Gå til innhold

opel manta med 3.0liter

Ranger emnet


|Burnout|

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Brodern kjøpte en Opel Manta B, 1981-modell med en original 1,3-liters motor. Detta vakke holdbart, så han bytta om til en 2,0-liter fra en Rekord eller en Ascona. Om han bytta bremser da, det vet jeg ikke, tror ihvertfall det, men da han bytta motor for 2. gang, til en 2,2i fra en Rekord, hadde han ihvertfall bytta ut alt av bremser. Fremme tok han alt fra samme Rekorden som han tok 2,2i'en fra, mens tromlene bak var fra samme bil som 2,0-litern kom fra. Girkasse mener jeg han har bytta 4 ganger, 3 ganger på 2,0-litern, og nå sist til en 5-trinns fra den nevnte Rekord 2,2i-motoren ( med modifisert mellomaksel, fra hvor vites ikke ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 1 month later...
Brodern kjøpte en Opel Manta B, 1981-modell med en original 1,3-liters motor. Detta vakke holdbart, så han bytta om til en 2,0-liter fra en Rekord eller en Ascona. Om han bytta bremser da, det vet jeg ikke, tror ihvertfall det, men da han bytta motor for 2. gang, til en 2,2i fra en Rekord, hadde han ihvertfall bytta ut alt av bremser. Fremme tok han alt fra samme Rekorden som han tok 2,2i'en fra, mens tromlene bak var fra samme bil som 2,0-litern kom fra. Girkasse mener jeg han har bytta 4 ganger, 3 ganger på 2,0-litern, og nå sist til en 5-trinns fra den nevnte Rekord 2,2i-motoren ( med modifisert mellomaksel, fra hvor vites ikke ).

 

Hei bror ;)

2'literen kom fra en Rekord E med elektronisk tenning, jeg bytta ikke bremser fremme på det tidspunktet, men hadde en 2.0S Ascona B delebil som jeg tok tannstang, bunnpanne, motorfester, bremsekraftforsterker, stab-stag foran og bak, 4 T girkasse, mellomaksel, bakaksel med 230mm tromler (her bytta vi alt, både tromler, hjulsylindre, håndbrekkwire og bremseband) og sikkert noen andre ulumskheter også :)Dette ble på et senere tidspunkt godkjent hos biltilsynet i Tromsø, jeg trengte bare å skrive en redegjørelse for hva som var gjort og hvilken bil delene kom fra.

 

Når jeg satte i 2.2i motoren fra en annen Rekord E tok jeg en shining på bremsecaliperne og bytta til nye brembo ventilerte skiver og satte på nye klosser, bytta hjullagrene foran samtidig.

Brukte vel det jeg kunne fra "I" rekorden hva ledingsnett, kjølesystem, og innsprøytning angår. Det var en ok kombinasjon med 2.2i i en Manta B, gikk rimelig greit, men ikke minst rimelig på mila'! :)

 

Legger ved et par papirer jeg har fra "gammelt av" ,kanskje de kan hjelpe noen.. nei forresten det gjør jeg ikke, for dette forumet kan jo for fXX ikke behandle vedlegg :/

 

-Ronny.

2009 Insignia Sports Tourer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår