Ottesen Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Dere glemmer en ting. Den bryteren må kunne tåle over 100 ampere, og dere må legge opp ledninger til denne skjulte plassen som tåler minst de store strømmene. Det vil si et rimelig stort tverrsnitt på hvertfall 16 kvadrat hvis du ikke vil at den skal brenne opp eller at starteren går tregt pga motstanden. En bryter som tåler 100 ampere og som faktisk er i stand til å bryte den strømmen uten å brenne opp får du ikke på Biltema for 10-20 kr, da må du ha en svær bryter med stor avstand og solide tilkoblinger, noe som neppe lar seg skjule lett. 16 kvadrat kabler koster fort vekk en god sum med penger per meter... En kontaktor er også somregel bare oppgitt til å tåle rundt 20 ampere, så du må nok finne deg et spesiellt relee som tåler over 100 ampere som kan bryte starterstrømmen, og det koster nok rundt 500 kr. Så kan du legge små ledninger til en bryter som styrer det releet. Og når det først blir så dyrt kan du like greit kjøpe et Defa kit :P. Mye sikrere. Eller lage en alarm sjøl. Denne fra biltema til 300 kr holder vel ? eller ? "Hovedstrømbryter, 250 A 2-polig. 250 A kontinuerlig, 2500 A i 5 sekunder. Avtakbar nøgle med PÅ/AV-funksjon." Jeg har ikke peiling på strøm, men har blitt fortalt at ledningene før minst være 35mm2. Hvor mye strøm bruker vanligvis en bil under oppstart da ? Fikk målt min til 250ampere, noe som hørtes mye ut :S Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 jeg har en bryter i dashen som går til tennings hjernen, genialt :) har forøvrig tatt en person i og prøve og bryte opp bilen min.... Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellKicker Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Hvor mye strøm bruker vanligvis en bil under oppstart da ? Fikk målt min til 250ampere, noe som hørtes mye ut :S Startere fra 80-90 tallet pleier å ligge på 250-300A. Min er 260A :) Siter Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Drit i å koble ut starteren. Ha heller bryter på strøm til coil, bensinpumpe eller noe annet som gir null-start symptomer. Alternativ til bryter er å bare ha en defekt sikring som du setter på i stedet for sikringen til bensinpumpa, tilogmed om tyven finner ut av det, er det ikke sikkert at vedkommende tar sjansen på å kjøre en bil som tilsynelatende kan stoppe når som helst. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 hvorfor ikke bare gjør det enkelt? ta med seg batteriet!:D Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Fint å skrive her hvor dere setter brytere osv da... ingen kjeltringer som leser her noen gang.. Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Har tenkt å lage en killbryter på Amcaren min med en direkte strøm til bilradioen og karnsje klokka. Men brytern til det skal stå på dashbordet (brann sikring) Det jeg ikke tok med var at jeg har et start rele fra Ford Mustang som jeg hadde tenkt å bruke på stømmen fra batteriet. Når bryter er av vil releet bryte all strøm med untak av radio og styrekretsen for relet. Releet sitter orginalt ved bateriet på Mustangen i stede for inslaget på normale biler. Ps min bil er ikke en Mustang eller Chevrolet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Startere fra 80-90 tallet pleier å ligge på 250-300A. Min er 260A :) Ahh... okay, takk for svar :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Veldig grei og enkel måte er å bryte strømmen til bensinpumpa med en bryter som du skrur av og på når du vil. Ikke store sjangsjer for at tjuven finner bryteren hvis man gjemmer den på et smart sted;) Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnoutking Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Kan vel koble en bryter med relé på ledningen til bensinpumpa? Bare en ide jeg fikk, vet ikke hvor enkelt det er i praksis. (: Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.