Gå til innhold

2 trenger litt hjelp fra dere!

Ranger emnet


Golf_Larsen

Anbefalte innlegg

Å få vekk pipelyden bak fra tromler er enkelt.

Det er bremsene som har rusta fast i den plata bak tromelen.

Ta av tromel.

Ta av bremsebånd

Puss vekk rusten

Smør inn med kobberfett

 

Jeg gjorde dette 2 ganger på 2,5 år jeg hadde 3'ern

 

Tok et bilde, gjorde det rett før jeg solgte bilen min.

Skal se hva jeg finner.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få vekk pipelyden bak fra tromler er enkelt.

Det er bremsene som har rusta fast i den plata bak tromelen.

Ta av tromel.

Ta av bremsebånd

Puss vekk rusten

Smør inn med kobberfett

 

Jeg gjorde dette 2 ganger på 2,5 år jeg hadde 3'ern

 

Tok et bilde, gjorde det rett før jeg solgte bilen min.

Skal se hva jeg finner.

 

 

Her er løsningen folkens.Jobber som Vag mekaniker og kører Vag(golf 3)

Hadde samme problem på mine bremser også inntil i ettermiddag.Blei lei og smurte opp bakbremsene

03 Vw Passat 1.9Tdi *solgt*

02 Skoda Octavia RS *solgt*

04 Audi A4 Avant 1.6 *solgt*

92 Vw Golf GTI 1.8 *solgt*

83 Vw Golf 1.5 *bruksbil/prosjekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nok slenging om golf 3!:fatality: :hailvw

 

anyway. har fått svaret for pipingen i bremser bak. det stammr altså fra en standard golf feil med tromlene bak hvorav det er rust som er årsak til jævelskapen :flushit:

 

da lurer jeg på om det er noen som har installert simons effektanlegg på sin golf 3? (det er det sikkert). etterat jeg innstallerte effektanlegget så har jeg fått en høy dur i coupeen grunnet nettopp effektanlegget. spesielt v 3000rpm. også ved 1200-1500rpm.:hvaskjera

 

tror at dette mest sannsynlig kommer av at det er montert et stag fra effektanlegget og ned under et tverrstag. dette er for å trekke hele effektanlegget lengre ned og vekk fra karosseriet da rørene er relativt større.

 

noen som har peil på dette eller har havnet oppi dette selv? har kjørt slik i 3 mnd (burde fikset det før, men tid er penger). :shake

[-] 2000 Golf 4 1.4 (så var det golf igjen..)

[x] 1998 Mercedes C180 Sport

[x] 1991 BMW 325i e36 (helt original)

[x] 1994 Golf 3 1.8 GL (solgt og ikke savnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knirkelyd i trommelen er ikke uvanlig!

da må du ut med trommelen som de allerfleste sikkert kan?

så må du pusse banda litt med smargelpapir. og samme med trommelen. men ikke her det lager lyd. rens alle fjærene og staga som står i forbindelse med bremsebanda. (spray med tynner eller "bremserens" og bruk stålbørsten. tørk rent eller blås rent. så skal du smøre med keramikkfett. fønker veldig bra. da skal du altså smøre opp staga. saus godt på og tør over der det ikke trengs etterpå. så skal lyden være borte!

 

eneste lyden jeg kjenner til om det ikke er pipelyd som i bremsepip.

da er du ekstra nøye når du pusser banda og trommelen.

husk og justere selvpåtrekket i trommelen etter du har tatt den av og på igjenn. (seljusteringa henger som regel) dvs å legge banda inntil trommelen.

 

ang. bremser foran, hyling i bremser virker det som om det er snakk om her? ofte gliderene som henger seg som nevnt her tidligere. ta de ut av bøylen puss de og smør de med bremsepasta. bøylen skal også pusses og smøres på ny der klossen skal gli. puss litt på klossen også om du setter de gamle på igjenn og smør anlegsflaten her også. til sist skal du smøre litt bremsepasta på stempelet til kalipperen og litt på "kloa" dvs der kalipperen griper på den ytre klossen.

 

takk for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knirkelyd i trommelen er ikke uvanlig!

da må du ut med trommelen som de allerfleste sikkert kan?

så må du pusse banda litt med smargelpapir. og samme med trommelen. men ikke her det lager lyd. rens alle fjærene og staga som står i forbindelse med bremsebanda. (spray med tynner eller "bremserens" og bruk stålbørsten. tørk rent eller blås rent. så skal du smøre med keramikkfett. fønker veldig bra. da skal du altså smøre opp staga. saus godt på og tør over der det ikke trengs etterpå. så skal lyden være borte!

 

eneste lyden jeg kjenner til om det ikke er pipelyd som i bremsepip.

da er du ekstra nøye når du pusser banda og trommelen.

husk og justere selvpåtrekket i trommelen etter du har tatt den av og på igjenn. (seljusteringa henger som regel) dvs å legge banda inntil trommelen.

 

ang. bremser foran, hyling i bremser virker det som om det er snakk om her? ofte gliderene som henger seg som nevnt her tidligere. ta de ut av bøylen puss de og smør de med bremsepasta. bøylen skal også pusses og smøres på ny der klossen skal gli. puss litt på klossen også om du setter de gamle på igjenn og smør anlegsflaten her også. til sist skal du smøre litt bremsepasta på stempelet til kalipperen og litt på "kloa" dvs der kalipperen griper på den ytre klossen.

 

takk for meg :P

 

takker!

[-] 2000 Golf 4 1.4 (så var det golf igjen..)

[x] 1998 Mercedes C180 Sport

[x] 1991 BMW 325i e36 (helt original)

[x] 1994 Golf 3 1.8 GL (solgt og ikke savnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår