er på bildene er slik den var da han bygde den ja, nydelig arbeid og den erstatter frontstykket.

Men det stemmer som du ser det jan, to innløp nede og to utløp oppe.

 

Er ikke helt lik idag :)

 

 

 

Vifter og radiator, kan bare svare for meg selv, men jaaa, det er plass, tro det eller ei :)

 

 

Blir det ikke plass er det jo bare å lage plass:hello:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He He... er nok 3 stk alu staver i 18mm inni der serru...

Tror uansett ikke det hadde blåst siden alt er gjort i 5mm men tar ingen sjanser..

Lengden bort til radien er 550mm + radien (37.5x2) 75mm = 625 total lengde.. bredden er 280mm + radien (fortsatt 37.5x2) 75mm =355mm total bredde å da har vel di fleste gjetta att høyden er 75mm får dem som vil regne volum.... hint hint:hellothere:

 

Huske å trekke fra 5mm på utv. mål da;) (blir gøy å se om noen kommer fram til samme liter volum som det jeg gjorde)

 

Innløpet gjorde jeg i 100mm x 3mm så det blir passe med 4" spjell hus... noen som vet om spjellhus som bygger lite og er bra?

 

Ellers håper jeg intercooleren dukker opp i slutten av uka så rørene ut fra lillegutt (GT47) og inn til pleniumet blir ferdig..

 

 

 

Ingen som vil regne? :blah:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår