Gå til innhold

hvordan vil du beskrive forskjellen mellom g60 og g60 Turbo?

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

G60 er lader'n, ikke motoren ;)

 

8VT / G60 er vel rettere å si...

 

 

når jeg sier g60 Turbo definerer jeg en bil med orginalt g60 som er konvertert til turbo. g60 motoren og vanlige 8v motorer er ikke like, på g60 motoren har f.eks lavere kompresjon, så det er ikke på noen måte en vanlig 8v motor!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en corrado g60turbo og en impreza wrx,på 0,9bar holder jeg wrx`n dvs den henter noen meter i startn pga awd men når vi begynner å rulle holder corradoen følge. har også spist endel 2,9vr6 og 2,8vr6`er,har ikke prøvd original g60 men vil tro wrxn går endel bedre en en g60+ at jeg ville skryte litt:yodude:

 

har ett par klipp men finner ikke noen til å hoste dem

-03 Impreza wrx-

-89 Corrado Turbo-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en corrado g60turbo og en impreza wrx,på 0,9bar holder jeg wrx`n dvs den henter noen meter i startn pga awd men når vi begynner å rulle holder corradoen følge. har også spist endel 2,9vr6 og 2,8vr6`er,har ikke prøvd original g60 men vil tro wrxn går endel bedre en en g60+ at jeg ville skryte litt:yodude:

 

har ett par klipp men finner ikke noen til å hoste dem

 

videogoogle.. youtube..

brumm brumm... ptchiii..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg sier g60 Turbo definerer jeg en bil med orginalt g60 som er konvertert til turbo. g60 motoren og vanlige 8v motorer er ikke like, på g60 motoren har f.eks lavere kompresjon, så det er ikke på noen måte en vanlig 8v motor!

 

 

Var ikke meningen å kverulere, men siden allerede hadde begynt, så kunne jeg ikke dy meg.

 

Topic: En turbomotor er som regel mere villig litt oppi registeret p.a.g nettop at den trenger litt gjennomstrømming i eksosen for å få noe effekt, vil neppe tro du er ute etter å bygge om til turbo, for å holde deg på de originale 160hk.

 

Skal man begynne å trimme på en 8v uten crossflowtopp som i corradoen, kommer det en veldig brå slutt ved 230-240hk, da begynner det å bli dyrt å hente mere.

 

Så opp til 200-210 hk så hadde jeg beholdt pressa... mye tidligere ladetrykk, og mere kjørbarhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snakke for meg selv og av mine erfaringer i og med at har kjørt med både presse og turbo.

 

Jeg anger ikke 1 sec. på og ha byttet til turbo!

Ikke noe som slår turbo draget synes jeg, hadde 1 bar med presse og både 1 og 1,2 med turbo og ingen tvil hva som gikk best!

 

Mener og ha lest et sted at pressa tok 20hk eller no så er jo klart man merker det!

Hva pris angår er det jo egentlig en grei løsning, Mindre plast - Mer Motor!

 

Leser nå omtrent over alt om 16vt å greier og er jo sant at får igjen mer for pengene men skal jo kjøpe motoren også da, så har nå bestemt meg for heller og bygge videre på G60en og gå litt i motsatt retning av de andre så får vi se hvor det ender... :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår