Gå til innhold

Min Audi V8 quattro

Ranger emnet


salms

Anbefalte innlegg

http://193.213.24.227/4daction/WA_Varegruppe/?Varegruppe=0089&ASP=2417838&Type=Audi&Model=200&Year=1990

 

der e den eg bestilte, og ette etka har V8 1991 model samme som audi 200 1990

 

Etter mye om og men så har jeg altså kontakta NBS og forhørt meg om disse viftene. De hadde ikke igjen av de på lager, men håper på å få inn rett over påske.

Nå, helt uten forvarsel så får jeg beskjed om at de har sendt varer til meg, og idag kom "følgebrevet" de sender ut, og der står det varmeapparatsvifte, brukt fra 1992 audi V8. Er dette også samme vifta, eller er dette den elektromagnetiske tingen?

Om vifta er riktig så løser jeg den bare ut, men er den feil så skal jeg da virkelig kontakte disse snøsene.. bdybdal eller noen andre, sjekk ut for meg er du snill! :D

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter mye om og men så har jeg altså kontakta NBS og forhørt meg om disse viftene. De hadde ikke igjen av de på lager, men håper på å få inn rett over påske.

Nå, helt uten forvarsel så får jeg beskjed om at de har sendt varer til meg, og idag kom "følgebrevet" de sender ut, og der står det varmeapparatsvifte, brukt fra 1992 audi V8. Er dette også samme vifta, eller er dette den elektromagnetiske tingen?

Om vifta er riktig så løser jeg den bare ut, men er den feil så skal jeg da virkelig kontakte disse snøsene.. bdybdal eller noen andre, sjekk ut for meg er du snill! :D

 

 

Nsb he det me å ikkje vete ka dei styre me, mysta heilt trua på dei når ej bestilte ei pompe en gong,men vifta er no berre å bestille på nett, so kommer den , men ei brukt", er ikkje dyrt får ei ny ei og det er no altis sikkrast,

 

ser på etka at der er to forskjellige vifter til V8 med aircondisjon på en 1992model, kan ikkje du berre avbestille å bestille ei ny ei frå NSB som er uten elmagnetisk dingsen då

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nsb he det me å ikkje vete ka dei styre me, mysta heilt trua på dei når ej bestilte ei pompe en gong,men vifta er no berre å bestille på nett, so kommer den , men ei brukt", er ikkje dyrt får ei ny ei og det er no altis sikkrast,

 

ser på etka at der er to forskjellige vifter til V8 med aircondisjon på en 1992model, kan ikkje du berre avbestille å bestille ei ny ei frå NSB som er uten elmagnetisk dingsen då

 

NSB driver med tog og slikt de :) Ikke bildeler...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som har kjøpt seg digitalt videokamera, og gjett hvem som skal prøve å få filma V8 i helga.. :D

 

Jeg har digicam og vanlig filmkamera, og kan filme en V8 jeg..Eller mente du deg kanskje? :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;D Digicam og vanlig filmkamera har jeg og hatt lenge, men ikke hatt noen enkel løsning på å overføre film til pc. Nå har jeg derimot kjøpt meg et digitalt et, koble til firewire og snurr film på pc :) wiii!! Står og lader batteriet nå :D

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. :p

Nå er batteriet opplada, og i morgen skal det vaskes bil og filmes.. ærn-ærn :)

Kanskje vi allerede i morgen ser første klippet av V8'n _med_ lyd? Det er jo ikke noe grom lyd på den, bare originalt.. Men det snerrer pent i den, syns nå jeg. :)

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått filma bittelitt idag, men var for meg sjøl, så det har ikke blitt så mye spennende..

Men fikk tatt ut et bittelite kort lydklipp, det varer i ca 4 sek eller noe :D

http://kurl.no/G2gE

 

ok, jeg fant en som kunne være litt lenger.. :)

 

http://kurl.no/MsVH

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Åh, idag har jeg faktisk gjort noe nyttig på den bilen min!!

Vindusheisen på venstre bakdør hadde kjørt seg totalt fast, var aldri livstegn i den. Det var livstegn i den for et par år siden, men så bytta jeg dør når jeg lakkerte bilen, og siden har det ikke vært noe.

Men, idag så skinte sola og jeg følte virkelig at arbeidslysta holdt på å få litt overtaket på meg..!

Så jeg bestemte meg for å hente gamledøra mi og få bytta vindu fra den til denne, siden det på originaldørene er originalt tona ruter, det vises ikke så godt på bildet, men den som ligger øverst der er faktisk ganske mye tona i forhold til den andre.

CIMG2021.jpg

Meeeen, så viste det seg at den forpulte knotten, den ene av de to på hvert vindu, som styrer ruta i skinna hadde tatt kvelden, så da har jeg sendt mail til møller for å bestille noen slike.

CIMG2023.jpg

Så da ble det ikke noe rutebytte, men tenkte at med det samme jeg var ute med dritten, så kunne jeg jo vertfall se om jeg fikk igang motoren til vindusheisen.

Det var nå lettere sagt enn gjort, for den var rett og slett død(RIP). Jeg fikk løsna den og snurra den med fingrene relativt lett, men det kjentes ut som når du tar en hjulvisp å pisker rundt i ei bøtte med småstein, og ikke F om jeg fikk liv i den.

Så da måtte jeg ringe fattern og få han til å komme med gamleinnmaten til originaldøra så jeg fikk prøve den motoren, og med samme fremgangsmåte med demontering og overdreven bruk av CRC, så løsna den og gikk rundt som om den var ny!! Plukka i strøm og faenskapen var i live!!! WIIII!!!

CIMG2024.jpg

For å få plukka ut den drittmotoren så vil jeg anbefale å plukke ut hele innerdøra, for ellers ser jeg for meg blodete knoker og uendelig med banning.

Å få ut den er jo fire 13mm bolter i dørramma(husk antall shims på de nederste boltene), så er det bare å løsne de tre skruene på fremsiden av dørplata

CIMG2026.jpg

før du skrur ut de 5 torx-skruene som skiller giret og selve vindusmekanismen fra hverandre.

CIMG2020.jpg

 

Om du skal(som jeg gjorde) dele motoren for å få løsna den skikkelig, så husk å ta ut det hvite drevet som går inn på gjengeskruen/drivakselen fra motoren. Da skal det være bare å løsne den og nappe den ut.

 

Forresten, når du deler fra wiregreia for vindusheisen fra giret med motoren, vær forsiktig.. Visst ikke så har du plutselig 2m med wire utover plena :D

Det går greit å nøste det sammen igjen da, og det er vel sånn sett den beste måten å få smurt opp igjen wiren, men om man ikke trenger det så er det unødvendig, og det er noe pikkeri å få det på plass igjen med fett på fingrene, for de fjørene på endene blir stramme sjøh :D

 

Men vertfall, nå virker den vindusheisen, og jeg ble ikke skremt av vanskelighetsgraden på operasjonen. Og tatt med i betraktning at jeg har 14 tommeltotter så syns jeg dette gikk greit jeg :)

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten..

Det var så ivrig snakk om noe filming her en stund..!

Jeg fikk jo filma litt da! Men det ble liksom så.. så.. Jah, jeg vil ikke offentliggjøre det mtp at politi og slikt lett kan få sett det.

Ikke at det gjør noe, jeg har ikke noe førerkort å miste for tiden likevel, det klarte jeg fint på annet vis..

Men inntil jeg får igjen lappen så får det være med den filminga, har dog laget en lastebilfilm, for lastebil trenger man jo ikke førerkort for å kjøre, ikke i Sverige vertfall!!(eller???)..

Om dere har tid til overs, så må dere gjerne ta en titt, den er litt langdryg da men..

http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=3913

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, nå fikk jeg jo ånden(ikke pusteånde, den mer brukbare ånden) over meg, og fant ut at jeg skulle ta et bilde og høre om noen kan ha en slik del liggende til overs?

CIMG2029.jpg

Evt noen som gidder lete i det superhemmelige deleprogrammet som ingen tør nevne navnet på, for å finne delenummeret på en slik?

Og hvorfor har denne røket, finns det noen grunn til å anta at det er noe mere galt oppi takluke-tingen siden denne har gått av?

Den har faktisk(nå blir jeg flau) alltid vært av siden jeg kjøpte bilen, har således heller aldri dratt bakluka bakover pga det da nok blir riper i den.

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår