Gå til innhold

Rabbit GTI prosjekt

Ranger emnet


Gizmo87

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg funnet et godt som rustfritt karroseri.

Det var på tide. Et 1983 Rabbit GTI skall. Jeg har ikke GTI motoren,

men hva gjør vel det når jeg har en 1600 motor som skal trimmess til randen.

Har masse planer for denna bilen, det kommer til å ta litt tid, men ferdig skal jeg bli.

Bilder kommer så snart jeg har hentet bilen til verkstedet.

 

Enjoy...

I know I will :D

!Nordkjosbotn Teknisk Senter!

1982 Volkswagen Golf GTD :D

 

På leting etter masse fete greier til GTI??

Svaret er http://www.volksport.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Motormessig blir det bare trimmkam, dobbelforgasser og effektanlegg.

Utseendemessig blir det fikset småbulker, sveise det lille rusthållet som er, pusse helt ned å få deg til å lakke...

 

Høres det bra ut???

!Nordkjosbotn Teknisk Senter!

1982 Volkswagen Golf GTD :D

 

På leting etter masse fete greier til GTI??

Svaret er http://www.volksport.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Det er bare begynnelsen. Sånn at jeg ikke tar på meg for mye til å begynne med. Etterhvert blir det antagentligvis turbo på den også. Pluss at som jeg forsto var insprøtninga i toppen. å da må jeg ha ny topp og masse andre greier. Så da hadde det vært like greit å funnet en GTI motor. Noe jeg har tengt å gjøre etterhvert.?.? Det får man se. Men til å begynne med er det jo ganske bra. Som du sier så skal det vist bli en veldig grom lyd av det. :D

!Nordkjosbotn Teknisk Senter!

1982 Volkswagen Golf GTD :D

 

På leting etter masse fete greier til GTI??

Svaret er http://www.volksport.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Det er bare begynnelsen. Sånn at jeg ikke tar på meg for mye til å begynne med. Etterhvert blir det antagentligvis turbo på den også. Pluss at som jeg forsto var insprøtninga i toppen. å da må jeg ha ny topp og masse andre greier. Så da hadde det vært like greit å funnet en GTI motor. Noe jeg har tengt å gjøre etterhvert.?.? Det får man se. Men til å begynne med er det jo ganske bra. Som du sier så skal det vist bli en veldig grom lyd av det. :D

 

Det er en stor fordel med GTI-topp, ettersom denne har større ventiler enn på forgassermotorene. Hullene som dysesetene satt i tettes elegant med tappeplugger fra girkasse (VAG 020-kasse).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, men jeg fikser på 1600 motoren sånn at golfen kan kjøres. Så henter jeg en GTI motor som skal fikses på. Da tenker jeg litt større, f.eks en turbo. Skjønner. Det er jo ett alternativ. Ett annet er å hente ut alt jeg klarer fra 1600 motoren, å det er jo endel.

!Nordkjosbotn Teknisk Senter!

1982 Volkswagen Golf GTD :D

 

På leting etter masse fete greier til GTI??

Svaret er http://www.volksport.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor fordel med GTI-topp, ettersom denne har større ventiler enn på forgassermotorene. Hullene som dysesetene satt i tettes elegant med tappeplugger fra girkasse (VAG 020-kasse).

 

 

elsker at folk har peiling på ting her i verden, kanskje det ikke betyr mye for mann i gata, men for oss er det gull :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, men jeg fikser på 1600 motoren sånn at golfen kan kjøres. Så henter jeg en GTI motor som skal fikses på. Da tenker jeg litt større, f.eks en turbo. Skjønner. Det er jo ett alternativ. Ett annet er å hente ut alt jeg klarer fra 1600 motoren, å det er jo endel.

Jeg hadde personlig ikke giddi å turbokonvertere en vanlig GTI motor (med mindre du skal kjøre under 0.5 bar trykk) bedre utgangspunkt med en G60 motor eller en 16v med innmat fra 2.2 20vt

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde personlig ikke giddi å turbokonvertere en vanlig GTI motor (med mindre du skal kjøre under 0.5 bar trykk) bedre utgangspunkt med en G60 motor eller en 16v med innmat fra 2.2 20vt

 

Ja det er jo din personlige mening. Ikke min. Man kan jo hente nok på GTI motoren, det er jo ikke vits med for mye hester på en så lett bil. Den skal jo kunne brukes til vanlig bruk. Så jeg kan tenke meg at i nærheten av 200hk skal det være nok til å få bilen til å flytte på seg. Å det er mulig å hente ut av den.

 

Så der har du min mening. Alle har sin smak.

!Nordkjosbotn Teknisk Senter!

1982 Volkswagen Golf GTD :D

 

På leting etter masse fete greier til GTI??

Svaret er http://www.volksport.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo din personlige mening. Ikke min. Man kan jo hente nok på GTI motoren, det er jo ikke vits med for mye hester på en så lett bil. Den skal jo kunne brukes til vanlig bruk. Så jeg kan tenke meg at i nærheten av 200hk skal det være nok til å få bilen til å flytte på seg. Å det er mulig å hente ut av den.

 

Så der har du min mening. Alle har sin smak.

Og jeg mener fortsatt at dersom du skal ha 200hk i en GTi m/turbo er det billigere å turbokonvertere en G60 enn en GTI 8v.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår