Gå til innhold

En dag på rullene - 14 oktober

Ranger emnet


Erik Andre

Anbefalte innlegg

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg var også på Botne i dag og fikk bremsa bilen min,forøvrig første gang jeg har vært med på noe sånnt.

Har originalt 295Hk/323Nm,men fikk litt rart resultat på målingen syns jeg?

Resultat i dag ble 294,7Hk/258,5Nm....Hvorfor så lavt moment?

Satt i bagasjerommet som ballast så jeg la ikke merke til hvilket gear som ble brukt.På min bil så har 5 gearet 1:1 utveksling,så jeg tror kanskje 4 gearet ble brukt under målingen.

Så max effekt ble målt på 8895 rpm!!/261,3 km/t det er jo laaangt over turtallsperra som skal være på 7280 rpm.En av de tidligere eiere har tydligvis fjernet turtallsperra kanskje...

 

 

jeg sto og følgte med på bilen din når den ble testet! ( så egentlig de fleste bilene..)

 

ifølge rulla så dro du 9300rpm før han slapp gassen! men turtelleren din gikk IKKE så langt! den stoppet mellom 7 og 8k!

så det vil si at hk antall og NM er feil! ( hk er egentlig et resultat av NM * turtall!)

hvorfor brukte de ikke en rpm pickup istedenfor?

 

dette la jeg merke til på veldig mange biler! turtall stemte ikke med det rulle mente turtallet var.. derfor trur jeg det var VELDIG mange der som fikk feil hk antall...( sier ikke noe om for mye eller for lite!!!!!)

 

en annen ting som var MEGET rart var hva rulla mente drivhjulstapet var! så samme type bil variere opptill 25hk ekstra i drivhjulstap men ha samme antall hk på hjula...

 

syntes treffet var MEGET BRA, men stiller meg skeptisk til rulla som ble brukt!

de burde brukt mer tid på og få tall som faktisk stemte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sto og følgte med på bilen din når den ble testet! ( så egentlig de fleste bilene..)

 

ifølge rulla så dro du 9300rpm før han slapp gassen! men turtelleren din gikk IKKE så langt! den stoppet mellom 7 og 8k!

så det vil si at hk antall og NM er feil! ( hk er egentlig et resultat av NM * turtall!)

hvorfor brukte de ikke en rpm pickup istedenfor?

 

dette la jeg merke til på veldig mange biler! turtall stemte ikke med det rulle mente turtallet var.. derfor trur jeg det var VELDIG mange der som fikk feil hk antall...( sier ikke noe om for mye eller for lite!!!!!)

 

en annen ting som var MEGET rart var hva rulla mente drivhjulstapet var! så samme type bil variere opptill 25hk ekstra i drivhjulstap men ha samme antall hk på hjula...

 

syntes treffet var MEGET BRA, men stiller meg skeptisk til rulla som ble brukt!

de burde brukt mer tid på og få tall som faktisk stemte!

 

Er så enig som det går ann å blir, kameraten min var der istad og fikk i følge papirene 100 hk drivverkstap av 271 hk :D hehe..det stemmer ikke mye...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si meg enig at det virket sinnsykt useriøst.. han lot M3'n med over 600hk på hjula bare stå løst oppi dynon uten å stroppe den fast.. han dro et drag å sa at det var umulig å måle så mye hk på rulla hans.. men heldigvis fikk vi igjen pengene :D

 

Jeg tror det er best å holde dynodag et annet sted neste gang.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si meg enig at det virket sinnsykt useriøst.. han lot M3'n med over 600hk på hjula bare stå løst oppi dynon uten å stroppe den fast.. han dro et drag å sa at det var umulig å måle så mye hk på rulla hans.. men heldigvis fikk vi igjen pengene :D

 

Jeg tror det er best å holde dynodag et annet sted neste gang.

 

Yes, du sier noe der...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ottesen å mustang95, kan dere avsløre talla for oss som ikke var der. Spennende om dere har noenlunde likt som meg. Hvis ikke dere har mere, da blir jeg sur.

 

Her er mitt:

http://www.fastford.no/forum/index.php?act=Attach&type=post&id=16644

Vel, på papiret gikk ikke bilen min lengre enn til 3000 rpm, men den stopper på litt over 5000.

Det så ut som at han ikke fikk til helt med bilen min og da hk viste rundt der jeg sa så stoppa han der.

Vet ikke helt åssen han fikk til 509 i dreimoment da den skal ligge på rundt 260 orginalt og jeg ikke ikke mye mer regner jeg med.

 

Bilen min er så å si orginal om man tar bort litt.

 

Greit det tar litt lengre tid å stroppe fast en bil, men man vil vel få et mere nøyere resultat av det, eller?

 

Men det var moro da :)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Probleme var nok at han ikke gad å kalibrere systeme til hver bil som ble bremset, siden han ikke tok ut turtalls signal så måtte han i hverfall lagt inn dekk dim, diff utveksling og utveksling på det gire han brukte.. men pga dette så var hele dagen bortkastet og alle som betalte ble egentlig svindlet, de fleste fikk ikke det de betalte for i hverfall.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Probleme var nok at han ikke gad å kalibrere systeme til hver bil som ble bremset, siden han ikke tok ut turtalls signal så måtte han i hverfall lagt inn dekk dim, diff utveksling og utveksling på det gire han brukte.. men pga dette så var hele dagen bortkastet og alle som betalte ble egentlig svindlet, de fleste fikk ikke det de betalte for i hverfall.

 

 

Bare tull. Det de gjør, er å kjøre bilen opp til 4000 O/min, på turtelleren i bilen, i det giret de skal teste. Når de er der, kalibrerer de rulla til dette, dermed vet rulla utvekslinga, etter hvor fort hjula da ruller. Deretter trår de inn klutsjen, å lar den rulle en viss tid (sek). Ved så å måle hastighet etter denne tiden, vet de drag, eller motstand i drivverk. (Jeg mener åsså at 1:1 gir, eller fjerde blir det riktige.) Men hvis det spinner, får du jo selvsagt feil måling. Oppe på TEF, der det var vått, å grus på dekka, brukte de noe genialt for å unngå dette : Kjetting på boks, eller Snowgrip, som det het. Funka helt rått, dekka var våte, men ikkeno spinning, heeeeelt strøkent.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ottesen å mustang95, kan dere avsløre talla for oss som ikke var der. Spennende om dere har noenlunde likt som meg. Hvis ikke dere har mere, da blir jeg sur.

 

Her er mitt:

http://www.fastford.no/forum/index.php?act=Attach&type=post&id=16644

 

I riktig gir, nye bakdekk og 4 folk i bagasjen så fikk jeg ikke noe effekt egentlig pga jeg ikke fikk feste...:(

 

Hva er gjort med din da ? og er det bakhjul eller motoreffekt på bilde ?

 

Mvh :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår