hei, jeg har en e39 m62 540 sjøl, og _elsker_ den! Genial bil, og akkurat passe motorisert.
Det er noen småfeil som kan komme på motoren
-kamakselpososjonsføler går i stykker med jevne mellomrom (gjelder vel 6-ere og)
-tomgangsreguleringsventil/mekansime kan trenge smøring/rengjøring
-membran for veivhusventilasjon på innsuget går i stykker
-toppdelsekpakningenen kan svette olje (gjelder vel 6-ere og)
-MAF kan dø (gjelder vel 6-ere og)
-ojlepumpe kan løsne (!)
Jeg ville ikke bekymret meg over dette, jeg har fiksa alle (minus MAF) sjøl for noen hundrelapper.
Vær obs på at styring, hjuloppheng og bremser er annerledes på v8 bilene i forhold til øvrig e39. Dette betyr ikke at delene er så veldig dyre, bare pass på at du får riktige greier.
Vær også obs på om motoren overoppheter eller bruker/lekker vann, dette er også et problem som noen har.
Ellers har jeg bytta lenkestag til stabstag foran, ellers problemfritt!