JuB Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Hei, nå som høsten nærmer seg merker jeg at fjernlyset er fryktelig dårlig, var slik på den andre corradoen jeg også hadde. Er det noen som har gjort noe med dette problemet? Byttet pærer? Til hva? Edit: Skriveleif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Koble om releene, kan jo kjøpe et kit fra biltema, funnker helt greit! Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Koble om releene, kan jo kjøpe et kit fra biltema, funnker helt greit! Huh, koble om reléene? Hva slags pærer står i corrado orginalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Huh, koble om reléene? Hva slags pærer står i corrado orginalt? Kan jo sjekke ut det her: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1211&iItemId=75847, skal visst funke helt greit! Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Huh, koble om reléene? Hva slags pærer står i corrado orginalt? greia er at releet gir ikke maks strøm til pærene, slik at dem ikke lyser på max. Det merker du lett når du skifter over til fjernlys, så ser du at lyser er sterkere akkuratt når du har staven helt inne, men så blir det svakere når du slipper den litt ut igjen. Det sitter h4 i nær, og h3 i fjern. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Lurer på om jeg skal bytte til biltemas "Megablue" pærer http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1211&iItemId=116842 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 jeg kjøpte sånne... og da jeg skiftet, lyste de dårligere enn de som allerede satt der. de var visst noe phillips greier, funker helt okei. grunnen til at det lyser så dårlig (etter det jeg har forstått) er at det mistes endel spenning fra batteriet til lyktene), dette pga. dårlig layout i ledningsnettet (strømmen går innom mange andre ting før den kommer til lyktene). Du kan koble litt selv, og koble strøm rett fra batteriet til reléet og så rett til lysene. Man får kjøpt spesialtilpassede kits i england vet jeg, aner ikke hvor bra de er på venstrestyrte biler. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 vw brukte stort sett ikke relee tl hovedlysa på bilene sine på tidlig 90. de har derfor strømfirsyninge fra batteri, til hovedlysbryter, til veksler ved rattet, og frem igjen. på min bil tapte jeg ca 2 volt i firhold til dynamospenning. Bygde en releekrets av biltemasaker. har nå ca 14V på pærene, og det lyser som bare det. PS ! husk sikringer og ha separate kretser for høyre og venstre. kjedelig om alt skukker og det blir svart vist et relee skulle feile. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Kjøpte xeon pærer, bilder ligger her: http://www.bilforumet.no/topic/130183-min-corrado-18t/?do=findComment&comment=1454973 Ble bedre lys, men langt ifra xeon blått ja.. Har ikke lyst til å drive å strekke ledninger rundtom i motorrommet mitt, så jeg nøyer meg nok med de nye pærene. Fikk hvertfall svar på hvorfor det er så dårlig lys på corra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg