Gå til innhold

Motoren er blåst...


solrud

Anbefalte innlegg

Motoren er blåst på bilen.. gikk til helvete her på tirsdagen, røyklå hele e6 mot gardemoen, og fikk tlf fra verksted nå at motoren er blåst på den, ikke noe vann i motoren, ingen kompresjon eller noe.. er det mulig liksom! blir så forbanna.. det var de pengene ut av vinduet..

 

noen som vet om det er mulg og kjøpe ny motor? eller bare og selge som dele bil?

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøleslange som har sviktet?

betalte 6000,- for motor som var kjørt 130 000, uten girkasse..

ta vare på gammelmotoren..

 

ja, tror det er noe sånn..

 

skulle gjerne funnet et ny motor, men sliter litt med tid og sted til og få byttet motoren, fikk pm om en motor som hadde gått 270 000, til 2500,- men deter litt langt ass:P hehe

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tror det er noe sånn..

 

skulle gjerne funnet et ny motor, men sliter litt med tid og sted til og få byttet motoren, fikk pm om en motor som hadde gått 270 000, til 2500,- men deter litt langt ass:P hehe

Om den motoren har fått god service så er ikke det så galt, min har selv rulla nesten like langt å har ingen problemer når jeg er hard på foten å drar den helt opp på rødfeltet. Men som sagt, kommer jo ann på historien på motoren.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den motoren har fått god service så er ikke det så galt, min har selv rulla nesten like langt å har ingen problemer når jeg er hard på foten å drar den helt opp på rødfeltet. Men som sagt, kommer jo ann på historien på motoren.

 

 

ja.. det er sant nok.. hvordan er det og bytte motor på disse bilene a????

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått et annet tilbud, 3000 kr, for en som hadde gått 170 000, og visstnok ingen ulyder og gikk fint og sånn..

 

 

eneste som da tenker på er hvordan det er og få byttet på disse bilene, er jo litt knott oppi der, i teorien, så burde ikke være vanskelig, men alt er bestandig vanskleigere enn teorien:P

 

den tråden var ikke skrevet så mye i gitt:p

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm mulig du finner mere info om du titter inn på http://www.fastford.no da...eller du kan sende en PM til ZETEC som jeg tror er den som har skrudd mest Mondeo motor av folket her inne.

 

Ang motor, anbefaler deg å gjøre følgende før du setter den inn:

  • Ta av toppdekselet å sjekk slitasjen på kammene
  • Bytt vannpumpe og register reim, det er mye lettere når motoren er ute av bilen

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit med den blåste motoren.

Kjerringa traff en F150 Lightning i et kryss i går, resultat: kondemnert mondeo!

Så nå har jeg en 2.0L GLX motor m/automat som sviver fint, bruker ikke olje, nettopp skiftet reg.reim, plugger. Automatgirkassen, ble total-overhalt for kun 10.000km siden. Bilen er kjørbar for prøvetur. Du får motor og aut.girkasse, samt det som trengs fra innredningen for 3.500,-

Bilen har gått 165.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår