Gå til innhold

Prosjekt "Rustfri"

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se der ja! mye fine bilder. hyggelig å slå av en prat igjen, lenge siden sist! synd jeg ikke fikk vært med en tur utpå!

Og til alle som ikke fikk vært der, Bilen e r like rusten som på bildene:drunk:

 

Ja, vi får ta det igjen,, bilen var jo ikke helt samarbeidsvillig, så det ble mye skruing og synsing og lite herjing..

 

legg en oljetønne å noen dekk på taket så er stilen fullført!!

DEt kommer noe annet på taket ;) Og da tenker jeg nok at stilen er gjennomført alikevel.. selv om bilen formelig skriker etter et but :p

Kjører du med ei P-bot under viskern?

 

 

-Frekkt:yodude:

 

Jepp, bilen fuska litt, så det gikk så sakte at det så ut som om jeg var feilparkert på banen :p

 

Haha, så kult.

 

Men du må fikse piratflagget.. Stiv kuling gjør den ganske sliten ser det ut som.

 

Etter en noe hektisk sammenskruing ble feil antennepisk med opp til våler.. denne fikk vi ikke skrudd fast.. da ble det gaffa, og det holdt litt dårlig på banen...

 

Såg den på våler og vil bare si at den var enormt barsk. ;)

 

Takk takk.. Her er et bilde fra bilens barskeste side ;)

 

RF9H1133.jpg

 

 

Ellers så gikk jo bilen ikke helt som den skulle og jeg var oppe idag for å titte på den..

 

Men, hadde litt vondt i vilja, så det endte slik

 

DSC00356.sized.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På våler gikk jo ikke bilen helt bra.. fuska og var lei å starte. Etter å ha bytta det som byttes kan uten å splitte motoren de siste dagene for å få start ble det igår igangsatt motorbytte på Rustfri. Jeg mener.. det var jo ikke til å stikke under en stol at det var "litt" ltie komp på sylinder nummer 1.

 

Så igår hjalp Nitewlkr meg med å få ut gamlemotoren

 

DSC00368.sized.jpg

 

Ny motor er allerde i, og satser på oppstart iløpet av dagen så bilen er klar for turen til Mantorp.

 

Ellers har Iamdrunk hjulpet meg med å vektorisere noen motiver jeg hadde lyst til å ha på bilen, og Deduktioner har skjært de ut i folie.. Her er første folien lagt på, lakka over og motivet som sitter igjen hjelper godt på å få den siste Looken på bilen ;)

 

DSC00376.sized.jpg

 

More to come ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På våler gikk jo ikke bilen helt bra.. fuska og var lei å starte. Etter å ha bytta det som byttes kan uten å splitte motoren de siste dagene for å få start ble det igår igangsatt motorbytte på Rustfri. Jeg mener.. det var jo ikke til å stikke under en stol at det var "litt" ltie komp på sylinder nummer 1.

 

Så igår hjalp Nitewlkr meg med å få ut gamlemotoren

 

DSC00368.sized.jpg

 

Ny motor er allerde i, og satser på oppstart iløpet av dagen så bilen er klar for turen til Mantorp.

 

Ellers har Iamdrunk hjulpet meg med å vektorisere noen motiver jeg hadde lyst til å ha på bilen, og Deduktioner har skjært de ut i folie.. Her er første folien lagt på, lakka over og motivet som sitter igjen hjelper godt på å få den siste Looken på bilen ;)

 

DSC00376.sized.jpg

 

Ok, så glemte man å trykke på legg inn svar når denne posten ble laga...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg niskrudd for å ha bilen klar til Mantorp.. Knekt tempfølere, runda gjenger i bunnpanna, ødelagt kjøleslanger og stått i...

 

Kl 00:12 var det klart for testkjøring.. motoren gikk fint og alt var greit helt til jeg skulle ha bilen ut av revers.. der ble den gitt.. Så med mindre noen hjelper meg med girkassebytte imorgen tidlig blir det Bruksbil til mantorp gitt...

 

Der har en igjen for å somle...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Oj, se her.. har jo helt glemt å oppdatere her.

 

Det ble ikke bruksbil til mantorp alikevel... Stod opp 0600 på avreisedagen til Mantorp og reiste til verkstedet for å bytte kasse. Fikk god hjelp av to kompiser, fikk begynnt 0700, bytta kasse, testkjørte en liten kilometer og satte avgårde alle 50 milene ned til Mantorp klokka 10:00. :D

 

Til alt overmål gikk turen knirkefritt. Bilen subba nedi og slo gnister rett som det var med ned kom vi. Satte oss fast på asfaltkanten inn til Mantorp og greier, men treff ble det.

 

Responsen var over all forventning og vi hadde det helt topp på mantorp.

 

Ble litt ivrige ene natta så da ble det panserdansing på rustfri

 

Bilde_020.sized.jpg

 

Som dere ser gikk det jo litt hardt for seg :p

 

Bilde_079.sized.jpg

 

Og ett bilde fra veien hjem

 

_DSC1063.jpg

 

Ble stoppa av snuten på vei hjem dog.. 600 meter fra verkstedet... Etter å ha kjørt 100 mil, slå den liksom...

 

Polisdama var ikke helt imponert over bilen men hang seg paradoksalt nok ikke opp i senking eller rust. Hun var bare veldig opptatt av bakhjula... Måtte jo innrømme at de kanskje ikke var helt lovlige når hun spurte hvor breie de var.. " 8, 5 tommer" svarte jeg, "hvor breie er de orginalt da?" "5,5 tommer..."

Men, det gikk fint og jeg fikk kjøre videre uten heft :D

 

Tiden etter bugrun har blitt brukt til heeeelt andre ting enn bil, men var oppom her forrige dagen og splitta motoren som sa takk for seg på våler.

 

DSC00465.sized.jpg

 

Ser ut som om det kan holde med nye stempelringer, men bytter vel rådelagre i samme slengen.

 

 

 

Utover det så vurderes bilen solgt. Lysta på Luftkjølt vw blir større etter hver gang på Bug Run og skal det en bil til inn på verkstedet så må det en bil ut. Den grønne er det ikke noe alternativ å selge, så da er det rustfri som må vike plass.

 

Kontakt meg for mer info om bilen og/eller kom med bud.

 

Ingen skambud takk. Husk at all teknikk er ny og at bilen er rustfri og strøken på undersiden.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår