Gullars Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Hei Jeg vurderer å kjøpe meg en Starcraft til 35-40000. Det jeg lurer på er hva jeg bør se etter av feil, men også hvilken type jeg bør gå for. På grunn av at jeg er student, trenger jeg en bil som er noenlunde driftsikker siden jeg ikke kan mekke så mye selv, men litt skruing må jeg regne med. Er da Starcraft noe å satse på? Har hørt at dieselmotorene sliter med at blokka sprekker, men hvilken modell ble dette fikset på? Håper noen kan dele erfaringer om det meste rundt disse bilene. Jeg har sett meg ut denne for øyeblikket: http://http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8509631&sid=11aLfonHMJ086543&pos=8&tot=53 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfenheart Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 tanken for russebil eller?? en 6.2 liters passer ellers lite for en student med mindre du vil bruke mye på drivstoff... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Kun 6.5 som er plaget med sprekker i blokk og det er temmelig skjelden på dem også.Så grei ut den der.Fint om den er nedklasset pga bompenger osv.Går ned mot literen på lengre turer.Ca 1,3 på blandet Er en fordel om den har 700 kasse (4trinns) selv om 400'en er mer solid. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Jeg har sagt det før å sier det igjenn. 6.2L motoren er dårlig motor og notorisk plaget med sprekt blokk. Jeg kjenner en som kun arbeider med dieselmotorer han hevder at 9 av 10 motorer han har vart borte i har hatt sprekker i blokket. Han kan ha rett eller ikke men mitt blokk hadde sprekker. Nå kan man selfølgelig kjøre med sprekker i blokket men før eller senere....... Å så er det dobbelet så dyrt (om ikke mer) å reparere hvis man jamførere med en 350. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vanner Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Sjekk totalvekta i vognkortet før du kjøper, hvis den er over 3500 kg. må du ha utvidet førerkort, du får da heller ikke kjøre fortere enn 80 uansett om fartsgrensa er høyere og så må du inn til Eu vært år pluss dobbel pris på bomvei . Bilen i annonsen er mest sansynlig en 91 mod. da det kom ny front og instrumentpanel i 92.[/img] tegn nr. 10 i chassienr. angir årsmodell (se bilde) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 hvis toppakningene går på de så har du mildt sagt et stort problem da.. dette er vell en jobb som du bare utfører engang da ettermarkeds pakninger er mye bedre enn de orginale.. men regn med MYYYE arbeid hvis du skal gjøre det selv, og MYYYYE penger hvis du skal gjøre det på verksted, type 20-30 lapper Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Hvis den er 90-modell eller nyere har den 4L80E-kasse, den er skuddsikker! 4 trinns og tåler bortimot hva som helst... Jeg som trodde at det var sprekker i toppene som var problemet på disse, pga dårlig kjøling bakerst i motoren? Det er en par på http://www.offroad.no som har utvidet hullene i toppakningen til kjølevannskanalene rundt bakerste sylinder, noe som har ført til en jevnere temperatur i toppen. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 det ligger også en guide på offroad.no på hvordan toppakninger bør byttes på disse komplett med delenr til pakninger og slikt som holder Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gullars Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Takker for svar. Kommer selvsagt til å klasse den ned, om den ikke er det. Vet noen om dette koster noe? Stepside, bør jeg gå for en 6,5 l? Det blir nok ikke kjøp før nyåret, men jeg går å myser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Vi tøffe gutta med hår på brøstet klasser ikke ned. Vi flørter oss gjennom bompengeringen for halv pris og tar årlig e-kontroll som en gylden anledning til å holde vogna i god stand :) Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 disse bilene er regne limoene interiørt. Men dem er noen slådder å kjøre :P Kunne godt selv hatt en slik bil. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sparky Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg har sagt det før å sier det igjenn. 6.2L motoren er dårlig motor og notorisk plaget med sprekt blokk. Jeg kjenner en som kun arbeider med dieselmotorer han hevder at 9 av 10 motorer han har vart borte i har hatt sprekker i blokket. Han kan ha rett eller ikke men mitt blokk hadde sprekker. Nå kan man selfølgelig kjøre med sprekker i blokket men før eller senere....... Å så er det dobbelet så dyrt (om ikke mer) å reparere hvis man jamførere med en 350. eg har forstått det slik at det er 6,5L som er plaget med sprekker i blokk og dårlig topppakning!!! eg har en 6,2L og eg har aldri hatt problemer med denne!! litt treg og starte av og til men bare nor den er lunken men er vel slik med gamle biler!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 eg har forstått det slik at det er 6,5L som er plaget med sprekker i blokk og dårlig topppakning!!! eg har en 6,2L og eg har aldri hatt problemer med denne!! litt treg og starte av og til men bare nor den er lunken men er vel slik med gamle biler!!! Lenge siden du har sett over dyser og glødeplugger? Er dette i orden og du ikke har altfor dårlig kompresjon skal den være rimelig lettstartet... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glofygirl Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Eg har ein 6.2 l turbo diesel som e heilt himmelsk å kjøra. Har ennå ikkje hatt noen problemer me an, verken når det e kaldt elle varmt. An starte alltid. Sprekker i blokka har eg heller ikkje sett! På vinteren e det jo selfølgelig ein slede å kjøra men pytt pytt. Bilen e verdt det! Min e jo og da klassa ned. Annbefales iallefall på det sterkeste av meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Følgende er sakset fra http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=14897 Her er noen nyttige linker : MOTOR relatert: Testing av elektrisk fødepumpe: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=57439 Knekkt veiv på 6,2 ? Nyttig info: http://www.v8dieseltech.net/engine/crankshaft.htm Sprekker i toppen på 6,2/6,5 ? Nyttig info: http://www.v8dieseltech.net/cylhead/crackhead.htm 6,2/6,5 Motorspesifikasjoner, tiltrekkingsmoment, filer-krysslister, ect: http://www.v8dieseltech.net/engine/engspec.htm Slik tester du Dieselpumpa (høytrykkspumpa) : http://www.v8dieseltech.net/pump/iptest.htm 6.2 / 6.5 Fuel Injection pump timing : http://www.v8dieseltech.net/pump/62timing.htm Diesel-dyser 6,2 og 6,5 - INFO : http://www.v8dieseltech.net/pump/dyser.htm FSD-cooler 6,5D Flytting, bytting og mods http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=55224 FSD / PMD - problemer med varme? grundig reserch og test kan ha løst dette problemet: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=63348 Elektrisk fødepumpe 6,2/6,5 diesel : feilsymtomer/diagnostikk http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=49564 6,5TD EGR-ventil - problemer og teknisk løsning: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=45908 Feilkoder GM. Nyttig link til diagnosering av koder: http://www.troublecodes.net/GM/ Nyttig om topper og headers : http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=26794 Toppakknings bytte 6,2 D: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=17686 Justering av dieselpumpe, Stanadyne DB2 - SIKKER METODE: http://www.v8dieseltech.net/pump/ipadjust.htm Justering av dieselpumpe, Stanadyne DB2 : http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=15062 Bytte av dieselpumpe DB2: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=13372 Luftfilter mods på 6,2 diesel: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=14976 Glødeplugger http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=14465 Koplingsskjema glødeanlegg: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=11002 http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=10649 Fødepumpe bytte 6,2D: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=14760 http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=1969&whichpage=23 Hva slags olje på 6,2/6,5 diesel: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=13880 Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.