Session^ Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Om en fikk plass til en 1.8 turbo i en polo for eksempel.... greit, motorfester osv må forandres. Men det jeg har gått å lurt på er hvordan folk som bytter ut motoren i små biler får kraften ut til hjulene? Drivakslingene fra den gammle motoren vil jo ikke passe. Ikke dem nye heller for den slags skyld. Takker for svar på dette da det har vært en del diskutering fram og tilbake her... Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 bør vel bruke en 1,6liter polo som objekt. det gjør det lettere: ja å en masse arbeid, det blir det nokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Er jo 0 problem å få lagd nye mellom- eller drivakslinger.. Er jo mange som gjør det, f.eks et firma som heter Unicardan eller noe i den dur.. Du oppgir lengde, og hva slags type "kobling" du vil ha på endene.. Evt sende inn de originale poloakslingene og de fra girkassa til 1,8'en, så få de til å mixe de sammen.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 lDrivakslingene fra den gammle motoren vil jo ikke passe. Ikke dem nye heller for den slags skyld. Takker for svar på dette da det har vært en del diskutering fram og tilbake her...Jeg foretrekker å ha ei gearkasse i mellom motor og drivaksler, virker litt slitsomt uten:wonder: Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 bin? Skal du sette annen motor i bin (Laden?) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Bruk girkassa fra den motoren du setter i+nava til denne,da passer dette såfremt lengda på drivakslingene stemmer med prosjektet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Alt på en bil er jo bare metall i en eller annen form og legering og alt kan lagest nytt om du bare får noen til å gjøre dette og har penger til å betale for deg. Det er strengt tatt bare fantasien som setter grenser for hva du kan få til. Har selv ett horribelt prosjekt som jeg håper jeg kan greie å få ferdigstilt før jeg blir så alt for gammel men skal en gjøre noe "vilt" så krever det masse forberedelser og mekking ... Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Første bud er noe generell kunskap, og tilgang på bra verksted/utstyr.. Med det kan du få til alt, så lenge du har råd, og gidder å holde på.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Jeg har ikke tenkt å prøvde på dette med det første. Det var egentlig bare et spørsmål for nyskjerrigheten sin del, men takk for fin respons :) Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg