Gå til innhold

dumpventil

Ranger emnet


Waalseth

Anbefalte innlegg

Joda, du har en ganske grei teori på det.

Men lufta blir jo mer bremsa ned uten dump, enn med dump..

Det er du vel enig i?

Jeg for min del har turbo i bruksbilen, og prøver å ha det så holdbart som mulig.

Så jeg kjører med dumpventil, og er strålende fornøyd med det :)

Har prøvd å strupe dumpventilen bare for å høre om det ble godlyd, men siden jeg har luftmengdemåler, blir jo all lyden sperra inne.. Så fikk bare en lavfrekvent lyd som man nesten må konsentrere seg for å høre.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om lufta blir bremsa eller ikke, joda, alternativene er jo å ha plenti av trykk til nytt pådrag, og å slippe ut all overtrykket for så å bygge opp nytt trykk til pådrag igjen.. hvor er logikken i at det er så mye bedre MED dump? om turboen kansje holder 50k lenger er noe jeg hvertfall ser på som rimelig uvesentlig.. og synes ikke at det er et godt argument for at dump er et must på tubobiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske kjent at det er bedre å ha den ventilen der iogmed at du ikke endrer rotasjonsretning på turbon, slik at den kan spinne fritt og la den lufta passere mellom dumpventilen... Så skal det vel nevnes at de org turbonae er ikke spessielt begeistra for det, hvor lenge dem går med og uten dump avhenger jo av åssen trøkk det går på osv....

Men til sånn hverdagskjøring er det der hipp som happ.... Hvis du ikke er veldig intressert i å handle ny turbo me tia så kjør sånn som det er org eller monter firluftdump, men da kan du forsåvidt få problemer med at motorn drukner på tur nedover....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke lekker og den holder seg der så er det vel forsåvidt samma åssen du tetter den...

Et originalt volvo motorrom er jo ikke no t utstilling alikevel det så... Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tetta igjen alle slanger som var til den gamle avlastningsventilen?

Høres ut som om at den drar falskluft.

 

den slagen som går på undersida av org dompen,den tok eg å laga en heimepatent på å tette :P

men eg kan vel bare ta av den slangen,so tette de hålet som blir på slangen som går til luftfilteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gjorde det for første gang, bruke jeg den originale sugeslangen. Saga en liten bit av et kosteskaft, tapet litt elektrikertape rundt for å gjøre den litt tykkere. Så er det bare å stappe i, med en slangeklemme rundt.

Men det var selvsagt en midlertidlig løsning :P

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gjorde det for første gang, bruke jeg den originale sugeslangen. Saga en liten bit av et kosteskaft, tapet litt elektrikertape rundt for å gjøre den litt tykkere. Så er det bare å stappe i, med en slangeklemme rundt.

Men det var selvsagt en midlertidlig løsning :P

oki :P

skal prøve et par patenter imårga :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår