Spangen Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Uten tvil den 5-sylindrede motoren til Audi som ble produsert i et utall varianter (bensin) fra 1977 til 1997. Det finnes utrolig mange av den, men de man spesielt kan trekke frem er den vanlige 2.2E-motoren uten turbo som gjorde at 70-tallets Audi 100 ble en ganske sprek bil etter datidens standard, og så har den senere vist seg å være fullstendig uslitelig, og så må man nevne 20v-turboene som kom i serieproduksjon i 1989 i Audi 200TQ20v, og som senere satt i ur-quattro, S2, S4, S6 og RS2. Disse har vist seg å være like holdbare som de gamle 10v-motorene, og i tillegg utrolig trimmingsvennlige.. Hvis man skal gi poeng etter både holdbarhet (standard og trimmet), motorlyd og ytelse, ser jeg ingen annen kandidat enn denne motortypen. Synd de tok den ut av produksjon i 1997 da den siste "gamle" S6 gikk av samlebåndet. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
afen Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Må si jeg mener at audi-femmeren er den beste. Rallyfolka til audi fikk 1100 hester ut av den på åttitallet. Gikk ikke an å kjøre bilen da, så de justerte ned :) Siter 1987 Audi 90 Quattro 1969 Volvo Amazon Low class, low budget, high octane! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Min stemme til de 5-sylindra motorene Audi produserte på midten av 80-tallet. Hadde en Audi 90 med 2.2E, sikkert ikke verdens beste motor, men lyden og gangen på tross av alder var herlig. Litt kjipt med de hydrauliske ventilløfterne som begynner å tikke en stund etter 200k km (kommer ann på tidlige eierers kjørestil), og ryker èn, må alle byttes for man kan ikke se hvilken som er ødelagt. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Wankel selvfølgelig!:rolleyes: 13b-rew (eller hva den i RX7 FD3 heter) er jo god som gull med nye apexi seals og alu radiator;) Den nye Renesis motoren er vell sikkert ikke helt dum den heller. Wankel systemet er jo helt klart best, er ingen tvil om det så "Beste stempel motor noensinne" Hadde vell vært bedre topic:) Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmhaga Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 En motor må gjerne gå 1 million kilometer for min del, det imponerer ikke meg noe særlig. Siter '06 Subaru Outback 3.0R '92 Suzuki Bandit GSF 400x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800 '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Originally posted by hmhaga En motor må gjerne gå 1 million kilometer for min del, det imponerer ikke meg noe særlig. Hmmmmmmmm....... øøøøøøøøø ja.... jo..... Det merket har jeg ikke hørt om før, men det er sikkert veldig bra.... Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Originally posted by candyman Wankel selvfølgelig!:rolleyes: 13b-rew (eller hva den i RX7 FD3 heter) er jo god som gull med nye apexi seals og alu radiator;) Den nye Renesis motoren er vell sikkert ikke helt dum den heller. Wankel systemet er jo helt klart best, er ingen tvil om det så "Beste stempel motor noensinne" Hadde vell vært bedre topic:) For oss som ikke liker å overhale motor like ofte som vi skifter olje er selvsagt en ottomotor mye bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Originally posted by hmhaga LS1?! 2 ventilers topp med støtstenger? Hæh...like avansert som en førkrigs Harley Davidson motor. Du tenker på den velkjente LS1 som ble levert i ZR-1? Den 90 graders V8en i aluminium, med 4 ventilersteknikk? En relativt avansert sak som i første utgave leverte 375hk elns.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Nissan's VQ-motor er den beste motoren jeg er kjent med. Sitter bl.annet i Maxima og nye 350Z Har "skrudd" på disse motorene siden 95, flere av dem har nå hått langt over 500.000km. Den mest omfattende motorjobben jeg har hatt på en VQ-motor, er utskifting av en litt svett oljetrykksbryter :D ellers holder det med å skifte olje og filter... ;) litt rart...jeg hvet ikke ossen de ser ut under toppdeksle... sjekk her: Wardsauto Nissan Global NissanPerformanceMag Nissan.com VQ-Power forum Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Veit at mange Mercedes drosjer har gått langt over millionen. 300D (fra rundt -90) er en av motorene som tåler millionen og vel så det når den drosjekjøres. Til vanlig holder de vel rundt 6-700k km om de behandles ordentlig og ikke bilen faller fra hverandre tidligere. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Integrale Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Lancia Delta Evo motorene. the best ever Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford power Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Jeg holder en ffinger på Nissan Laurell, vet om en som har runda telleren. :D Ellers er V6 fra Ford veldig slitesterke, sålenge de ikke blir dradd åver rødmerkningen. drar også rimelig bra. Siter 1985 Ford Granada 2,8 (Resturering) 1985 Ford Granada 2,3 (Crossbil) x 1973 WV Boble 1,3 (Solgt) x 1976 Opel Kadett 1,2 (RIP) Mitt Lille Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Nissan Laurel holder leeenge. Den går rundt å rundt å rundt.. :) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Februar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Drar fram denne igjen... Dette er altså folkets favoritter: Nissan Laurel Volvo diverse Mercedes diverse Audi 2.2 Cosworth diverse PSA 1.9 16V BMW R6 Hondas S2000 motor: NA 2 liter 240hk BMWs M3 motor: NA 3,2 liter 343 hk Nissan Skylines; RB 26 DETT (2,6 liter 280hk twinturbo) 350 (5.7) chevy Toyota's 2JZ-GTE(3.0l tt rekke6 Mopar 426 Nissan VQ Toyota's 2ZZ-FE - 1.8 liter 192hk Toyota's 3S-GTE - 2.0 liter/m turbo 260hk Noen andre med forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Gamel Volvo motorer selvfølgelig :) Og ikke minst Toyota motorer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.