Gå til innhold

Hvor fort skal og bør en polérmaskin ev annen roterende redskap gå rundt?

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

vil nok også ha holdt meg unna de biltema hettene, får husker ikke jeg helt feil, er dette noe slike hvite hårete greier?

 

Prøvde et forsøk på å bruke autoglym, og DA, og det funka meget dårlig synes nå jeg, da det virka som det varmen som oppsto gjorde produktet seigt og tyggegummiaktig...

 

Tror nok ikke jeg ville brukt hette til å fjerne polsih og rens og feite polisher...

desuten vil man bruke for lang tid på å bytte mellom padder så ofte mens man jobber.

Da er det like greit å ha en MF klut hengende i bukselomma, som man suger tak i når man skal tørke bort ferdig produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Nei, Norsk Prol selger ikke til privatpersoner, så sant de ikke har en stand på en messe eller treff de har lov å selge på...

 

Hvis ikke så leverer Norsk Prol (importør av Proffserien) og PanVulk (importerer konsument serien) til alle Bilextrabutikker i landet, samt en del andre butikker...

 

 

Hvis du ringer dem, så er det ofte de er behjelpelig med produkter. jeg er hobby man, og det har gått greit å få kjøpe hos de, men jeg vet jo ikke om de syntes det er noe stas om alle renner ned dørene der uanmeldt.

 

Ellers så er det en på forumet her som kan skaffe noe import tror jeg:)

 

viste ikke at Bilextra solgte proffserien. Den skulle vært lettere å få tak i for mannen i gata, men nå er jeg rimelig "idiot" etterhver når det kommer til bilpleie. Desuten er vel prisen på MG serien forholdsvis dyr når det kommer til å polere egen bil 1 gang i året. NXT serien er mer en bra nok for de fleste. Proffserien krever fort en maskin, så det er et større skritt å ta (selv om det er et skritt i riktig retning) :)

 

Flaskene har holdbarhet på 5 år, så det er ikke dyrt om du regner på det.

 

Desuten er det definitivt de beste produktene som kan skaffes til bilpleie i Norge. (mener nå jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ringer dem, så er det ofte de er behjelpelig med produkter. jeg er hobby man, og det har gått greit å få kjøpe hos de, men jeg vet jo ikke om de syntes det er noe stas om alle renner ned dørene der uanmeldt.

 

Ellers så er det en på forumet her som kan skaffe noe import tror jeg:)

 

viste ikke at Bilextra solgte proffserien. Den skulle vært lettere å få tak i for mannen i gata, men nå er jeg rimelig "idiot" etterhver når det kommer til bilpleie. Desuten er vel prisen på MG serien forholdsvis dyr når det kommer til å polere egen bil 1 gang i året. NXT serien er mer en bra nok for de fleste. Proffserien krever fort en maskin, så det er et større skritt å ta (selv om det er et skritt i riktig retning) :)

 

Flaskene har holdbarhet på 5 år, så det er ikke dyrt om du regner på det.

 

Desuten er det definitivt de beste produktene som kan skaffes til bilpleie i Norge. (mener nå jeg)

 

Thomas er meget behjelpelig ja, og hjelper til når folk ringer, men de ser helst at produktene handles gjennom dems "selgere" rundt om i landet...

 

MG-serien er stort sett beregnet til maskinbruk ja, men siden jeg driver litt mer enn bare hobby med dette, så bruker jeg stort sett den sereien på vanlig kundebiler, ellers så bruker jeg stort sett det meste, bare det står Meguiars på det. hehe...

Prisen på denne serien ligger noe over vanlig konsument, og NXT produktene, men du får jo også en del mer produkter, da MG-produktene kommer i 1 liter og 4 liter.

Snittprisen på en 4 liter ut til vanlige mann i gata tipper jeg ligger på et snitt på 1200-1500,- litt ettersom hva produkt...å 4liter holder jo en stund for hobbybruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas er meget behjelpelig ja, og hjelper til når folk ringer, men de ser helst at produktene handles gjennom dems "selgere" rundt om i landet...

 

MG-serien er stort sett beregnet til maskinbruk ja, men siden jeg driver litt mer enn bare hobby med dette, så bruker jeg stort sett den sereien på vanlig kundebiler, ellers så bruker jeg stort sett det meste, bare det står Meguiars på det. hehe...

Prisen på denne serien ligger noe over vanlig konsument, og NXT produktene, men du får jo også en del mer produkter, da MG-produktene kommer i 1 liter og 4 liter.

Snittprisen på en 4 liter ut til vanlige mann i gata tipper jeg ligger på et snitt på 1200-1500,- litt ettersom hva produkt...å 4liter holder jo en stund for hobbybruk

 

 

Og så er det faktisk verdt pengene. Holder meg til 1 liters flaskene jeg, det holder leeeeeenge. De ligger vel på mellom 500 og 600,-.

 

Noen som vet hvor de eventuelt selger Meguiars MG (proff) serien over disk i Drammens området? Bilextra har ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår