Gå til innhold

Noen som kan anbefale en V8er?

Ranger emnet


stand-jo

Anbefalte innlegg

en 5L 32v porsche 928 motor får du kjøpt billig, sjekk f.eks. bildelsbasen.se

 

Den gir rundt 350 ærlige hk med enkle modifiseringer, og motorene har ingen driftsmessige svake punkt heller.

 

Dessuten fins det noen gode og vel utprøvde kopressorsett til dem om du vil prøve overlading, sjekk http://www.928motorsports.com feks

928 S4

540i

120i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke disse motorene alu-sylindre standard? Det kan være en teknisk begrensning ved trimming. Ved høye sylindertrykk er foringer i et mer stabilt metall bedre. Men for all del, 928-motoren er et deilig smykke, bruttern setter jo en slik i sin Volvo 240. En annen ulempe for de fleste er at den er veldig bred, men stand-jo har jo mer enn god nok plass i sitt fremtidige motorrom.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var bredt brutter. Målte bredden på en Audi V8 på Vallåkra i sommer, og den var ca 720 mm bred. Skal prøve å få tak i en slik en etterhvert... V8 er deilig :)

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 928: Har fulgt med på prosjektet ditt siden jeg fant siden din på nett for øhh "mange" år siden. Synd den er borte. Digga den oppstartslyden. :D

 

Reodor F: Takker for pdf'en. Omfattende skriveri. Lest meg igjennom motor og kjøretøydelen nå. Du skulle vel ikke ha viten om hva alle de delenr-kodene betyr? Som med den konserveringsolja. Bøndene bruker jo å sprøyte diesel på redskapen sin. Biltema sin guffe har vi jo diskutert. Nå venter jeg på rapport etter at du har dissekert og testet ut den. :)

 

Så litt V8 talk:

101605f.jpg

Denne 1UZ-FE'n sitter her i et '70-74 Corolla KE20 motorrom.

 

I følge en antatt pålitelig kilde fyller denne motoren en virtuell boks på ca700x700x700mm. The Quadcam is a 90 degree DOHC V8 and as such not a small motor; it pretty much fills a box that is 700 mm in all dimensions and is quite literally about 30% bigger than a 350 Chev motor… The good news is that it is significantly lighter and makes very good, reliable horsepower.

 

Kilde: http://www.lextreme.com/1uzfe_info.html

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se derr jah! Der har vi jo også noe. :D hehe edit: Å dæven! En corolla faktisk! :eek:

 

Den intruksen har jeg også lest gjennom motor og kjøretøy del på. Skulle tro at slikt forarbeid vil holde motoren fin ganske lenge. :)

 

Men hva gjør man hvis man ikke har benk eller bil å foreta preservering i?

 

De kodene er vel for forsvarets egne smøremidler og lignende? :) De har jo koder og standarder på alt så... :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden enkelte er så frekke at de tør å poste noe som påstås å være bedre enn mitt Northstar-forslag:lol: , så tillater jeg meg å komme med et motforslag; nemlig Volvos B36 V8 som ble produsert på 50 og 60-tallet. 16 ventiler, støtstenger, 120 hk ved 4000 omdr/min og en vekt på ca 235 kg...

B36_03.jpg

 

Men søt er den da :)

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta den helt ut og bygge bilen "rundt" leopardmotoren? onfiredevi Muhahahahaha!

 

Med en samlet motorvekt på 2 tonn så tror jeg du hadde fått en dtm-replika med kjøreegenskaper som en klegg... Og for et panserscoop :)

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bli på det fremtidige prosjektet "190 fra helvete" det... ;) hæhæhæ

 

2 tonn? Bilen veier 1,2... :lol: 3.2 samlet da! Jess! Kan kjøre den på klasse B! ;) hahaha. Hvordan bli "power-to-weight ratioen" da tro? Tatt i betraktning at det meste er motor? :lol:

 

Må nok sveise "litt" forsterkninger da ja. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du skulle falle for fristelsen å benytte girkassa fra Leopard 1 også, så kan jeg fortelle at den veier ytterligere 2,7 tonn. Samlet drivverksvekt på Leopard 1 er 4,7 tonn, og da begynner du å slite litt med førerkort klasse B :)

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du skulle falle for fristelsen å benytte girkassa fra Leopard 1 også, så kan jeg fortelle at den veier ytterligere 2,7 tonn. Samlet drivverksvekt på Leopard 1 er 4,7 tonn, og da begynner du å slite litt med førerkort klasse B :)

 

 

Reodor F

 

Hvis jeg hadde fått skilt på skapningen i det heletatt da... :lol: Kan se for meg at folka på biltilsynet hadde løpt av skrekk hvis jeg kom med denne til EU-godkjenning... :lol:

 

Mektig maskin denne Leoparden! :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet drivverksvekt på Leopard 1 er 4,7 tonn, og da begynner du å slite litt med førerkort klasse B :)

Reodor F

 

 

Så kommer vel beltene i tillegg, rundt 2,5t pr side.

 

Har stått i mang ei steinrøys på beltesjau!

 

Men, nå finnes det vel merceåttere som kan trives nedi den 190 saken?

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår