Gå til innhold

Driftingløp på Rudskogen - 21.10.06 - Ingen startavgift

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

www.drift-battle.no

 

Oppdatert 24.09.2006: Jeg har nå lagt ut lenker til invitasjon og konkurranseregelverk, samt lagt inn plakaten for treffet. Denne plakaten vil bli trykket opp i løpet av en ukes tid, og dersom noen ønsker å hjelpe til med å henge opp plakater i sitt nærmiljø er det bare å sende en epost til fredrik@s-com.no med navn og adresse, så sender vi en bunke med plakater.

 

En annen nyhet er at NBF er positive til 15-års aldersgrense på drifting. Hvorvidt det vil gjelde allerede fra dette løpet er uvisst, men mer info kommer fortløpende i denne tråden: http://www.bilforumet.no/topic/130229-nbf-positive-til-15-års-aldersgrense/?do=findComment&comment=1436542

 

Invitasjon til driftingløp (pdf)

Konkurransereglement - drifting

 

Teknisk regelverk kommer til uken

 

poster_web.jpg

 

Da er det bestemt at det blir driftingløp på Rudskogen den 21. oktober. Dette blir et prøveløp i forbindelse med at drifting nå endelig blir tatt opp som egen gren i Norges Bilsportforbund. Det vil komme mer info i løpet av uken som kommer, men her er det viktigste.

 

KLASSER

Det inviteres til løp i to klasser. Club og Pro. Club er for biler uten bur. Det eneste kravet er at bilen har RWD og er i god stand. Spesielt legges deg vekt på at førerstol, belter og annet som har med sikkerheten å gjøre er i orden. Ellers er det mer eller mindre fritt frem. Det kjøres ikke twin battle i Club.

 

Pro er for biler med bur og firepunktsbelter. I denne omgang vil nok de fleste bur bli akseptert. Det vil bli noen minstekrav til buret neste år, men ikke mer enn at alle bur kan bli godkjent med få modifikasjoner. Også de som går rundt dashbordet. Pro kjøres etter samme mal som i utlandet med twin battle for de beste.

 

KJØR UTEN SKILT

Ettersom dette blir et billøp er det ingen krav til skilt. Man løser helt enkelt en engangslisens for både bil og fører. Dermed er det fritt frem enten man har skilt eller ikke.

 

BANE

Traséen som vil bli brukt er kjent for mange, nemlig langsvingen på Rudskogen. Dog vil dømmingen starte midt på depolangsiden og helt til man er godt ute av langsvingen. Lineup vil bli ned mot slakteren og bilene starter i bakken opp fra slaktersvingen. Det vil bli informert mer om dømmingen under førermøtet på morgenen.

 

INGEN STARTAVGIFT

Det vil ikke være noen startavgift utover lisenser til NBF. Førere med lisens på seg selv og/eller bilen slipper selvsagt å løse engangslisenser.

 

PUBLIKUM

Arrangementet vil bli tilrettelagt for publikum og vi håper flest mulig tar turen. Billettprisene er vel ikke helt fastsatt enda, men det blir vel en hundrelapp eller noe pr. pers. Omtrent som en tur på kino altså. Flott høstsol er bestilt!

 

Kom å se landets beste driftere bruke opp redskapen!

 

Mer info kommer i løpet av kort tid.

 

Mvh

Fredrik Sørlie

Drift Club Norway

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

flott!, jeg har solgt bilen min, og har begynt å bygge ny. Og det er jo mere inspirerende å bygge bil når det er aktivitet i drift miljøet. Kommer og ser på filmer/flagger hva det måtte være, bilen til Pudding fusker litt nå, men vi håper å få fiksa den så han får prøvd seg litt hvertfall.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst alle dere som har vist interesse for drifting og som gjør det mulig å dra i gang dette som en gren fra neste år :)

 

hoho! Det har jeg venta lenge på! Jeg kommer hvertfall på dette treffet å filmer :)

 

Kunne tenkt meg å se Moen og Brandmo i paralellduell :phatyo

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår