Gå til innhold

Resonanser i frontbaffel av MDF på portet kasse?

Ranger emnet


Grandiosa

Anbefalte innlegg

Hei! Nå skal det først sies at jeg er rimelig grønn på å bygge subkasse! Så all hjelp er hjertelig mottatt! :D

 

Det jeg lurer på er om jeg vil få stygg lyd av kassen jeg driver å bygger når jeg har 1lag 22mm MDF i frontbaffelen? Har bygd bunnen av kassa i glassfiber og skal dempe denne, og har lest meg fram til at på en portet kasse skal man ikke dempe frontbaffelen.

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge baffelen sitter godt fast i resten av konstruksjonen så vil det ikke være noe problem, viktig å støpe de to sammen skikkelig. Glassfiberkonstruksjonen bør være min 4-5 lag med 300g matte, så den blir skikkelig stiv/død.

 

Jepp, bunnen består av 7-8lag med 300g matte, forsvant nesten 12 liter polyester gitt! :doh Men går ut i fra at du tenker på når jeg skal støpe fast frontbaffelen.

Det har blitt ei forferdelig dyr kasse, og det var nok unødvendig å bygge den i glassfiber in the first case, men når har jeg hvertfall gjort det! Skal også leke meg litt mer med glassfiber for å se hva jeg får til baki bagasjen for å få det "stilig" :p

 

Takk for hurtig svar Earthquake! :)

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lime sammen to 22mm plater. Glassfiberkassa virker å kunne motstå en tanks, 7-8 lag er rimelig massive saker hehe :D

 

Njaaa, si ikkje det! :) Men tror du 2 lag MDF er nødvendig da? Høres veldig voldsomt ut!

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke nødvendig.

 

Mvh

Dag Johansen

 

Takk for info! :) Var det jeg tenkte!

Tror folket jeg vil trenge noen "støttepinner" inni kassa, eller vil det være stivt nok? Den er ca 48liter og bunnen er avstøpning av hjulbrønnen (8 lag 300g duk).

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår