Gå til innhold

Syk bil.!! Helt ny volvo 240.!

Ranger emnet


JokkmokkTurbo

Anbefalte innlegg

Jepp en rød org 242 83mod med en el anna suge-motor og 46 på tellern....Bilde med gubben i komune-bukse ved siden av bilen og greier....Stolt da vet du....he he..

 

maila han og spute om prisen var fast siden den hadde stått annonsert siden 5juni el no... Da skrev han at han hadde bud på 55 fra Holland volvo musem og at dem sku handle flere låg-milare....

 

 

hehe, sykt :) betyr det at di kan være intresert i min 77 242 med 43t på telleren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, sykt :) betyr det at di kan være intresert i min 77 242 med 43t på telleren??

 

Ikke umulig det nei... Men den så dønn strøken ut og hadde nok ikke en eneste rust-flekk noe sted. Og sku jeg bygd volvo hadde jeg betalt for og få en uten rust. Kan ikke tenke meg noe værre og drive med. Deilig og bare dra grå-kluten over og male......:)

952HK / 3 biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

servo kunne man jo få i 1970 på 164, nor man bestilte seg ny volvo så kunne man vel velge vilke "finesser" man ville ha med.

 

 

Tror ikke de kom som standard før i 1989-90.

 

Ved nærmere ettertanke:

 

I Norge ble servostyring standard på 240GL fra årsmodell 1990. Akkurat da ble 240en i det hele tatt et bedre tilbud, i og med at den både fikk dette, femtrinnskasse og nedsatt pris.

 

Litt usikker på Sverige, men i 86-87 het billigste versjon 240DL, ikke GL som her. Det betyr nok at denne 240GL er finere enn billigste versjon, og kan dermed kanskje ha servo og sikkert femtrinnskasse som standardutstyr.

 

En liten digresjon, der.

 

Hvis det er slik at denne bilen går til museum, er det på en måte en rettferdighet i det - det ville være synd å "bruke opp" en bil som har vært spart så lenge.

 

På den annen side kunne det jo ha gått an å betale 100.000 + avgifter for en "ny" 240...

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved nærmere ettertanke:

 

I Norge ble servostyring standard på 240GL fra årsmodell 1990. Akkurat da ble 240en i det hele tatt et bedre tilbud, i og med at den både fikk dette, femtrinnskasse og nedsatt pris.

 

Litt usikker på Sverige, men i 86-87 het billigste versjon 240DL, ikke GL som her. Det betyr nok at denne 240GL er finere enn billigste versjon, og kan dermed kanskje ha servo og sikkert femtrinnskasse som standardutstyr.

 

En liten digresjon, der.

 

Hvis det er slik at denne bilen går til museum, er det på en måte en rettferdighet i det - det ville være synd å "bruke opp" en bil som har vært spart så lenge.

 

På den annen side kunne det jo ha gått an å betale 100.000 + avgifter for en "ny" 240...

 

De fleste (alle?) svenske 240 GL'er hadde servo i 86, mener jeg leste det i en "tidslinje" over 240'er gjennom årene.

 

Edit: Stemmer at 240 GL fikk 5 trinns kasse som standard i 86. GLE ble heller ikke solgt lengre, isteden var det GLT som tok over. (Sverige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på alle detaljene her, men jeg mistenker at den svenske DL omtrent kan tilsvare den norske GL og den svenske GL den norske GLE - altså for 1986-87. Disse senere GLE-versjonene er jo ikke helt det samme som de eldre (82-84). 240GLT (med E-motor) finnes for øvrig fortsatt også i Norge fra 86 og litt oppover.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på alle detaljene her, men jeg mistenker at den svenske DL omtrent kan tilsvare den norske GL og den svenske GL den norske GLE - altså for 1986-87. Disse senere GLE-versjonene er jo ikke helt det samme som de eldre (82-84). 240GLT (med E-motor) finnes for øvrig fortsatt også i Norge fra 86 og litt oppover.

 

Stemmer nok greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke umulig det nei... Men den så dønn strøken ut og hadde nok ikke en eneste rust-flekk noe sted. Og sku jeg bygd volvo hadde jeg betalt for og få en uten rust. Kan ikke tenke meg noe værre og drive med. Deilig og bare dra grå-kluten over og male......:)

 

 

hehe, ja rust e nåke helvette..

 

ska ikkje masse meir til en gråkluten og litt lakk på min så blir den 100% :)

 

ska jaggu ringe di og høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår