kloppen Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hei, har en B230A 85 mod. Lurer på hvorfor ikke motortemperaturen ikke blir høy nok. Temperaturmåleren gor bare ca. en kvart opp. Har kjent på slangene til radiatoren, da er den øverste til høyre ( når du står framfor bilen og ser ned i motorrommet) kald, men den nede til venstre er varm. Hvilken vei går kjølevæsken? Jeg trudde den gikk inn i radiatoren i den øverste til høyre. I så fall virker det som min første antagelse angående defekt termostad ikke stemmer. Hvor sitter forresten temperaturføleren. I det siste har det tatt utrulig lang tid å få motoren varm når man kjører. Og når jeg ruller ned bakker virker det som temperaturen synker??. Hva kan det være? Noen som har anelser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 det at temp føleren bare går kvart opp bør ikke ha noe å si.. den er ikke veldig nøyaktig.. hvis den øvre slangen er kald åpner ikke termostaten.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hvis termostaten ikke hadde åpna, hadde bilen gått alt for varm, men er jo litt snodig at den øvre slangen er kald da. :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Tror nok termostaten står åpen jeg. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Tror nok termostaten står åpen jeg. :win det at temp føleren bare går kvart opp bør ikke ha noe å si.. den er ikke veldig nøyaktig.. hvis den øvre slangen er kald åpner ikke termostaten.. Orginal temp måler er kansje ikkje 100% nøyaktig, men den viser ikkje 1/4 når motoren har driftstemperatur hvis måleren er i orden. hvis termostaten ikkje åpner vil den koke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kloppen Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Etter en lang kjøretur er den øverste slangen varm... og tempen har vært oppe i ca. to femtedeler... Det som er litt rart er at den plutselig begynte å varmes sakte opp... Før var den god og varm da jeg ankom jobben. Nå er den såvidt varm... hmm...?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Kan jo være det at du har bytte til en termostat som har større temp angivning. Det neste alternativet er at termostaten står åpen, slik at all kjølevæsken renner rett gjennom, slik at det tar lang tid å varme opp alt. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kloppen Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hvor er temperaturføleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Den står under innsuget. ca midt på motoren på toppen. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 tror en termostat koster 30kr på biltema, så du kan jo prøve å bytte denne.. var gåen på min b19a og jeg opplevde akkuratt det som du her forklarer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Dette er GARANTERT termostaten, hadde det samme på min b230a. Dette er jo obligatorisk feil på disse motorene. Tar deg 5 min å skifte, så er alt så mye bedre. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 opplevde det samme med en av mine 240ier å da var det termostaten.Den koster jo ikke all verden så det skader ikke å prøve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg