redhot Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hei, Ved vinterhjulsskiftet knakk jeg 2 bolter foran på venstre, og 1 på høyre. Uansett hva kravet er må jeg jo fikse dette før eller senere, så da lurer jeg litt på oppskriften... kan noen hjelpe meg der? Vindusviskeren er litt ustasbil og bestemmer seg noen ganger for å ikke virke. Tenkte på måle om det kommer frem strøm dit, men hvordan kommer jeg til motoren? Fra kupe eller motorrom? En mente det kunne være en løs plate mellom vindu og panser. Bilen er en 740 stasjonsvogn fra 1986... Automatgir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 kor hardt skrudde du til for å knekke boltane??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 En bolt kan det da gå ann å knekke, men etter tre må det nesten være noe galt med den som skrur. hehe Er det fram eller bak du har dratt av? Vindusviskermotoren kan du komme til ved å demontere plata mellom frontruta og pansret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hei, Ved vinterhjulsskiftet knakk jeg 2 bolter foran på venstre, og 1 på høyre. Uansett hva kravet er må jeg jo fikse dette før eller senere, så da lurer jeg litt på oppskriften... kan noen hjelpe meg der? Vindusviskeren er litt ustasbil og bestemmer seg noen ganger for å ikke virke. Tenkte på måle om det kommer frem strøm dit, men hvordan kommer jeg til motoren? Fra kupe eller motorrom? En mente det kunne være en løs plate mellom vindu og panser. Bilen er en 740 stasjonsvogn fra 1986... Automatgir koss klarte du detta :) Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Ikke verre enn at det alltid har vært brukt muttertrekker før... Og når man plutselig må bruke hylsenøkkel og forlenger så er skjebnen beseglet... Man får et knekkmoment om bolten som ikke skjer når man bruker hjulkryss/muttertrekker osv... Men det var på vei til å skru av, ikke til... 1) Hvordan bytter jeg pinneboltene 2) Hvordan tar jeg av den plata over vindusviksermotoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Fikk ikke du oppskrifen av meg for et par dager siden a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Halla! Ikke på de hjulboltene.... Men vindusviskermotor ser greiere ut etter å ha kikket litt rundt... Men må man ha av en vinduslist nederst? Er det limte ruter eller sitter de inni et spor i gummien, for den stålplata ligger jo under pynte/vindusslista Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Så mange volvo folk og ingen tips? Regner med at pinneboltene sitter i navet. Siden det er bakhjulstrekk er det kanskje enkelt på denne? Av med caliper, skive (sitter denne bare løst på?) og så noen lagre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Slå ut bolter, ta ut stikkaksel og slå i nye. enkelt og greit :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Slik ser det iallefall ut når du har demontert skive, kalipter og håndbrekksko. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Halla! Ikke på de hjulboltene.... Men vindusviskermotor ser greiere ut etter å ha kikket litt rundt... Men må man ha av en vinduslist nederst? Er det limte ruter eller sitter de inni et spor i gummien, for den stålplata ligger jo under pynte/vindusslista alt av lister og slikt henger fast i plata(pyntelist oppe og den gummipakningsaken i motorrom) du løsner en bolt på hver side og en på midte.. popp hudden så ser du det med en gang.. må av med vindusviskerne og, da bretter du opp den kappa nederst så er det en 13mnm mutter der, skru av den, rikk til frm/tilbake opp og ned så slipper de til slutt(sitter på splines) jeg pleier ta av den gummi mansjetten og, da har ud noe å ta tak i når du skal dra av plata.. det trekker du den beint fremover, til den slipper, så lurer du den opp med halvåpna panser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redhot Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Slå ut bolter, ta ut stikkaksel og slå i nye. enkelt og greit :) Hvordan sitter stikkakslen festet. Bildet under er vel av bakakslingen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 trenger da vel ikke å ta ut stikkakslingen, smetter da boltene inn i hullet ifra baksiden, og lager en hylse som man setter utpå de, og skrur de på plass med en hjulmutter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Stikkakslingene er festet med 4 bolter på akslingen. Holderne til håndbrekkskoene er festet på samme vis. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Stikkakslingene er festet med 4 bolter på akslingen. Holderne til håndbrekkskoene er festet på samme vis. Riktig, skru av disse og slå forsiktig på stikkaksel med en gummiklubbe så skvetter den ut. det er fort gjort og veldig enkelt samt at du samtidig kan se hvordan lageret ser ut :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.