Gå til innhold

Motoren bli ikke ordentlig varm, B230A

Ranger emnet


kloppen

Anbefalte innlegg

Hei, har en B230A 85 mod.

 

Lurer på hvorfor ikke motortemperaturen ikke blir høy nok. Temperaturmåleren gor bare ca. en kvart opp.

 

Har kjent på slangene til radiatoren, da er den øverste til høyre ( når du står framfor bilen og ser ned i motorrommet) kald, men den nede til venstre er varm. Hvilken vei går kjølevæsken? Jeg trudde den gikk inn i radiatoren i den øverste til høyre. I så fall virker det som min første antagelse angående defekt termostad ikke stemmer. Hvor sitter forresten temperaturføleren.

 

I det siste har det tatt utrulig lang tid å få motoren varm når man kjører. Og når jeg ruller ned bakker virker det som temperaturen synker??.

 

Hva kan det være? Noen som har anelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok termostaten står åpen jeg.

:win

 

det at temp føleren bare går kvart opp bør ikke ha noe å si.. den er ikke veldig nøyaktig..

 

hvis den øvre slangen er kald åpner ikke termostaten..

 

Orginal temp måler er kansje ikkje 100% nøyaktig, men den viser ikkje 1/4 når motoren har driftstemperatur hvis måleren er i orden.

 

hvis termostaten ikkje åpner vil den koke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være det at du har bytte til en termostat som har større temp angivning.

Det neste alternativet er at termostaten står åpen, slik at all kjølevæsken renner rett gjennom, slik at det tar lang tid å varme opp alt.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår