Gå til innhold

Golf 1 CL 1981 modell

Ranger emnet


Cheron

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den havnet her ;)

 

jeg har klart å frelse lillebror.. jippii.. kan overta tråden til leif egil vi om han samtykker.. Ikke noen vits i å lage ny tråd iallefall..

 

Kjør på!

 

Pass på Sølve.. Vi er mange som kommer til å passe på her ;)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

vel, da har sølve fått seg en ny motor og et nytt hus litt høyt over bakken akkurat nå.. Står omtrent slik i oppkjørselen her nå..

 

Bilde101Small.jpg

 

Bilde100Small.jpg

 

Bilde102Small.jpg

 

forresten: noen som vet hvordan jeg løser et problem jeg har med girkassen.. Kassa er fra en 5trinns g2, og ser ut som den har en annen innfestning til braketten i kassa som står i motorfestet ved batteriet.. noen som har opplevd og vet om dette ?

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha girkassefeste fra Einser med femtrinnskasse. Det passer 1:1 på girkassa. Alle andre motor-/girkassefester fra 1,5-motoren kan brukes - helst med nye foringer fra Golf diesel (og gjerne med polyinnsatser inni dem igjen). Spesielt det slappe bakre, originale festet er lite grenrør-vennlig.

 

Ser jeg feil, eller har dere kappa i filler hjulbuene bak, slik dere snakka om på Våler? Var ikke disse nettopp blitt bytta?

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare rød grunning på hjulbuene, så de er hele, men han har vel bestemt oss for hjulbuer.. og det vet vi hva du synes om :) hvilke einsere kom med 5trinns ? gti og nyere cab ? g en ting til kjære onkel, denne motoren som skal i, en RD motor har elektronisk tenning, og jeg har ikke el-nettet til den. Hvis vi ser bort fra effekttapet, kan jeg ikke bruke tenningsnettet til en 1,8-gasser g2?

 

og må jeg hente meg girskiftemekanismen til en 5trinns einser for å få inn alle girene ?

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare rød grunning på hjulbuene, så de er hele, men han har vel bestemt oss for hjulbuer.. og det vet vi hva du synes om :) hvilke einsere kom med 5trinns ? gti og nyere cab ? g en ting til kjære onkel, denne motoren som skal i, en RD motor har elektronisk tenning, og jeg har ikke el-nettet til den. Hvis vi ser bort fra effekttapet, kan jeg ikke bruke tenningsnettet til en 1,8-gasser g2?

 

og må jeg hente meg girskiftemekanismen til en 5trinns einser for å få inn alle girene ?

 

Hehe - det var de hjulbuene;).

 

GTI, Cab, Jetta GLI og Rocco GTI/GTX hadde femtrinnskasse.

 

Her har 45_dcoe svart meget bra ang. hva som må byttes for å slippe problematikk når man bygger om fra firetrinns- til femtrinnskasse:

 

http://www.golf1.info/forum/thread.php?threadid=25089

 

Du kan ganske enkelt bruke tenningsnettet fra bilen du foreslår. Er det jeg har gjort selv på PL'en min (eller mulig det var fra en T3?;)). Uansett: Det passer. Dette er jo meget enkelt også, ettersom dette nettet er adskilt fra det øvrige nettet i bilen.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker andreas.. ja, var derfor jeg tenkte å bruke tenningsnettet fra de motorene.. sikkert noe sløvere tenningskurve men.. motoren blir montert med innsug og gasser til 1,8 90hk også da før vi får tak på no webere..

Ja, den oppskriften var ikke til å ta feil av :)

 

Iden: var du som tok brunella ?

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var altså der Sølve havnet ja, heh..

godt vi tar vare på de gamle bilene Leif Egil :)

 

 

Godt å se at de gamle kjerrene mine får omsorg... Jeg gikk ganske lei av alt som heter biler og forum.

 

Ta vare på bilene!

 

Har forresten en del deler liggende på verkstedet enda... Ta kontakt om dere trenger noe..

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår