Gå til innhold

Porting av topp nødvendig?

Ranger emnet


Knut Inge

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Fikk snakka med han fyren i dag. Han skulle ha 5000.- for og porta toppen.

Då trur eg att eg gir faen i og porta den. Har lest litt og mange seie jo att det nesten ikkje blir forskjell på ein porta 531 topp og ein org topp når du kun skal ha 300hk. Og det er jo ca 300 hk eg og skal ha. Er det nokon som kan bekrefa det eller? Men og polera innsugs og eksos kanalane kan eg vel gjør,

kan vel ikkje går noe galt då?

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis mange som har misforstått mangt her... For det første!!!! 500Hk på en ORG 531!!!! JAU..... 4kg ladetrykk og 1300graders exostemp!!!!! er jo trøblete nok å få ut 500hk med en gromt portet topp!

 

300hk går greit med org topp... MEN.... Jo bedre toppen fløder, jo mindre ladetrykk trenger du pøse på med... mindre tempratur etc etc!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du greier deg lenge med polerte kanaler... Jeg skal få en bekjent til å se over min litt til vintern, men det er fordi en svenske har porta den, så skal bare file litt her og der hvis han synes det trengs..

Jeg kjører vel kanskje 250hk eller noe nå. Jeg hadde på porta 531 med A kam, men når jeg rasa motoren så måtte jeg på med en std 530 og K kam.. Kan ikke si at jeg merket så veldig mye forskjell på det, men nå ble jo turbo bytta samt grenrør porta samtidig så mulig at det hadde blitt litt annerledes med samme kam, grenrør og turbo som før..

For en såpass liten effekt så trengs ikke porting i allefall, hvis ikke du har lyst.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis mange som har misforstått mangt her... For det første!!!! 500Hk på en ORG 531!!!! JAU..... 4kg ladetrykk og 1300graders exostemp!!!!! er jo trøblete nok å få ut 500hk med en gromt portet topp!

 

300hk går greit med org topp... MEN.... Jo bedre toppen fløder, jo mindre ladetrykk trenger du pøse på med... mindre tempratur etc etc!

 

toppen ER som han sier lett portet og med orginal ventiler....

http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=142698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at det er ekstremt mye bambus-hester borti Svergie å da...

 

Men fytti helvette å du må stressebånnbettane med såpass lite fløde iforhold til effekt...!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endel "Bilsporthester" der, sånn real effekt x roten av 3 x 1,5 x penis lengde osv... Men hvis du har planer om å trimme videre så er det sikkert ingen dum investering... Jeg har 500hk på std 530 med 300 av døm har gått av med pensjon..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår