Gå til innhold

Per Christian: Bmw e30 325i (turbo) Prosjektet vurderes solgt til rett pris.

Ranger emnet


Per Christian

Anbefalte innlegg

Neeei, har du hatt brann? Så surt, denne som var så strøken!

Funnet grunnen til brannen?

 

Ja det var veldigt surt. Jeg tror det var bensin lekkasje for når jeg hadde på vann så ble det verre. Det var ikke langt i fra før ruta knuste/smelta og da hadde det gått mye verre!!

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 718
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var du på skedsmohallen-streetmeetene et par ganger ifjor??

Så en Syyyyykt strøken og fin E30 der lik din, er sikkert din.

Pen bil!!!

Har selv kjøpt med 2 dørs E30 325, og har fantasert litt om turbo selv, foreløpig blir det med fantasiene.

 

Blir spennende å følge med på motor- modifikasjonene og alt som hører med.[/quote

 

Ja jeg var på skedsmohallen noen ganger ja hehe. Grattis det er kule biler og går bra. jeg drømte også om turbo når jeg kjøpte min, men det holdt med og pusse den opp, ble litt lei. Men nå som dette skjedde så var det ikke tvil. Nå skal den bli strøken i motor rommet!Det kommer til og ta litt tid da.

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mye plast for min smak, men fin bil :) Og M20 er det mange som har turbokonvertert så dettet blir bra!

 

Jeg ville ha sandblåst hele motor rommet og syregrunna før et skikkelig lag med hardcore maling/lakk.

 

PS: Les regler ang. overskrift på prosjektforumet, trist å få sletta tråden..

 

 

Jeg har lest og endret hehe.:)

Stylingen satt på bilen når jeg kjøpte den så da pusset jeg det opp og beholdt det "men smaken er som baken"Jeg synes det er kler bilen jeg.

Det blir sandblåsing, jeg skal på biltema og kjøpe det settet dem har når jeg får lønning. jeg har pratet litt med kimmit om turbo++ .

Også har jeg vært hos vidar jøhdal og hørt litt så det skal gå greit tror jeg:smilbmw:

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg fått ut motoren og det er godt.Da er det bare og vente på lønning så jeg får kjøpt sandblåsnings utstyret og div annet.

 

Her er det en liste over planene fremover.

 

1. sandblåse og grunne motor rommet

2.lakkere motor rommet (litt usikker enda det er kansje lurt og vente litt pga tilpassninger++

3. demontere motor og syre dyppe den

4. få dreid ned stempler og montert piano tråd

5.sveise topp og plan slipe den

6. montere motor

7.montere turbo++++

Litt usikker om jeg skal kjøpe kitt eller kjøpe separat.

Har sett litt på ebay og der er det noen billige kitt:) er det noen som har erfaringer med og kjøpe derfra. Er det ikke toll som er veldig dyr.

 

BILDER!

 

DSC00075.jpg

 

DSC00071.jpg

 

 

Fatter'n hjelper til

DSC00090.jpg

 

DSC00098.jpg

 

 

DSC00096.jpg

 

er det noen som vet litt om denne type girkasse,har hørt at det er sport's kasse men jeg vet ikke.

DSC00091.jpg

 

Det står getrag 260 på den.

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ebay finner du mye rart, men også mye dritt! Det er som oftest snakk om billige kopier, tenk at de som selger så billig faktisk også tjener penger på det. Har hørt om turboer som detter fra hverandre og det viser seg de var limt sammen..Wastegate kopier er heller ikke så veldig lurt å kjøre med, det kan jo ende med motorhavari :( Membransvikt er noe mange snakker om..

 

Alle motordeler osv. handlet i utlandet er tollfritt :) Du må kun betale moms om verdien er over 200,- så kommer ofte litt frakt i tillegg.

 

Getrag 260 er vel en standard 325 kasse, som er veldig solid! Du har første gir på vanlig plass? Synkringene kan være et svakt punkt om ikke en tar seg tid til å la kassa komme skikkelig i gir før en dropper clutchen. Men da snakker vi mye effekt og moment, til ditt effektmål holder den fint.

 

KKK turbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det høres bra ut. Men det er en svak hyle lyd i den på 1.2.5 gir kansje det lønner seg og sende den inn til en check.

Jeg tror jeg dropper ebay, vurdere kimmit sitt kitt2.

Jeg må ha sperre også hva ligger den i pris og hvor kan jeg få tak i en.(brukt)

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mulig synkringene er slitne da.

 

Sperre differ finner du på Ebay :) Litt forskjellige priser men en nyoverhalt med 40% sperre koster 600$ + frakt og moms.

 

Ang. dogleg vs Getrag 260 så tror jeg at hoved forskjellen der ligger i girplasseringen. Og kansje utveksling, men det er ikke jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mulig synkringene er slitne da.

 

Sperre differ finner du på Ebay :) Litt forskjellige priser men en nyoverhalt med 40% sperre koster 600$ + frakt og moms.

 

Ang. dogleg vs Getrag 260 så tror jeg at hoved forskjellen der ligger i girplasseringen. Og kansje utveksling, men det er ikke jeg sikker på.

 

Ok. Jeg skal kjøpe en hel delebil 325 86. så jeg håper kassa er bra på den.Men det er nok ikke sperre på'n.

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du da har et pedalsett og en clutchsylinder til over er jeg interessert i å kjøpe :)

 

pedalsett trenger ikke jeg så det kan du få kjøpe, men clutchsylinderen er jeg litt usikker på enda. hvis den er ikke er skadet så trenger ikke jeg den.jeg er litt usikker hvor den sitter men jeg tror ikke den er noe skadet.

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår