volvo power Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Hmm.. samme som min d, fullt ladetrykk kommer ikkje før ca 5000omdr! syns det er litt seint.. Noe man kan gjøre for att det ska komme tidligre? Bruker orginal FK wg som er shimsa ut for å stramme fjera i den, vil d bli noe bedre visst man kjøper enn wg som er laget for 1bar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Jeg kjører med gullklokke og den har fullt trykk (1 bar) lenge før 5000. Og ikke noe problem med ustabilt trykk. I fk'n min sitter det bsr chip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 men veut du um nun stand du fæ tak i slik klukke da? Chippa bilen i går kveld, og justerte trykket, men syns ikkje det vart no særle meir fræs overn enn det va orginalt.. Men håpa d bli br da me enn anna wg?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Fullt trykk så tidlig? Min 16t med orginal WG lader 0,7 på 4000rpm og 1,0 på 5800rpm. Skulle fullt ladetrykk komt før? det er et DRIT seint ladetrykk... jeg har 1 bar på 2500rpm.... og 0,6 på 2000rpm med min 16t Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Hvis ikke elendigheta begynner å lade før ved 4000rpm ville jeg vurdert ett lite oversyn... Skal bytte fjær i WG'n min i mårra, har for slapp fjær, skal ha en med 1,2 eller noe i grunntrykk, får den i allefall ikke lavere enn 1 bar. Ble egentlig veldig overraska over at den lader så tidlig sjøl, mange som mente at den kom til å lade seint med T3 turbo, men de med peil mente at det kom til å bli bra.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Har da ladet over 1bar på 3000rpm med en gammel t3/t4, 16t skal da lade fortere enn den. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 det er et DRIT seint ladetrykk... jeg har 1 bar på 2500rpm.... og 0,6 på 2000rpm med min 16t Ja, er det jeg også synest! Er splitter ny turbo med den WG som satt på den. Trur den hadde maks trykk på 0,8 bar, muligens det som gjer det? Har prøvd å justert litt, men har ikkje så lyst til å lade over 1 Bar, men vil ha trykket tidligere! Hva slags WG er det du bruker da, og ligger trykket stabilt på 1 bar etter 2500rpm? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Ja, er det jeg også synest! Er splitter ny turbo med den WG som satt på den. Trur den hadde maks trykk på 0,8 bar, muligens det som gjer det? Har prøvd å justert litt, men har ikkje så lyst til å lade over 1 Bar, men vil ha trykket tidligere! Hva slags WG er det du bruker da, og ligger trykket stabilt på 1 bar etter 2500rpm? jeg bestilte turboen med 1 bars trykk-klokke, for har ingen planer om å kjøre under 1 bar, og trykket er stabilt det :) Men hvordan oppsett har du? Mengden bensin etz har mye å si, men mest sansynlig åpner wg din selv på lavt trykk, og dette fører til ladetrykks-problemer over hele området. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Kjøp en TurboXS ventil til å justere ladetrykket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 finnes det ingen steder de selger wasteget me 1 bars grunntryk da til T3 turbo? ubrukbart å ha så mye turtall før trykket kommer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 jeg kjørte med wg som hadde 0,8 i grunntrykk på den forrige 940n min,mener den kom fra en cosworth finnes det ingen steder de selger wasteget me 1 bars grunntryk da til T3 turbo? ubrukbart å ha så mye turtall før trykket kommer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Krb selger sånne, de koster litt, men da kan en vel velge og vrake på trykket... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 jeg bestilte turboen med 1 bars trykk-klokke, for har ingen planer om å kjøre under 1 bar, og trykket er stabilt det :)Men hvordan oppsett har du? Mengden bensin etz har mye å si, men mest sansynlig åpner wg din selv på lavt trykk, og dette fører til ladetrykks-problemer over hele området. Har Viking ECOMax chip, orginal BTR, 3" eksos. Skal prøve å stramme WG litt meir, for å sjå om trykket kjem tidligere, eller om det berre blir høgre på slutten..... Den er jo ny, så fjøra skal jo ikkje vere slakk, eller? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Sikker på at du ikke har noen form for lekkasje, bøgerier med dump eller noe sånt a? Den skal jo lade tidlig, men er wg'n for slapp så vil du ikke få noe særlig med trykk... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Sikker på at du ikke har noen form for lekkasje, bøgerier med dump eller noe sånt a? Den skal jo lade tidlig, men er wg'n for slapp så vil du ikke få noe særlig med trykk... nei, trur alt er så tett som d skal være... Resirk-dumpen er også fin, så trur ikkje det er nokke der... Men skal stramme WG i morga å prøve det... Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.