Mr Bean Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Og jeg mener fortsatt at dersom du skal ha 200hk i en GTi m/turbo er det billigere å turbokonvertere en G60 enn en GTI 8v. Det trenge jo ikke være billigere. Det er bare å ha tykkere topp pakning. Og passe på at den får nok bensin. Så er det ingen problem å få 200 hk ud av en gti motor. Og det er mye billigere enn g60 motor. Siter - 83 VW Jetta c - 91 VW Scirocco GT2 turbo - 08 VW Fox 1,4 tdi - 75 Audi 50 - 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Det trenge jo ikke være billigere. Det er bare å ha tykkere topp pakning. Og passe på at den får nok bensin. Så er det ingen problem å få 200 hk ud av en gti motor. Og det er mye billigere enn g60 motor. Få ut 200hk på orginal 8v Kjet er vel ikke akkurat bare bare... Men du skal få lov til å mene det du vil men jeg må jo ikke være enig i det,er trossalt ett diskusjonsforum dette her. Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bean Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Få ut 200hk på orginal 8v Kjet er vel ikke akkurat bare bare... Men du skal få lov til å mene det du vil men jeg må jo ikke være enig i det,er trossalt ett diskusjonsforum dette her. Ja dette er et diskusjonforum. Så me trenge ikke være enige. Me kan være unige til det motsatte er bevist. :) Eg ska opp i 1,2-1,5 bar trykk på den orginale motoren eneste som er gjort er skifta topppakning og bolter til toppen). Min får ikke nok bensin til det enda. Må ha nye pumpa. Kjøre i dag 0,6 i bar. Eg bruke ikke gti motor eg har den orginale fra sciroccoen der det er 95 hk. Den uten gti kammen. Men ellers nesten lik. :) Siter - 83 VW Jetta c - 91 VW Scirocco GT2 turbo - 08 VW Fox 1,4 tdi - 75 Audi 50 - 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizmo87 Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 hva med litt bilder?!:D Bilder kommer når jeg har hentet bilen til verkstedet. Jeg har enda ikke hentet bilen fra den forige eieren. Så ha litt tålmodighet. Siter !Nordkjosbotn Teknisk Senter! 1982 Volkswagen Golf GTD :D På leting etter masse fete greier til GTI?? Svaret er http://www.volksport.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizmo87 Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 HAHA :D Ser ut for at jeg har bilstein-understell til Golfen :D HEHE Dettan blir rått. Bilen kommer tidlig neste uke etter planen. Da kommer bilder. Siter !Nordkjosbotn Teknisk Senter! 1982 Volkswagen Golf GTD :D På leting etter masse fete greier til GTI?? Svaret er http://www.volksport.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 så du får det med ? eller har han glemt av at det er det som står på bilen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Ja dette er et diskusjonforum. Så me trenge ikke være enige. Me kan være unige til det motsatte er bevist. :) Eg ska opp i 1,2-1,5 bar trykk på den orginale motoren eneste som er gjort er skifta topppakning og bolter til toppen). Min får ikke nok bensin til det enda. Må ha nye pumpa. Kjøre i dag 0,6 i bar. Eg bruke ikke gti motor eg har den orginale fra sciroccoen der det er 95 hk. Den uten gti kammen. Men ellers nesten lik. :) Hvilken motorkode har den? GTI topp er jo best mht til ventilstørrelse.... org pumpa fra mk1 8v GTI holder lenge nok,værre med den orginale K-Jet`en... den klarer ikke 200hk. Og med 1,2-1,5 bar ville jeg ikke turt å bruke den. Men blir artig å se/høre resultatet... har selv sett papirer på en 16v GTI fra usa med dobble pakninger og orginal bunn som har klart 300hk (da uten K-Jet) så ingenting er umulig Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizmo87 Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 så du får det med ? eller har han glemt av at det er det som står på bilen ? Får det med :D hehe. Siter !Nordkjosbotn Teknisk Senter! 1982 Volkswagen Golf GTD :D På leting etter masse fete greier til GTI?? Svaret er http://www.volksport.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bean Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hvilken motorkode har den? GTI topp er jo best mht til ventilstørrelse.... org pumpa fra mk1 8v GTI holder lenge nok,værre med den orginale K-Jet`en... den klarer ikke 200hk. Og med 1,2-1,5 bar ville jeg ikke turt å bruke den.Men blir artig å se/høre resultatet... har selv sett papirer på en 16v GTI fra usa med dobble pakninger og orginal bunn som har klart 300hk (da uten K-Jet) så ingenting er umulig Vet ikke ka motorkoden er men ska sjekka det. Me får se ka så sjer når me skrur opp. Ryker det så ryker det. Da har eg en goe unskyldning for å bygge ny motor. :) Siter - 83 VW Jetta c - 91 VW Scirocco GT2 turbo - 08 VW Fox 1,4 tdi - 75 Audi 50 - 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Vet ikke ka motorkoden er men ska sjekka det. Me får se ka så sjer når me skrur opp. Ryker det så ryker det. Da har eg en goe unskyldning for å bygge ny motor. :) Sånne holdninger liker vi.... prøve og feile Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizmo87 Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Jippi :D endelig. The car is in the workshop :D Nå blir det liv. har allerede begynt sånn smått. bilder kommer når jeg finner kameraet mitt. Siter !Nordkjosbotn Teknisk Senter! 1982 Volkswagen Golf GTD :D På leting etter masse fete greier til GTI?? Svaret er http://www.volksport.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grytten88 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 200hk på en gti 8v motor må du gjøre en del med for å få til.. Jeg håper på 120hk med grenrør,sikkelig trim kam, hjemme laga eksos, audi spjel osv.. Motoren er fra en golf 2 da, den har også 8v.. Legg ut bilder da! :) Siter Jetta Einser 16V kr VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bean Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 200hk på en gti 8v motor må du gjøre en del med for å få til.. Jeg håper på 120hk med grenrør,sikkelig trim kam, hjemme laga eksos, audi spjel osv.. Motoren er fra en golf 2 da, den har også 8v.. Legg ut bilder da! :) Det er jo 200 me turbo da. Siter - 83 VW Jetta c - 91 VW Scirocco GT2 turbo - 08 VW Fox 1,4 tdi - 75 Audi 50 - 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grytten88 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Leste ikke gjennom hele tråden sikkelig, såg ikke at det skulle bli turbo også. Siter Jetta Einser 16V kr VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizmo87 Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Jees. Da har jeg ordnet meg motor. en 1.8 GTI motor. Jippi. Nå begynner jo ting å skje med bilen. :D Siter !Nordkjosbotn Teknisk Senter! 1982 Volkswagen Golf GTD :D På leting etter masse fete greier til GTI?? Svaret er http://www.volksport.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.