Gå til innhold

gruffalo

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om gruffalo

  • Bursdag 02/24/1963

Contact Methods

  • Bosted
    trondheim

gruffalo's Achievements

  1. Jeg har kjøpt meg et kempi 150 mig apparat, brukt. Det fulgte med ventil, målere og tilkoblinger til store gassflasker. Jeg kjøpte en lite gassflaske på jula, og et tilkoblingskit de hadde. Men dum som jeg er skjønner jeg ikke hvordan jeg kobler til engangsflaska...
  2. jeg fant feilen, det var en vakumlekkasje
  3. Denne har vært kaputt, og jeg undersøkte saken. Alle loddingene på trykknappen og IR dioden var løsnet. Jeg lodda over alt, og satte inn nye batteri. Nå funker det som normalt (lyser i den røde LED) men jeg får ikke åpna/låst bilen. Fins det noen prosedyre for å synkronisere nøkkelen el.l. som jeg kan prøve?
  4. Hei, min trotjener har begynt å fuske voldsomt. det er verst når den er kald. Tar jeg av pluggledningen på nr 1 går den omtrent som før, så jeg tror den ikke går på den sylinderen. Pluggen her var svart og våt av bensin. Jeg bytta alle plugger og pluggledninger. Ingen forskjell. Jeg lytta på dysene med et skrujern som jeg holdt inntil øret. Samme tikkelyd i alle 4. Jeg testa gnisten på nr 1, og den gnister. Jeg målte kompresjon på nr 1 og den var bra. (150 psi) Så hvis jeg har kompresjon gnist og fuel, bør den gå, eller? Pluggene var ekstremt svarte, og de nye ble totalt nedsota etter få minutters gange. Kan jeg ha en MAF feil som gjør at den går for rikt? Ideer? MM
  5. hei, jeg har en e39 m62 540 sjøl, og _elsker_ den! Genial bil, og akkurat passe motorisert. Det er noen småfeil som kan komme på motoren -kamakselpososjonsføler går i stykker med jevne mellomrom (gjelder vel 6-ere og) -tomgangsreguleringsventil/mekansime kan trenge smøring/rengjøring -membran for veivhusventilasjon på innsuget går i stykker -toppdelsekpakningenen kan svette olje (gjelder vel 6-ere og) -MAF kan dø (gjelder vel 6-ere og) -ojlepumpe kan løsne (!) Jeg ville ikke bekymret meg over dette, jeg har fiksa alle (minus MAF) sjøl for noen hundrelapper. Vær obs på at styring, hjuloppheng og bremser er annerledes på v8 bilene i forhold til øvrig e39. Dette betyr ikke at delene er så veldig dyre, bare pass på at du får riktige greier. Vær også obs på om motoren overoppheter eller bruker/lekker vann, dette er også et problem som noen har. Ellers har jeg bytta lenkestag til stabstag foran, ellers problemfritt!
  6. Hei, skal montere kupevarmer, og lurer på hvor det er best å ta den tjukke 230v kablen igjennom... e39 540
  7. en 5L 32v porsche 928 motor får du kjøpt billig, sjekk f.eks. bildelsbasen.se Den gir rundt 350 ærlige hk med enkle modifiseringer, og motorene har ingen driftsmessige svake punkt heller. Dessuten fins det noen gode og vel utprøvde kopressorsett til dem om du vil prøve overlading, sjekk http://www.928motorsports.com feks
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår