Gå til innhold

MightyØ - Vectra B '98 - Høstens prosjekt!

Ranger emnet


MightyØ

Anbefalte innlegg

Til å begynne med, så er jeg ny her å forummet. Kan introdusere meg noe ^^ jeg er 18 år, fersk lapp og bil i vår. Cruiser bergensgatene med min Opel Vectra B 98 1.8l 16v CD, kjipt lite motor, men f*** så vill vectraer kan bli stylingmessig!

 

Har ingen bilder lastet opp på pcen av den enda, men den er svart ;) Metallic svart.. :P ellers er den helt original så langt. Bortsett fra 4% folie på rutene bak (de er kullsvarte;)) , billig muffler på eksosen og en Pioneer AVH mediaenhet (som er starten på anlegget som skal mekkes).

 

 

Her er framtidige planer så langt, VÆR så snill å kom med inspill :D det er alltid gøy!

 

Felger:

Welin 504

18'225'40 tenker jeg på

1141381588.jpg&w=450

disse sammen med 40-40 mm, evt 30-30 --> tror jeg kan duge rimelig bra!

 

Styling:

Foran: Når det gjelder frontfanger så er jeg usikker, her er 2 alternativer som er svært forskjellige, men f*** jeg digger begge, synspunkter?

15840.jpg?05-06-2006%2021:44:20

opelvectrabfront10000025.jpg

 

Bak: Her er saken biff, bestemt meg for NTC sin deilige:

OPVBHST1.jpg

 

Sidene: CSR sin x-line tror jeg det er, med gitter bak, ellers enkel.

4534.jpg?31-08-2006%2011:16:23

seitenschweller.jpg

 

+ en søt liten bakrutesenker ^^

 

 

Motor

Skal ikke gjøre så mye her med den lille 1,8'en, litt plukk kanskje, kommer vel effektanlegg og luftfilter, er det noen som vet hva jeg burde se etter av anegg? Vil ha duplex anlegg som kommer med en sirkelrund 100mm kromma hale på hver side av NTC fangern; det er liksom drømmen.. er supersport no bra? Remus? Hadde vært skikkelig fett å få høre noe fra dem som kan dette.

 

 

Musikkanlegg:

Har en Pioneer AVH-P6500DVD D4Q som hovedenhet, monterte igår, ble noe LITT annet enn original opel cdspiller lydmessig, kan ikke vente med å få inn nytt anlegg! På subbfronten ser jeg på bla. Rockford-> Power | Infinity | eller Pioneer kanskje. Tenker 12" i prisklasse 1000-2500 kr, tenkte kjøre 2 stk i en fin kasse baki. Noen som vet noe om hva jeg trenger av forsterkere til detta? Dørhøytalere som står bra til? Jeg er ny på dette med lyd og lydenheter, vet for lite :P

Spillern:

buy_1698.jpg

 

 

Ellers:

Ellers blir det såklart masse alu detaljer, ny grill-emblemfri, nye seter mm, men det kommer med tiden.

 

 

Noen meninger eller inspill :D ?

 

Ø

Den Raske og Den Rasende

prøv å oversett til engelsk..

Prosjekt:

Opel Vectra B '98 1.8l 16 v CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli enig, de fleste mener s2k fronten er fetere. Litt VEL hard den øverste. Så jeg lener mot den nederste(s2000).

 

Ellers hr jeg vært i kontakt med stylingzone.net som skal skaffe alle varene til (veldig) gode priser :D

Den Raske og Den Rasende

prøv å oversett til engelsk..

Prosjekt:

Opel Vectra B '98 1.8l 16 v CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. anlegg ville jeg valgt*(av de du nevnte) rockford bassere. P2 12" 4+4ohm... Dette kjører du fett med en 2kanaler på rundt 2x300w. Ikke så dyre hller!

 

Med tanke på stylinga så ville jeg valgt den øverste fangern der. Mest pga valget ditt om bakfanger... VIlle kansje prøvd å finne noen litt mere ekstreme sideskjørt siden du kjører den stilen!! vil holde lenge me 30/30senk me de fangerne og 18"

 

Når det gjelder defektanlegg er det et fett hva du kjøper... for å få no særlig effekt ut av det må du til me noen motormods... Men så klart stas og ha no værstinggreier for det!!! Remus er jo et heftig anlegg som er blitt litt glemt spør du meg... Skal du ta den helt ut ville jeg kansje kontakta Ferritta eller firma i den stilen.!

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeh jeg ser en del på RF sine punch subber, ser ganske greie ut :) Men det kommer ikke før om 1-2 mnd tidligst, prioriterer i første omgang nå felger + styling.

 

Hm, tja, tror s2k fangern kan gå fett med ntc bak.. men er vanskelig å velge .. :P Side skjørter ja, kanskje noe med mer gitter?

 

Effektanlegget, viktigste er lyden for å si det sånn. :P Noen som har noen erfaringer når det gjelder hva som gir grommest lyd?

Den Raske og Den Rasende

prøv å oversett til engelsk..

Prosjekt:

Opel Vectra B '98 1.8l 16 v CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som gir mest lyd er vel kansje dissa "carbon" pottene fra torshov...! hehe

strakt rør fra kat og ut er jo en mulighet. eller fjern kat, midtre potte og sett på en bakre fra f.eks remus. kjøp deg et grenrør fra supersprint.

 

Anlegg: Ja de punch basserne funker supert, ikke det råeste men holder i masse hvis, hvertfall med 2! I tillegg er de noe jeg kan kalle budsjett-bassere...!

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Bestiller det alt av glassfiber/fangere i morgen, blir drittbra :)

 

Slanke rør er jo fantastisk lyd i, men det er ikke noe ulempe i dem da? Siden bilen faktisk har potte originalt..? :P

 

Ellers leter jeg etter noen lakkører i bergen som kan ta jobben med lakkingen. Noen som kjenner til noen rimelige? Trenger ikke være proffverksted så lenge det gjøres bra.

Den Raske og Den Rasende

prøv å oversett til engelsk..

Prosjekt:

Opel Vectra B '98 1.8l 16 v CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt modifiseringer er gjort etter det bildet. blant annet lakkert gitter svart.

Skal bytte til orginale baklykter som skal sotes og putte på en liten rieger vinge tenker jeg.

Er veldig fornøyd med felgene,synes dem kler bilen veldig godt.

Vurderer likevel å bytte til neste sesong. 19"....

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår