Gå til innhold

vanskelig å bygge om 850 til rwd?

Ranger emnet


David_G

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er veldig usikker på hva som kan få noen til å bygge om en så god bil som Volvo 850 til bakhjulstrekk. Har du fwd-allergi så er nok ikke 850 bilen for deg. Da ville jeg heller bygget om en 940 eller 960 til 850-look. Det vil si; jeg ville ikke ha gjort det heller, men hvis jeg absolutt måtte velge mellom to onder.

 

Så forresten en 850 på Rudskogen på Gatebil i september med V8 og bakhjulstrekk. Dette var en kraftig ombygd banebil med kjøreegenskaper som et strykejern. Ikke noe for dagligbruk egentlig...

 

 

Reodor F

hmms. gjennom 2 850er og 3 940er så vil jeg nå si at 850 ikke er no god bil.. kanskje for mannen i gata men stopper der..

tipper trådstarter tenker på stv (?) siden sedanene ligner veldig på hverandre og er " 0 " problem å bygge like. Hvorfor følge strømmen?

Lag tegninger og gjør deg ideer. bygg om til RWD. ha det moro! fy faen å kjedelig det er å leke med fwd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på hva som kan få noen til å bygge om en så god bil som Volvo 850 til bakhjulstrekk. Har du fwd-allergi så er nok ikke 850 bilen for deg. Da ville jeg heller bygget om en 940 eller 960 til 850-look. Det vil si; jeg ville ikke ha gjort det heller, men hvis jeg absolutt måtte velge mellom to onder.

 

Så forresten en 850 på Rudskogen på Gatebil i september med V8 og bakhjulstrekk. Dette var en kraftig ombygd banebil med kjøreegenskaper som et strykejern. Ikke noe for dagligbruk egentlig...

 

 

Reodor F

tingen er den at jeg elsker (nesten) utsende på 850 og den femmern er jo orgasme i ørene! men jeg vill ha bakhjulsnapper... så derfor lurte jeg bare på om de var mye kødd og bygge om tilo RWD.. okey?

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmms. gjennom 2 850er og 3 940er så vil jeg nå si at 850 ikke er no god bil.. kanskje for mannen i gata men stopper der..

 

Så er spørsmålet mitt: Er 850 en dårlig bil om den ikke tilfredsstiller de drifting-avhengiges meget strenge krav til kontinuerlig sideveis kjøring? Neppe!

Sannheten er at 850 er Volvos gjennombrudd som tilbyder av tidsriktige kjøretøy. Den hadde, da den var ny på begynnelsen av 90-tallet, en rekke tekniske og sikkerhetsmessige nyvinninger som la grunnlaget for dagens Volvomodeller. Jeg har selv en del erfaring med 850 og kan på ingen måte si at det er en dårlig bil.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er spørsmålet mitt: Er 850 en dårlig bil om den ikke tilfredsstiller de drifting-avhengiges meget strenge krav til kontinuerlig sideveis kjøring? Neppe!

Sannheten er at 850 er Volvos gjennombrudd som tilbyder av tidsriktige kjøretøy. Den hadde, da den var ny på begynnelsen av 90-tallet, en rekke tekniske og sikkerhetsmessige nyvinninger som la grunnlaget for dagens Volvomodeller. Jeg har selv en del erfaring med 850 og kan på ingen måte si at det er en dårlig bil.

 

 

Reodor F

Det er en skikkelig ræva bil hvis man ( som trådstarter vil ha ) vil ha bakhjulsdrift. Om bilen har noen ekstra stag her og der som gjør at den er fin hvis du koliderer i 200 er vell ikke akkurat det man ser etter? ( mulig hvis man er litt paranoid.) Og hvis 850`s teknologi er så fantastiks bra som du hevder er det sinnsykt leit at volvo sliter med bilsalget sitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en skikkelig ræva bil hvis man ( som trådstarter vil ha ) vil ha bakhjulsdrift. Om bilen har noen ekstra stag her og der som gjør at den er fin hvis du koliderer i 200 er vell ikke akkurat det man ser etter? ( mulig hvis man er litt paranoid.) Og hvis 850`s teknologi er så fantastiks bra som du hevder er det sinnsykt leit at volvo sliter med bilsalget sitt :P

 

Grunnen til at volvo kansje sliter med salget er pga prisene.. Mange som sier off når jeg sier at jeg har kjøpt meg en 93'mod til 60k..

volvo 850 2.5 93'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en skikkelig ræva bil hvis man ( som trådstarter vil ha ) vil ha bakhjulsdrift. Om bilen har noen ekstra stag her og der som gjør at den er fin hvis du koliderer i 200 er vell ikke akkurat det man ser etter? ( mulig hvis man er litt paranoid.) Og hvis 850`s teknologi er så fantastiks bra som du hevder er det sinnsykt leit at volvo sliter med bilsalget sitt :P

 

Og siden du åpenbart er inne på din andre 850 så må da dette si noe om din evne til å velge bil siden du har valgt en så skikkelig ræva bil for andre gang. Det fortoner seg faktisk som om du er en skikkelig Volvohater, og det er vel ikke slik du ønsker å fremstå på 800-forumet?

 

Ikke har du et spesielt realistisk eller seriøst syn på et såpass omfattende ombyggingsprosjekt heller, siden du mener at å bygge om en såpass komplisert struktur som en 850 til bakhjulstrekk er fullt mulig på ei helg.

 

Jeg hadde håpet at man forsto nyanseforskjellen mellom "skikkelig ræva" og "ikke tilpasset brukerens behov", men dit er det åpenbart et stykke fram.

 

Nok om det. Å bygge om en 940 til 850-look med front, bakpart og motor fra en 850 er et langt mer realistisk. Det kunne tilogmed blitt ganske fint. Men heller ikke dette er gjort på ei helg dessverre...

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en skikkelig ræva bil hvis man ( som trådstarter vil ha ) vil ha bakhjulsdrift. Om bilen har noen ekstra stag her og der som gjør at den er fin hvis du koliderer i 200 er vell ikke akkurat det man ser etter? ( mulig hvis man er litt paranoid.) Og hvis 850`s teknologi er så fantastiks bra som du hevder er det sinnsykt leit at volvo sliter med bilsalget sitt :P

 

ja, volvo sliter nok litt med bilsalget på 850, da de sluttet å selge den biltypen i 97. hvis du hadde sjekket opp litt fakta før du poster, ville du nok funnet det unødvendig å skrive noe slikt. vil anbefale deg å "utplassere" deg selv på et volvo verksted en uke, for å få deg oppdatert litt på all teknologi som finnes på en moderne bil idag. vil ikke si at volvo er ledende på teknologien, men på lik linje med alle de andre produsentene. hvis du er den typen jeg tror du er, hadde du ikke forstått mye med det første. for øvrig var konstruksjonen på 850 grunnlaget for hva volvo er idag. hvis konstrusjonen var dårlig, er jeg sikker på at de hadde endret på den.

 

by the way; volvo norge gikk i overskudd på over 120 mill ifjor, så jeg tror neppe de sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun i 1997 og 193hk :P

 

Den ble produsert som 850 awd 04.96 - 12.96 og kun som stv.

Ifra 01.97 het modellen S/V70.

Da ble V70 levert som AWD med følgende motorer:

 

01.97 - 03.00 2.0 turbo 226 hk B 5204 T3

01.97 - 03.00 2.3 T5 239 hk B 5234 T3

04.97 - 03.00 2.3 turbo 250 hk B 5234 FT+

01.97 - 05.00 2.5 turbo 193 hk B 5244 T,B 5254 T

03.99 - 03.00 2.5 265 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble produsert som 850 awd 04.96 - 12.96 og kun som stv.

Ifra 01.97 het modellen S/V70.

Da ble V70 levert som AWD med følgende motorer:

 

01.97 - 03.00 2.0 turbo 226 hk B 5204 T3

01.97 - 03.00 2.3 T5 239 hk B 5234 T3

04.97 - 03.00 2.3 turbo 250 hk B 5234 FT+

01.97 - 05.00 2.5 turbo 193 hk B 5244 T,B 5254 T

03.99 - 03.00 2.5 265 hk

Feil! 850 ble produsert tom. 06.1997, og det er kun i modellåret 1997 som 850 kom som AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår