BMW520 Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 dere preiker om tåkelys her hele tiden, men dere gidder nesten ikke å ta opp de forbanna feiljusterte nærlysene som er på nesten alle biler???????? å alt prat om lys og sikkerhet, hvorfor i svarte sjekker ikke da verkstedene dette på en eu kontroll da????? jadajada, d er obligatorisk i en eu, men ikke pokker om dem sjekker d. rett instilte lys, og glass og reflektor er iorden, ja da skal d ikke blende heller. sjekk heller deres egene biler først, nærlys er et mye større problem en disse tåkelys prate deres:( Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 ... nærlys er et mye større problem en disse tåkelys prate deres:( Det er veldig rett, men det gjør ikke sjenerende tåkelys mindre viktig. Men jeg aner ikke hvor ofte jeg blir steik forbanna når jeg kjører i mørket, og en fyr med feilinnstilte lys kommer imot. Overraskende mange som kjører slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Det er veldig rett, men det gjør ikke sjenerende tåkelys mindre viktig. Men jeg aner ikke hvor ofte jeg blir steik forbanna når jeg kjører i mørket, og en fyr med feilinnstilte lys kommer imot. Overraskende mange som kjører slik. mener ikke dem er mindre viktig, men at nærlys blender mer en hva tåkelys gjør,det er fordi at det er så mange feilintilte nærlys på våre veier:( men d virker ikke som noen som gidder å bry seg om d Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 dere preiker om tåkelys her hele tiden, men dere gidder nesten ikke å ta opp de forbanna feiljusterte nærlysene som er på nesten alle biler???????? å alt prat om lys og sikkerhet, hvorfor i svarte sjekker ikke da verkstedene dette på en eu kontroll da????? jadajada, d er obligatorisk i en eu, men ikke pokker om dem sjekker d. rett instilte lys, og glass og reflektor er iorden, ja da skal d ikke blende heller. sjekk heller deres egene biler først, nærlys er et mye større problem en disse tåkelys prate deres:( så ofte jeg kan, altså når lysdforholdene tillater det, skrur jeg nærlysene/hovedlysene helt ned.. Elektrisk justering er fint :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 så ofte jeg kan, altså når lysdforholdene tillater det, skrur jeg nærlysene/hovedlysene helt ned.. Elektrisk justering er fint :) VELDIG BRA LLH:) hadde alle her vært som deg, ja da hadde vi sikkert ikke hatt et lys problem i norge:D Gjør som LLH:) Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 kun rånere bruker tåkelys/park. Jeg bruker aldri tåkelys,kanskje vis jeg kommer på det sammen med nærlys på en mørk landevei med dårlig sikt. TÅKELYS OG PARK ER FOR RÅNERE MELLOM 18-22ÅR :shake :ass: Blender alle som bruker dette, spesielt når det er mørkt Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr666 Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 hmmmm... ser at her er en del som liker å blende folk som kjører med grøftelys..... herved advart, har 100w pærer i 1000- metringene mine og +50% pærer i de orginale lyktene.... og sitte konstant å venta med handa på lysbryteren når det e mørkt ute. Siter "kjør med vett, ligg bredt!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpolo Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 nærlys + tåkelys = forbudt.parklys + tåkelys = lovlig. Politiet sier heller ikke noe ved bruk av dette under mørket. Tåkelys blender i samme skala som nærlys dersom dem er feiljustert. Godt innstillte tåkelys blender ikke noe mer. Blender dem ved våt asfalt så er det i mange tilfeller feil glass på lyktene. Tåkelykter skal ikke konsentrere lyset. jeg fikk bot for bruk av parklys + tåkelys om natten. Sluttet med det etter den boten. skjønner ikke at politiet ikke stopper flere, må jo være lett å stoppe dem og gi dem bot. men det er vel ikke nok penger i dem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Poltiet er ikke akkurat så veldig "på" når det kommer til bøtelegging av park/nær/fjernlys + tåkelys på natta nei.. Har fått en advarsel i en promille kontroll pga det. Ellers har jeg møtt sammen polti bilen 4-5 ganger samme kveld med tåkelys på og ikke fått bot.. :D Og btw vis tåke lysene er så helvetes blendene så hadde flere folk blinka i lysene etter veien. Jeg og hadde blinket med lysene vis det blendet meg.. Har aldri opplevd at folk har blinket på meg pga av tåke lys. Når det er sagt er ikke poltiet noe bedre selv når det kommer til tåke lys.. så fort de følger etter noen så er det på med ALT av lys de har og bruke. sett det flere ganger.. btw2: Jeg selv synes det er mere bhagelig øg møte en bil som kjører med park +tåke lys om kvelden i opplyste gater. Du ser faktisk mere da enn om man bare hadde kjørt med nær lys... (altså man blir mindre blendet...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Stemmer. H1 er 55 w, uansett om det er nærlys eller fjernlys. Det er utformingen på reflektoren som er nøkkelen. En H4 pære er 55w på nær, og 60 på fjern. Nærlyset bruker øvre del av reflektoren, mens fjernlyset bruker nedre del.. Rett og slett som på en moped da vel og merke ? Blending er det værste som er , spesielt trailere med 8X svære lyskastere foran... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Poltiet er ikke akkurat så veldig "på" når det kommer til bøtelegging av park/nær/fjernlys + tåkelys på natta nei.. Har fått en advarsel i en promille kontroll pga det. Ellers har jeg møtt sammen polti bilen 4-5 ganger samme kveld med tåkelys på og ikke fått bot.. :D Og btw vis tåke lysene er så helvetes blendene så hadde flere folk blinka i lysene etter veien. Jeg og hadde blinket med lysene vis det blendet meg.. Har aldri opplevd at folk har blinket på meg pga av tåke lys. Når det er sagt er ikke poltiet noe bedre selv når det kommer til tåke lys.. så fort de følger etter noen så er det på med ALT av lys de har og bruke. sett det flere ganger.. btw2: Jeg selv synes det er mere bhagelig øg møte en bil som kjører med park +tåke lys om kvelden i opplyste gater. Du ser faktisk mere da enn om man bare hadde kjørt med nær lys... (altså man blir mindre blendet...) HELT ENIG:D Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 kun rånere bruker tåkelys/park. Jeg bruker aldri tåkelys,kanskje vis jeg kommer på det sammen med nærlys på en mørk landevei med dårlig sikt. TÅKELYS OG PARK ER FOR RÅNERE MELLOM 18-22ÅR :shake :ass: Blender alle som bruker dette, spesielt når det er mørkt FORBANNA TULL :shake Da er 30-40% av bilistene rånere da eller??????? Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-timoty Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 kun rånere bruker tåkelys/park. Jeg bruker aldri tåkelys,kanskje vis jeg kommer på det sammen med nærlys på en mørk landevei med dårlig sikt. TÅKELYS OG PARK ER FOR RÅNERE MELLOM 18-22ÅR :shake :ass: Blender alle som bruker dette, spesielt når det er mørkt LOL ... da er mamma RÅNER !! ;) ho er passert 50, og kjører med grøftelys+parklys i sin 2005modell merce ;) Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 LOL ... da er mamma RÅNER !! ;) ho er passert 50, og kjører med grøftelys+parklys i sin 2005modell merce ;) Det er vel bare fordi hun ikke vet hvor lys bryteren er det...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-timoty Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Det er vel bare fordi hun ikke vet hvor lys bryteren er det...:) faktisk ikke ;) hehe .. på den bilen er det ikke kjørelys når du starter den, så ho må vri bryteren et hakk og dra den ut for å kjøre med lysene sånn så det er nok bevisst at hun kjører sånn ;) Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg