Gå til innhold

Min Audi V8 quattro

Ranger emnet


salms

Anbefalte innlegg

Jeg har det jeg også, har bare ikke installert det igjen..

Men jeg vet at disse knektene som surfer her daglig har det installert, så da regner jeg med en av de er så snille at de fikser det for meg :)

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lettare å berre skru ut motoren, to philips skura , so slepp du å demontere dreva å waiern.

 

ser at har begynt å komme riper med meg, kom ikkje det før, er litt irriterende, her får du bilde frå etka, veit ikkje heitl om du klare å sjå ka so e ka, men ej fann ikkje delen din

etka3.jpg

etka.jpg

etka2.jpg

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne kosta på deg og lagt opp litt større bilder da, jeg ser jo ikke en skjit av det der.. hehe :D

Ta ut hvilken motor sier du? til takluka?

For på vindusheismotoren så MÅ jeg ut med drevet for å få dratt ut motoren, pga den pikken på tuppen av akslingen ut fra motoren er for stor til å passere det plastdrevet.

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne kosta på deg og lagt opp litt større bilder da, jeg ser jo ikke en skjit av det der.. hehe :D

Ta ut hvilken motor sier du? til takluka?

For på vindusheismotoren så MÅ jeg ut med drevet for å få dratt ut motoren, pga den pikken på tuppen av akslingen ut fra motoren er for stor til å passere det plastdrevet.

 

på vindusheisa, er berre å kjøre motoren ut komm som faen me mej, slepp å ta ut dreva opna et sånt so ej hadde som deleheis, satt no i en times tid å berre kuka me viern

 

no kjem bilda dine

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøre ut motorn? Hmmm.. Jeg prøvde å dra ut motoren etter jeg løsna den fra selve mekanisken, ut herfra altså

CIMG2024.jpg

Men du ser på tuppen der så er det et slags "hode" som blir for stort til å dra forbi plastdrevet som(jeg glemte å ta bilde av) går inn i gjengeskruen, vil jo ødelegge plastdrevet som igjen skal drive mekanisken da.

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøre ut motorn? Hmmm.. Jeg prøvde å dra ut motoren etter jeg løsna den fra selve mekanisken, ut herfra altså

CIMG2024.jpg

Men du ser på tuppen der så er det et slags "hode" som blir for stort til å dra forbi plastdrevet som(jeg glemte å ta bilde av) går inn i gjengeskruen, vil jo ødelegge plastdrevet som igjen skal drive mekanisken da.

 

hehe det går akkraut, når dinna tuppen komen til dreva er det litt slark, å du får bøyd den ned,

 

men no skal ej legge på sommardekka, so kankje sitte her

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, times tid å kuka med wiren? Holdt du på inni døra da? Jeg snurra da på plass igjen wiren på 2min inkl smøring av den.. ikke noe stress det, det så bare skremmende ut med det samme dritten reiste i alle retninger..

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, times tid å kuka med wiren? Holdt du på inni døra da? Jeg snurra da på plass igjen wiren på 2min inkl smøring av den.. ikke noe stress det, det så bare skremmende ut med det samme dritten reiste i alle retninger..

 

var laust frå døra, waierne dreiv berre på å hoppa ut når ej ha fått snorra den litt rondt, fekk nåken til å halde å då vart det plutseli mykje beire

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, times tid å kuka med wiren? Holdt du på inni døra da? Jeg snurra da på plass igjen wiren på 2min inkl smøring av den.. ikke noe stress det, det så bare skremmende ut med det samme dritten reiste i alle retninger..

 

Hva var problemet? Skulle du ha ut drevet? Da må du legge hele greia oppned, og slå ut den "pikken" fra baksiden. Den sitter bare banka nedi "huset" der med massespor på seg. Og når du har banka den ut så kan du banke den ut av drevet "riktig" vei...

 

Måtte gjøre detta på min. Var jo grodd fast..Pussa akselen med sandpapir, og monterte med litt godt med olje i alt. Funker som gull!

 

Hvis det var det som var problemet da :)

 

Edit: Så du skulle ha motoren av resten :P

HAdde samme problem, bare dro den ut eller noe sånt jeg. Banka det frahverandre..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var problemet? Skulle du ha ut drevet? Da må du legge hele greia oppned, og slå ut den "pikken" fra baksiden. Den sitter bare banka nedi "huset" der med massespor på seg. Og når du har banka den ut så kan du banke den ut av drevet "riktig" vei...

 

Måtte gjøre detta på min. Var jo grodd fast..Pussa akselen med sandpapir, og monterte med litt godt med olje i alt. Funker som gull!

 

Hvis det var det som var problemet da :)

 

Det var ikke noe problem hos meg, alt kom "dettende" ut av seg selv omtrent, var i fin stand slik. Men for å få delt motoren så måtte jeg ut med plastdrevet i "girkassa" mellom motoren og mekanisken, det drevet som mangler på det bildet der. Visst ikke så fikk jeg ikke ut akslingen forbi drevet.

Vanskelig å forstå dette? :p Og det var ikke slark slik det tydeligvis har vært hos bdybdal, og om det hadde vært såpass slark at det der hadde gått smertefritt så ville vel drivakslingen "hoppa over" mot tannhjulet når det begynte å gå tungt. Diameteren på det kukkhuet i tuppen der er jo det samme som toppdiametern på gjengeskruen i akslingen.

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår