Gå til innhold

Chevrolet Tahoe 6.5td 99mod

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

må bare få det sagt: IKKE kjøp APC linselyktene.

Har gjort det selv og det er mildt sagt Søppel.

Lyset blir 80% dårligere enn orignal lyktene.

Satte inn xenon i dem i håp om å få et bedre lysutbytte, men det var fortsatt bare halvparten av original halogen lampene.

 

jeg åpnet linselyktene og skrellte av litt av skjermingene inni. Hjalp en del, men det jeg fikk se var hovedfeilen med dem var at speilet inni ikke var speil, men en mer blank sølvfarge. dvs, dårlig refleksjon..

 

Men pent til showbruk uans...

 

 

Må bare si jeg beundrer bilen din freddy :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Takk for skryt, hjelper på selvtilliten det vet du.

Man får kjøpt senkesett til 4WD også, men maks 3" senk. foran.

Foran kan man justere mellom 1-3", bytter torsionkey.

Bak kan man velge velge mellom 2" og 3,5".

2" bruker man en rear shackle kit (til 1500 serien)

3,5" bytter man bladfjær.

 

Belltech leverer slike senkesett. Item No: 3905BLT http://www.stylinconcepts.com/part.aspx/partid/7690/partfamilyid/825/subcategoryid/374/categoryid/30

 

Listene er limt, så de kan man ta av, kan sitte veldig godt. Varmepistol kan være til god hjelp.

 

Speila har jeg i reserve, kan være greit å ha.

 

Jeg er veldig fornøyd med min wiper cowl, men selfølgelig er man litt pettimeter må man demontere viskerne, file vekk hovedsplinen, og sette viskerne et par hakk lenger ned. Vil jo ikke at viskerne skal synes.

 

Legger til et bilde fra Mantorp 2004

Her med lister, takgrind, lastebilspeil, orginale lykter foran, blinklys, antenne, dørhåndtak. Soting av vinduer foran og wipercowl er satt på i ettertid.

Tahoe_and_Batman.jpg

 

Hilsen Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel ss-speil på meg. nærmer seg tid for eu, så begynner å haste litt. steinarstolen selger ett 3/5" senkesett, men det skal han ha 6lapper for, også er det i tillegg ikke godkjent, men det er det vel ingen sett som er. får begynne med å bestille speil, cowl, bugshield og corner lenses. har du orginale stigtrinna liggendes også el?

 

ønskelista over lang tid er:

smoothi fanger

senk

20tommere

billet grill og bowtie

svart grill og fanger+++

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2WD utgaven har ikke stigtrinn og skjermutbyggere.

Hvilke fabrikat selger Steinar Stolen?

5" senkesett bak, da er vel det et flip kit da vel. Du må huske på at det er mye jobb. Har flip kit på min, Man my kappe i ramma for å sette på c- profiler, grunnet at bakaksel vil gå opp i ramma. det vil også si at du må rute litt om på bensin og bremserør. Jeg måtte også kappe i karrosseri for å lage en ny tunnel til mellomakselen. Så er det å sette akselen over fjærene. Du kan også få problemer med fordelingsblokka til bremsene som sitter oppå klokka til akselen. Der måtte jeg modifisere feste for at den ikke skulle slå oppi gulvet. Måtte også kappe i bakre tverrbjelke for bakakseldekselet traff den. Måtte også bygge om eksosanlegget grunnet forandring på bakakselens høyde.

MYYYE jobb!!!!!!!!

Vil vel også kansje se litt rart ut med så mye senking bak.

Jeg har senkefjærer og dropspindler foran, dvs. 4", og jeg fikk det problemet. Det endte med kapping og varming av fjørene foran. Jeg har drøye 5" foran og bak.

 

Er du sikker på at senkesettet hos SS er til din bil, og ikke en 4doors? Tror det er litt forskjell på dem.

 

Hilsen Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare få det sagt: IKKE kjøp APC linselyktene.

Har gjort det selv og det er mildt sagt Søppel.

Lyset blir 80% dårligere enn orignal lyktene.

 

Der er jeg faktisk ikke helt enig. På min bil ble faktisk lyset betraktelig bedre med linselysene fra APC enn originallampene. Nå er det mulig at de med originale doble (separate) lykter har noe bedre lys enn de originale med en hel lampe oppe slik jeg hadde.

Men, en annen sak er at kvaliteten ellers på APC lyktene var temmelig skralt.. Jeg måtte modifisere brakettene kraftig for å få lampene justert langt nok bak til at de linet opp med grillen. Justerings skruene og festingen av lykta til selve braketten var også utrolig dårlig.

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpe linselykter fra apc til 02mod.

streetbeatcustoms_1919_27158530

 

Når man satte på blinklysene så lyste asfalten foran opp litt orange.

Det sier vel sitt :P

 

Står nå montert Sylvania Xenarc (4200K xenon)

S111048SYLVANIAX2020.jpg

Da prater vi enorm lysstyrke på en amerikaner.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt teit å gammeldags, men bør ikke en 4x4 offroader gå oppover og heller la 2wd bilene få subbe langs asfalten? Virker jo også som om det er mye mindre arbeid med heving. Men selvfølgelig, alle har forskjellige meninger om alt!

V8power.net

86 Vælvo 240- Bruksvogna

75 Cheva (Disco)Nova 2d Prosjekt/Sommerbil

88 Honda px-ÆRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2WD utgaven har ikke stigtrinn og skjermutbyggere.

Hvilke fabrikat selger Steinar Stolen?

5" senkesett bak, da er vel det et flip kit da vel. Du må huske på at det er mye jobb. Har flip kit på min, Man my kappe i ramma for å sette på c- profiler, grunnet at bakaksel vil gå opp i ramma. det vil også si at du må rute litt om på bensin og bremserør. Jeg måtte også kappe i karrosseri for å lage en ny tunnel til mellomakselen. Så er det å sette akselen over fjærene. Du kan også få problemer med fordelingsblokka til bremsene som sitter oppå klokka til akselen. Der måtte jeg modifisere feste for at den ikke skulle slå oppi gulvet. Måtte også kappe i bakre tverrbjelke for bakakseldekselet traff den. Måtte også bygge om eksosanlegget grunnet forandring på bakakselens høyde.

MYYYE jobb!!!!!!!!

Vil vel også kansje se litt rart ut med så mye senking bak.

Jeg har senkefjærer og dropspindler foran, dvs. 4", og jeg fikk det problemet. Det endte med kapping og varming av fjørene foran. Jeg har drøye 5" foran og bak.

 

Er du sikker på at senkesettet hos SS er til din bil, og ikke en 4doors? Tror det er litt forskjell på dem.

 

Hilsen Freddy

bare sjekka såvidt prisen med stolen jeg. men tar vel ikke inn så mye deler til 4doors tahoe til norge vel. nei, trur ikke det var flip kit, men ny bakfjør.. litt usikker jeg nå. for ringe å få litt mer info om det settet. kommer ikke til å gå løs på ramma ihvertfall. da kunne jeg jo like gjerne airbagga den.

 

casanova: hvert inne på den tanken også. men synes ikke tahoen blir så feit heva...

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Listene er limt.

Du får senkesett til 4wd, men den blir ikke så lav som 2wd'en.

Det går jo an å skjære av gjennomslagsgummiene og skru ned torsjonsfjærene.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere lover å holde kjeft om det så må jeg innrømme at nettopp Tahoe er noe av det peneste som har kommet fra US of A på 90-tallet. Har lyst på en selv, men det er kanskje litt upraktisk med kun to dører med en helvetes masse unger...

 

Selv synes jeg de gjør seg best i standard høyde og noen litt røffe felger som ikke oser for mye bling bling.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAdde også en sånn 2wd sak her for et par år siden. Så sånn ut:

 

<a href=img0093ur6.jpg' alt='img0093ur6.jpg'>

 

Ble vel solgt av Bergheim i sin tid. Huskerdet var billig Mener både pick ups og tahoer var prisa till 199.000,- + mva

Mener også å huske at disse var produsert i eller for det Mexicanske markedet. Stusset litt over at en -9 mod hadde den gamle 5.7 tbi motoren og ingen Vortec.

Var en god bil, men ikke noe førstevalg på vintervei og henger bak

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår