Gå til innhold

porting av 531 topp

Ranger emnet


Sprayboks Anders

Anbefalte innlegg

noen som har erfaringer/tips og trix?

 

er ferdig å frese kanalene så lurer i hovedsak på finnish på kanalene, bearbeiding av forbrenningsrom og runding av kanter?

 

eventuellt erfaringer om hvor mye som er lurt å frese ut.

planen er å la det stå 44/35 ventiler i den og en kvassere kam (kg03 el. tilsv.)

Skal stå i en turbobil.

- 2000 Toyota Landcruiser

- 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt

 

x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt

x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet sikkert om dette er: Det er ikke bare å frese ut til man blir fornøyd!!!

 

Setter man bort en topp for porting hos noen som virkelig kan det bruker de fort en uke eller 2!!!! Arrester meg om jeg tar feil, men tror ikke det er lurt å begynne på dette uten noen form for kunnskap....:bok:

 

Ring eller surf litt rundt og hør hva som må til og hvordan det bør gjøres, det ville ihvertfall jeg gjort.

 

Lykke til:volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør et søk her:

 

http://www.forums.turbobricks.com

 

ligger noen bilder der et sted.

 

Det er eksosen som er restriktiv. Innsuget trenger nesten ikke å gjøres noe med.

 

Kjøp deg bøker om temaet og les ALT du kommer over på nett, før du begynner å frese og slipe her og der uten mål eller mening.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanter som er igjen etter støping er vel ikke så farlig og fjerne?

 

er vel heller ikke det som går under "porting"? når du fjerner material og gjør kanalene stårre, og kansje til og med bytter og gjør klar toppen for større ventiler, DET er porting, og ikke noe en egentlig bør sette igang med selv, men når(hvis) du får noen til å gjøre det for deg, anbefaler jeg deg selvfølgelig å være med å se hvordan og hva de gjør, så kan du jo prøve selv neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fan... var jo svidd hull i ene eksoskanalen i den toppen... får prøve å legge i en sveis...

 

 

Polert finnish best, eller ru?

Mener ru eksosside gir mer nm...

- 2000 Toyota Landcruiser

- 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt

 

x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt

x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, skal du ha større ventiler må man frese og sette inn nye ventilseter , føringer og litt annet dildall.

 

for 46/40 ventiler skal krb ha 12500 kr ;)

ferdig

 

 

skal ikke ha større ventiler i første omgang.

- 2000 Toyota Landcruiser

- 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt

 

x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt

x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder på å bygge, sakte men sikkert...

motoren står i bilen nå, er stort sett orginal: b230fk 96mod med kg steg 2 chip og litt større turbo fra en diesel som lader rundt 0,8 bar.

- 2000 Toyota Landcruiser

- 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt

 

x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt

x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår