Gå til innhold

Bilder: Originalt "veigrep" vs. "242R6 - Nå med masse offtopic!

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja. S kombinasjonen på baksiden på rudskogen er jo typisk motorvei :P krenger ikke no mer uansett den der :P

Altså, poenget mitt:

 

Vi kjørte på GOCARTBANE, du kjørte på bane som er sånn 10x så bred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at det er enklere å få en lett bil til ikke å krenge!

Og dabutcher har egentlig ikke noe baneoppsett på bilen, mene han bl.a bruker koni dempere og lesjøfors fjærer (stemmer det ikke butch?).

ja, samt 24mm whitelinestag, gt-stag, stag-bærebru, 225/35-18 dekk (dekk har faktisk sykt mye å si), pluss da div polyforinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, poenget mitt:

 

Vi kjørte på GOCARTBANE, du kjørte på bane som er sånn 10x så bred.

uansett så ligger den lille vepsa hans som en klegg i svingene i forhold til våre.

selv på gocartbanen :)

 

men er ikke dermed sagt at en 240 ikke kan bygges godt til banebruk.

Ser fort hvor lite som skal til for å unngå velt når man sammenlikner butcher og de andre :P

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett så ligger den lille vepsa hans som en klegg i svingene i forhold til våre.

selv på gocartbanen :)

 

men er ikke dermed sagt at en 240 ikke kan bygges godt til banebruk.

Ser fort hvor lite som skal til for å unngå velt når man sammenlikner butcher og de andre :P

ja, jeg har sladdet mye ut på gresset og bortover banen og den seiler fint bortover..hadde vært litt py om 225 dekk griper seg fast og man ruller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siste modellen av 240 ble jo produsert i 94 da..

ja, men dem hadde en rekke modeller den tiden da.

 

300 serie, 400 serie, 700 serie, 800 serie, 900 serie og S-V serien..

 

jeg prater om de av dem som har nyutviklet understell slik som 800 serien kom med.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men dem hadde en rekke modeller den tiden da.

 

300 serie, 400 serie, 700 serie, 800 serie, 900 serie og S-V serien..

 

jeg prater om de av dem som har nyutviklet understell slik som 800 serien kom med.

en original 850 krenger nok mye mer enn min igjennom den svingen deer!!

Det er en gocartbane, syke svinger der :p ikke som den motorveien konebilen cruiser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser vi jo alle at det er en liten smal bane de volvoene kjører på og vi ser jo at svingen er veldig brå.

Det er jo klart hfracing at du klarer jo ikke og få noe krenging på bilen din når du ikke klarer og opnå noe fart på den, og iallefall ikke på en ti felts motorvei.

Perfekt som en veltrimmet Volvo.

BMW, også kalt nybegynnerfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører desto hardere iogmed at banen er bredere og raskere da :P så burde krenge enda mer om noe :P du må gjerne cruise fra konebilen any day..

banen er rask, men bilen er treg?

 

En "Hairpin" sving, der du gjerne sladder deg igjennom svingen, er noe annet enn å cruise på autobahn i en slakk sving da :P

 

men, for all del, du har sikkert justert fjærene dine lavt ned.

bilen min er lovlig senket, 0% kapping, gule konis og bare street-legal stuff!! Jeg kunne gått for grovere krengningshemnere om je ghadde hatt 4cyl!!

 

videre, har jeg originalstag bak!

Eneste "issuet" mitt, er som jeg har nevnt før: understyring + automat = bad combination.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et lite tips til dere som vil ha bra egenskaper på 240'n til en forholdsvis hyggelig pris, det er baneunderstellet til voc (bilstein dempere og voc fjører, finns i flere hardheter). havner nok bortimot 10 lapper, men du skal legge MYE mer på bordet for å få noe bedre!

har du da polyforinger og nogenlunde stabstag + kreng, går det overraskende fort på bane.

 

vet at NM vinneren i nasjonal har veldig bra motor/drivverk/diff og voc oppsett på understell. har vel en 5.plass totalt i et rally iår...... foran både n4 biler(impreza/lancer) og bmw m3....

så det går fint å kjøre skikkelig fort med 240! men, det avhenger jo litt av mannen bak rattet.....

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår