Colli Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 handla senkesett idag på pedersen. Hvor mye pleier folka å kappe, og hva er det som ser bra ut? Og hva kan jeg få det godkjent med? Du fikk jo papirer med fra Pedersens, TÜV. Da trenger du bare hive på fjærene, ta en hjulstilling og printe papirer, og dra ned på den lokale BT-en og vise fram bilen. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 hvis det er lesjøfors du kjøpte kan du låne papirer av meg, dra ned på risløkka og få det godkjent. også kapper du etterpå. Fikk med fra pedersens (Tror jeg, lå noe papirer neddi esken, ikke titta så nøye enda..) Men måtte du legge frem forhjulskontroll-lapp og lys-innstillings-lapp ? Måtte du godkjenne med 17" også, eller er de ikke så nøye på det sålenge det er +/- 5% av orginal rulleomkrets? Må vel bestille time også på biltilsynet, vel. EDIT: Kan jeg kappe 1 runde fram, så jeg slipper å demontere det IGJEN ? Er ganske så kjedelig å skru fjærbeinet av og på "unødvendig" mye.. Det glepper ikke med bare 1 runde kappet forran? Blir vel lavt nok fram det da.. Også kappe 2.5 runde bak, etter godkjenning. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 jeg trengte bare forstillingskontroll. viste min med 17" ja,men det brydde de seg ikke om. Var ikke så nøye bare de var innenfor hjulbuen og rulleomkretsen. Hvis du kapper foran vil du kanskje bøye bremserøret på fordelingblokka ved bærebrua på v/s når bilen fjærer innover. det har jeg gjort uten kapping av fjærene. syns bilen er lav nok uten kapping. men bak tror jeg har kappet ca 3 runder. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 jeg trengte bare forstillingskontroll. viste min med 17" ja,men det brydde de seg ikke om. Var ikke så nøye bare de var innenfor hjulbuen og rulleomkretsen. Hvis du kapper foran vil du kanskje bøye bremserøret på fordelingblokka ved bærebrua på v/s når bilen fjærer innover. det har jeg gjort uten kapping av fjærene. syns bilen er lav nok uten kapping. men bak tror jeg har kappet ca 3 runder. Å, det er såpass ja.. Får kanskje bytte til slanger der isteden da, hvis det er mulig. Jeg tror jeg vil se bilde av ræva på bilen din nå :D Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 tror ikke det blir plass til slange fordi det er helt ved tilkoblinga. Tar trolig med meg bilen hjem i løpet av uka; så kan du få se. Du syns kanskje han fortsatt er høy men jeg er fornøyd. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 tror ikke det blir plass til slange fordi det er helt ved tilkoblinga. Tar trolig med meg bilen hjem i løpet av uka; så kan du få se. Du syns kanskje han fortsatt er høy men jeg er fornøyd. Syns Roger sin er bra jeg, da må jo din være feit ;) Fikk montert svart grill, lister over lykter og senkesett forran idag (ble mørkt og sent, tar bak i morgen. Og montere turteller'n jeg kjøpte av Sevrin..) Skal kappe settet bak etter jeg har godkjent den med senkesett. Noen bilder.. Nye "gromparts", og lakkerte detaljer Det er her det butter, Sevrin? Senka.. Sammenlign! "oversiktsbilde" Var i Sunne i Sverige på lørdag. Aldri sett en sånn pumpe før! Beklager for dårlig kvalitet. Skal ta bedre bilder etterhvert. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 blir no bra dette:D eg hørte ikkje noe på bt om forhulskontroll, når eg godkjente med senkesettet(Lesjaforse) hehe Etanol ja hmmm Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaedva75 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 grattis herfra å. e bare å kose dæ med den. Blir bare lekkert til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadMikke Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 gratiss med skikkelig bil ;) er bra du kom deg ut av 300 serien den er ikke noe fin! må si at denna var skikkelig fin.. du får ha lykke til! :D men hva er det du har på de siste bildene? er det et dyr eller? :P hehe.. Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 hadde vært fint med flere pumper av e85 i norge og, så kunne noen av oss bygd om motorene sine i hvertfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Takk for alle positive kommentarer :) BadMikke: Tror det er riper i linsa :s Drittelefon! aremme: Snakket med BT nå, og han påsto jeg måtte fremlegge hjulstillingskontroll-papirer. Får vel ta en slik kontroll da, og få det godkjent.. Også kappe fjærer bak :D hehe LaSSiss: Har det kommet E85 til Norge enda? Har ikke sett det.. :( Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Forran så har jeg en 3mm biltema-spacer på hver side. Hva sier de til det på godkjenningshallen? Jeg fikk godkjenning på jessheim i morra, 12.50! Og forstillingskontroll klokka 7.30! :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa tha beer Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 gratulerer med ny bil!:D gleder meg til å se hvordan det går med den!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Noen som har en ide om den spacer'en min? Har den noe å si, når jeg godkjenner senkinga? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Forran så har jeg en 3mm biltema-spacer på hver side. Hva sier de til det på godkjenningshallen? Jeg fikk godkjenning på jessheim i morra, 12.50! Og forstillingskontroll klokka 7.30! :) de bør du rive av, før du nærmer deg b.t. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg