VW G3 GTD Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 har ett inntrykk av at dette er bare søppel som må skrues på hver 3000 eller noe slikt (?) G60 har jeg hørt at det er masse som må taes hensyn til når man "bruker" den. Blant annet oljetemperatur (maks/min), hvor gammel oljen er, og kjølevannstemperatur. er det virkelig presisjonsarbeid å få g60'ene og turboene til å holde på disse bilene? evt. toppakning osv.,, Ruben. Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 jeg hadde en golf g60 turbo.. ikke noe alvorlig som gikk i stykker der.. verken turbo, girkasse eller noe som kostet penger jeg syntest det var utrolig moro bil hvertfall. og jeg er nå igang med å bygge min egen g60 turbo. satser på litt mere hk denne gangen. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 prøv å legge på en null på det talle ditt du. hehe og så er d bare overhaling som må passes på og det er omlag 30 000- 40 000km. skal kjøre ei stund før du treffer det da. overhaling ligger på en ca 5-6000kr om du tar ut kompressoren selv. det er å leve med. det er når man driver og trimmer og herjer med den at det blir ting som ryker. med på tanken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrippleA Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Er vell alt etter som,men noe skruing blir det jo som oftest på en gammel bil med litt hester. Men jeg ville gått for turbo. Vist det bygges litt skikkelig holder dette greit. For personlig synes jeg G60 går for dårlig. Men det er jo igjen spørsmål om hvor mye penger du vill ligge i noe slikt da. Jeg kjører selv 16V turbo. Denne har jeg ikke løsnet en skrue på siden jeg kjøpte. Har bare passet på olje og annet generelt vedlikehold:) Men kan også fort bli dyrt:) Er vell sikkert litt forskjellige erfaringer rundt dette da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 hadde en golf 2 gti 8v før g60 turboen denne gikk ting i stykker på hele tiden.. men jeg hærjet med den.. knakk 2 drivakslinger blant annet.. fordi jeg spant og svingte samtigid osv.. g60 turboen var jo mye mere hk i men ikke noe drivverks problemer der.. ene og alene fordi jeg behandlet den den bedre.. så budskapet er at det ikke er noe problerm å få masse problemer med golf.. kommer an på deg selv.. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Respekt for å knekke drivaksel :P Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 prøv å legge på en null på det talle ditt du. hehe og så er d bare overhaling som må passes på og det er omlag 30 000- 40 000km. skal kjøre ei stund før du treffer det da. overhaling ligger på en ca 5-6000kr om du tar ut kompressoren selv. det er å leve med. det er når man driver og trimmer og herjer med den at det blir ting som ryker. med på tanken? Det riktige svaret er 50000-80000 km avhenging av størrelse på ladehjul og kjøremønster Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hvis man går utifra at kjøremønsteret stort sett ikke akkurat er krypkjøring (mange av de som bygger/har G60 bruker jo bilen nokså aktivt vil jeg tro), snakker vi da en drastisk nedgang i hvor lenge g-laderen holder? Logikken tilsier jo at den holder kortere, men hvor mye snakker vi om? Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 en g60 er ikke noe anerledes fra andre biler bortsett fra g-laderen. Motoren trenger sitt vedlikehold, må brukes riktig for at den skal vare. Eneste forskjell er at man må vite hvordan g-lader skal behandles og brukes, overhalinger i intervaler som polo classic viser til, samt at man ikke skal dra på før olja er god og varm. Holder man seg til dette holder laderen lenge. Men hvor mindre ladehjul du har, jo oftere må du overhale g-laderen. Vil du slippe overhalingene av laderen så kan du spare en del penger i det lengre løp med å bytte til turbo. I tillegg til alt du trenger til en turboswap, så sett på større dyser og forsterket rådelagre, da holder maskina lenge :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Det riktige svaret er 50000-80000 km avhenging av størrelse på ladehjul og kjøremønster ha ha ha. lykke til du. snakk me de som har peiling på det du. så får du nok et helt annet svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 ha ha ha. lykke til du. snakk me de som har peiling på det du. så får du nok et helt annet svar. hahaha, skal nå lete en stund for å finne en som kan mer enn polo classic om g60/40 du. Kanskje du som skal revurdere det du har hørt før? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 ha ha ha. lykke til du. snakk me de som har peiling på det du. så får du nok et helt annet svar. Jeg snakker ofte med meg selv jeg da, og får samme svaret. Har overhalt ladere siden 2001. Hvor lenge har du gjort det? Er vel bare G-Tech her i landet som har gjort det lenger Er egentlig ganske vanlig at snilt kjørte G-lader holder over 100k før først overhaling. Da snakker vi om pent motorvei/langkjørte g-ladere (autobahn) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 ha ha ha. lykke til du. snakk me de som har peiling på det du. så får du nok et helt annet svar. burn! Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 bygg om til turbo da om det er so jævla stort problem:p Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gezel_82 Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 http://www.bildon.com/catalog/DetailsList.cfm?ID=ESB.100.3200.8.5&Nav=6 http://www.bildon.com/catalog/DetailsList.cfm?ID=10.310.220&Nav=5 dette skulle man hatt serru... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg