740-geir Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 fant feilen,, for høyt turbo trykk så trykkvakta slo ut og kutta spenninga til bensinpumpa. hadde forresten satt ledningene på coilen feil vei.. + på - og omvendt.. lol.. bilen går bra nå!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 fy faan azz.. bilen gikk bra en stund.. kjentes det som.. men nå er det samme greine igjen. er før turbotrykket kommer. den holder igjen lissom. skjønner ingenting nå! umulig å få den bilen til å gå som den skal! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 hva viser lamda metret ditt? virker som om motoren struper. har du kødda noe med Dump\wastegate? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 lamda metret? nei hakke kødda med dump ellerno. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Lamdameter, overvåker blandingsforholdene, om den går magert eller eller rikt. kjekt og ha for Turbo biler Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 ok, hvor kan jeg få tak i det? er det dyrt? og skal det sitte der lamdaen sitter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 du får kjøpt det de fleste steder egentlig, du trenger jo ikke noe annet en en smalband, du koppler signal kabelen rett på kabelen fra lamda sonden, ogås + og - Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 får en det på biltema? eller må jeg et annet sted? mekonomen? smalband? hva er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Bare sånn wild guess, fordelerlokk og rotor :peace: Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 bra forslag men har sjekka det! til og med bytta fordeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 bra forslag men har sjekka det! til og med bytta fordeler. rotoren da?.. Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Mekonomen eller Torshov har vel lambda-måler.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 ok.. skal sjekke dette.. men lurer litt på bensinpumpa bak i tanken,,, siden pumpa under bilen bråker jævli.. og den er ny! leste på en annen tråd at jordinga kan være dårli. men noen som vet hvor mange Bar det skal være på tomgang og under press? har måler c. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 hehe, her var det mye "jeg fannt feilen" Okey, først; Vill tenning betyr tre ting; -Overslag i pluggkabler,rotor eller fordeler. -Sviktende tenningsmodul -svinghjuls-sensor som er kaputt Tenningshjernen sliter sjeldent, da hadde du ikke hatt gnist engang. FT-motorer har ikke fuelcutoff ved for høyt ladetrykk, den går bare vanvittig lean(magert) og kan "kutte" og fuske fælt ved lean blanding. LH 2.2 og 2.4 har nemlig ingen trykkføler på trykkrøret mellom IC og innsug. bensintrykket skal ligge på 3 bar i grunntrykk. Dvs, når du hverken har vakum eller trykk inn på trykkregulatoren (Bare nappe av slangen på tomgang feks), så skal trykket være 3 bar. Når du så setter på slangen igjen, så skal trykket bli 3bar -/+ vakumet/trykket i innsuget. Det er DERFOR turbotrykks-måleren skal kobles på innsuget, feks på slangen mellom BTR og innsug. Det er trykket i innsuget man er interessert i ... resten av trykka før innsuget kan man drite og dra med, for det har du ingen nytte av uansett. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Radial: hehe,, er mye "fant feilen" ja.. men det er fordi bilen har gått litte grann normalt inni mellom etter at jeg bytta diverse ting. men tenningsfeilen er retta.. og jeg har kobla slangen til turbo måleren på wastegate slangen.. så den ikke spretter opp og ned på tomgang (vacuumet) er så irriterende. og jeg har turbotrykksvakt jo.. skal jeg ta bilde av den eller.?. er forresten ikke orginal med FT motor denne bilen her. er ET. men det med # bar var interesant!! har nemli 1,3 på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg