Gå til innhold

Min Audi V8 quattro

Ranger emnet


salms

Anbefalte innlegg

Jeg har coilovers på min V8. Godt fornøyd med det settet.

H&R fjærer og gule koni. Bestilte settet fra USA.

Tok understellsbehandling med tynn tectyl, pga av vekta. det kostet 1500kr.

 

Heter det coilovers når det bare er senkefjører og justerbare depere a? :S trodde coilovers var justerbare i høyde jeg..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Coilovers er justerbar høyde ja. Men coilovers kan man lage selv om man er litt teknisk og praktisk anlagt, samt har noe utstyr tilgjengelig seff.. Og coilovers er vel bare betegnelsen på at det blir justerbart i høyden, du kan vel i prinsippet bruke hvilke som helst støtdempere, _tror jeg_. Vurderer å lage noe selv jeg, vært artig det. Men jeg får se hva jeg skal gjøre med bilen, jeg syns den er sabla fin helt original også jeg, da..

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har coilovers på min V8. Godt fornøyd med det settet.

H&R fjærer og gule koni. Bestilte settet fra USA.

Tok understellsbehandling med tynn tectyl, pga av vekta. det kostet 1500kr.

Jeg har også gule koni som nevnt tidligere, men jeg har läsjefors(vet ikke helt hvordan det skrives lenger) fjører på min, og er veldig fornøyd med de fjørene igrunn. Men har sett HR-fjører til de annonsert litt her og der ja.

Hvor tectylerte du bilen din? Og hvorfor var vekta på tectylen så viktig? Bilen har jo egenvekt på 1.800kg, og etter hva jeg har hørt så har du da motor nok til å dra med deg de 5kg ekstra med tectyl også du, da.. ;) Eller??

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter det coilovers når det bare er senkefjører og justerbare depere a? :S trodde coilovers var justerbare i høyde jeg..

 

Det er justerbar høyde på fjærene. Det er også ekstra justerbar camber på frambeina, sånn at cambern blir rett selv om bilen senkes betraktelig.

Kan legge ut bilde, når jeg finner ut hvordan:smilbmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gule koni som nevnt tidligere, men jeg har läsjefors(vet ikke helt hvordan det skrives lenger) fjører på min, og er veldig fornøyd med de fjørene igrunn. Men har sett HR-fjører til de annonsert litt her og der ja.

Hvor tectylerte du bilen din? Og hvorfor var vekta på tectylen så viktig? Bilen har jo egenvekt på 1.800kg, og etter hva jeg har hørt så har du da motor nok til å dra med deg de 5kg ekstra med tectyl også du, da.. ;) Eller??

 

Tenkte å bruke bilen på bane, så alle monner drar.

Tectylerte den hos tja, var det Rustspesialisten sjappa heita...

Det hadde blitt dyrere med tjukk tectyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ut og bruke bilene deres noe i kveld, da? :)

Jeg passerer trondheim både på tur nord og sør i kveld. Og på tur sørover igjen så passerer jeg vel en gang mellom midnatt og 2 i natt tenker jeg..

På bane ja.. Hmmm, jeg skulle likt å sett litt mere på den bilen din.. :)

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ut og bruke bilene deres noe i kveld, da? :)

Jeg passerer trondheim både på tur nord og sør i kveld. Og på tur sørover igjen så passerer jeg vel en gang mellom midnatt og 2 i natt tenker jeg..

På bane ja.. Hmmm, jeg skulle likt å sett litt mere på den bilen din.. :)

Tenkte kanskje jeg skulle ta en sklirunde eller noe i kveld.. Om jeg har igjen noe clutch :D Slurer fælt for tida :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ut og bruke bilene deres noe i kveld, da? :)

Jeg passerer trondheim både på tur nord og sør i kveld. Og på tur sørover igjen så passerer jeg vel en gang mellom midnatt og 2 i natt tenker jeg..

På bane ja.. Hmmm, jeg skulle likt å sett litt mere på den bilen din.. :)

 

Jeg holder på og skrur sammen motoren på en 1,8t A4 jeg har, så jeg blir vel i Tempeveien noen timer til. Du kan jo bare stikke innom å se på bilen. Har lånt bort pluggledningene, så jeg kan ikke ut å kjøre.

Er vel ikke så mye forskjell fra din, foruten lakkerte dørlister og ellers svarte lister rundt om. De svarte listene er pusset og pulverlakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Oh My Phreakin' God!!

Jeg cruisa litt rundt bilbyen i gårkveld/natt på tur hjem fra Verdal.

Det kom en dude bort til meg og spør "er det 200 eller V8 dette?". ut ifra hvordan han reagerte på svaret mitt, så er det noe som sier meg at han enten har tette ører eller ikke har veldig greie på bil.. *ler*

Altså, jeg skal ikke skryte på meg for mye peiling selv, men til og med JEG hører forskjell på en 5-sylindra turbomotor og en V8 sugemotor som blir piska litt.. Ja, selv om de bare sklir forbi så hører jeg forskjell.. Men jeg gadd ikke være frekk mot'n, det var jo hyggelig at de faktisk hadde lagt merke til bilen syns jeg, så jeg forklarte noen kosmetiske forskjeller om hjulbuer og slikt bare.. Glemte jo seff å nevne forskjellen på panser og fronten, men samma det.. Men, å spørre det spørsmålet etter at jeg har piska brommen forbi ørene og øynene deres X antall ganger var litt.. litt lol :)

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår