Gå til innhold

Audi80'89mod: Problem med det elektriske/lys

Ranger emnet


Trikkerfaen

Anbefalte innlegg

Har et snålt problem med det elektriske i bilen.

 

Lys/blinklys/kupévifte/vindusviskere har tendens til å "dette ut".

 

Jeg vrir om tenninga, og ingenting av ovennevnte virker.

* Eneste lyset som virker, er instrumentlyset når jeg skrur på kjørelyset. Når jeg skrur på fjernlyset, virker ikke dette, men når jeg derimot bruker lyshornet, virker det. (Det er mulig parklyset lyser, men dette er jeg ikke helt sikker på.. kun en tanke som slo meg nå nettopp)

* Blinklyset reagerer ikke (hører heller ikke releet tikke).

* Verken vindusviskeren eller vindusviskerpumpa virker ikke.

* Kupévifta virker ikke.

 

Jeg skrur av tenninga, skrur den på igjen og *vips* alt er tilbake.

En sjelden gang (en av 50+ turer) detter "systemet" ut under kjøring. Har kun skjedd 2 ganger iløpet av 2500km.

 

Jeg tror problemet har noe med et eller annet relé som har en dårlig dag. Dårlig kontakt et eller annet sted kunne vært en mulighet, men hvorfor virker dette helt knirkefritt når det først virker?

 

Problemet oppstår ca. 40% av gangene jeg vrir om tenninga. Altså bortimot annenhver/hver 3. gang.

 

 

Har dere noen råd til hva dette kan være? (Dersom dere tror det kan være et relé, noe jeg tror, hadde det vært fint om dere kunne nevne hva slags relé).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
Ja det fant jeg også ut:-)

 

Men nå er problemet hvordan skifter man denne? den sitter jo bom fast..

 

Bakstykket er festet med to settskruer, du må ut med instrumentpanelet for å komme til disse. Sitter bak på oversiden av tenningslås-saken.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår